Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo Group a semnat un acord de colaborare cu Heidelberg Materials, una dintre cele mai mari companii de materiale de construcții din lume. Scopul este de a reduce emisiile de carbon în sectorul construcțiilor prin investigarea și dezvoltarea în comun a modului în care nevoile de încărcare și transport pot fi rezolvate cu ajutorul vehiculelor electrificate și al serviciilor conexe.

În cadrul parteneriatului, mai multe soluții personalizate de produse și servicii electrice ale Grupului Volvo vor fi puse în aplicare în mare parte din operațiunile Heidelberg Materials din Europa de Nord, începând din acest an. Scopul este de a sprijini adoptarea în industrie a soluțiilor de transport și a echipamentelor de încărcare fără emisii. Industriile cimentului și betonului sunt responsabile pentru aproximativ 8% din emisiile de carbon de pe planetă. Găsirea unor modalități de reducere a impactului său asupra climei este vitală pentru ca Heidelberg Materials să ajungă la emisii nete de carbon zero în întregul său lanț valoric.

„Parteneriatele de colaborare ca acesta abordează schimbările climatice în întregul lanț valoric. În timp ce noi ne concentrăm pe reducerea emisiilor de carbon atât pentru produsele noastre, cât și pentru propriile noastre operațiuni, ne angajăm, de asemenea, să ne ajutăm clienții să dea un exemplu prin colaborări inovatoare care să producă schimbările atât de necesare”, a declarat Martin Lundstedt, președinte și director executiv al Volvo Group.

La Heidelberg Materials Northern Europe, transportul terestru reprezintă un total de 6% din amprenta de carbon a lanțului valoric. Electrificarea flotei din regiune are potențialul de a reduce emisiile anuale cu până la 200.000 de tone. În plus, vehiculele electrificate oferă un mediu de lucru și un mediu urban mai liniștit și mai bun.

Ca parte a acestui acord, soluțiile fără emisii ale Grupului Volvo – o combinație de camioane electrice și echipamente de construcții, utilaje și servicii de productivitate – vor fi puse la lucru în mai multe șantiere și cariere ale Heidelberg Materials. Un exemplu de echipament care va fi utilizat de Heidelberg Materials este încărcătorul pe roți de 20 de tone L120H Electric Conversion, recent introdus de Volvo Construction Equipment, care, cu zero emisii de gaze de eșapament și performanțe aproape silențioase, aduce beneficii operatorilor și atunci când efectuează lucrări în interior

Studiul de fezabilitate de 6 luni se va desfășura pe parcursul anului 2023 pentru a decide ce tehnologii de vehicule fără emisii și ce soluții de infrastructură de încărcare se vor potrivi cel mai bine cerințelor Heidelberg Materials. Acest studiu holistic reprezintă o oportunitate unică de a cartografia, adapta și implementa un program complet de reducere a emisiilor de CO2 în toate activitățile de transport și încărcare ale operațiunilor.„Parteneriatul cu Volvo este un proiect emblematic în industria noastră și are potențialul de a impulsiona semnificativ decarbonizarea întregului nostru lanț valoric din Europa de Nord.  Așteptăm cu nerăbdare să lucrăm împreună pentru a identifica și implementa soluții de ultimă generație pentru o tranziție climatică rapidă în sectorul construcțiilor”, a declarat directorul executiv al Heidelberg Materials, Dr. Dominik von Achten.

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) își exprimă îngrijorarea cu privire la propunerea Comisiei Europene privind noile standarde de emisii poluante pentru autoturisme și camionete (Euro 7) și camioane și autobuze (Euro VII).

Cu actualele norme Euro 6/VI, UE are cele mai cuprinzătoare și mai stricte standarde din lume în materie de emisii poluante (cum ar fi NOx și PM). Emisiile de gaze de eșapament sunt deja la un nivel abia măsurabil, datorită tehnologiei de ultimă generație a vehiculelor.

„Industria auto își ia foarte în serios rolul de a reduce atât emisiile de CO2, cât și emisiile poluante. Într-adevăr, anul trecut am făcut o propunere foarte constructivă pentru un nou Euro 7, care ar aduce o reducere majoră a criteriilor de poluare, îmbunătățind astfel calitatea aerului”, a explicat Oliver Zipse, președintele ACEA și CEO al BMW. „Din nefericire, beneficiul de mediu al propunerii Comisiei este foarte limitat, în timp ce aceasta crește puternic costul vehiculelor. Ea se concentrează pe condiții extreme de conducere care nu au aproape nicio relevanță în viața reală.”

Propunerea Euro VII este deosebit de dură pentru camioane. Ea neglijează complet trecerea, care se accelerează rapid, la vehiculele cu emisii zero și ignoră, de asemenea, efectul viitoarelor obiective privind emisiile de CO2 pentru vehiculele grele.

„Pentru a se conforma cu Euro VII, producătorii de camioane vor trebui să mute resurse inginerești și financiare substanțiale de la vehiculele electrice cu baterii și pile de combustie înapoi la motorul cu combustie internă. Acest lucru va avea un impact grav asupra tranziției noastre către vehiculele cu emisii zero. Acest lucru nu este bun pentru climă, nu este bun pentru sănătatea oamenilor și nu este bun pentru industrie”, a declarat Martin Lundstedt, CEO al Volvo Group și președinte al Consiliului pentru vehicule comerciale al ACEA.

„Factorii de decizie politică ar trebui să se concentreze pe măsuri care să accelereze reînnoirea parcului auto, acordând prioritate investițiilor în vehicule cu emisii zero, care vor avea un impact mult mai mare atât asupra calității aerului, cât și asupra reducerii emisiilor de CO2“, a declarat Lundstedt.

Pachetul legislativ Euro 7/VII nu va fi probabil gata înainte de jumătatea sfârșitului anului 2024, mai ales având în vedere lista lungă de teste suplimentare pe care le cuprinde. Datele de punere în aplicare propuse – iulie 2025 pentru autoturisme și camionete și iulie 2027 pentru vehiculele grele – sunt nerealiste, având în vedere numărul mare de modele și variante de vehicule care trebuie dezvoltate, proiectate, testate și omologate până atunci. Prin urmare, Euro 7/VII riscă să fie foarte complex și costisitor, avertizează ACEA. Contribuția particulelor provenite din alte surse decât cele de eșapament, cum ar fi uzura frânelor și abraziunea pneurilor, va depăși emisiile de particule de eșapament. Astfel de emisii (de la toate vehiculele, inclusiv cele electrice) ar trebui să fie în centrul atenției atât pentru Euro 7/VII, cât și pentru regulamentul privind omologarea de tip a pneurilor, odată ce vor fi gata noile proceduri de testare solide.