Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Astăzi, Daimler Truck, Traton Group și Volvo Group au finalizat ultima etapă în formarea asocierii în participațiune anunțate anterior pentru infrastructura de încărcare din Europa. Se preconizează că noua societate mixtă, al cărei director executiv a fost numit Anja van Niersen, va avea un rol important în susținerea „Green Deal” al Uniunii Europene pentru un transport de marfă neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050.

După cum a anunțat anul trecut, societatea mixtă (JV) intenționează să instaleze și să opereze cel puțin 1.700 de puncte de încărcare cu energie verde de înaltă performanță pe autostrăzi și în apropierea acestora, precum și în hub-uri logistice din Europa. Părțile se angajează să investească în total 500 de milioane de euro, ceea ce se presupune a fi de departe cea mai mare investiție în infrastructura de încărcare din industria europeană a camioanelor grele de până acum.

JV intenționează să joace un rol de catalizator în calitate de operator de puncte de încărcare (CPO) în lanțul valoric prin instalarea și gestionarea stațiilor de încărcare pentru camioane și autocare de mare tonaj. Aceasta va fi o entitate juridică de sine stătătoare, care va funcționa sub propria identitate corporativă și va avea sediul în Amsterdam, Țările de Jos. Anja van Niersen, care va prelua conducerea noii companii, va aduce cu ea o vastă experiență în sectorul energetic și în cel al industriei de încărcare, cel mai recent ocupând funcția de director general și, ulterior, de președinte al consiliului de administrație al unui important furnizor european de rețele de încărcare a vehiculelor electrice.

Cu o abordare puternic orientată spre client, axată pe nevoile specifice ale operatorilor de transport, JV va furniza stații de încărcare fiabile și accesibile de înaltă performanță pentru toți operatorii de flote de vehicule grele electrice cu baterii.

Această lansare reprezintă un apel la acțiune pentru toți ceilalți actori din industrie, precum și pentru guverne și factorii de decizie politică, pentru a colabora în vederea unei extinderi rapide a rețelei de încărcare necesare, precum și pentru a investi în energie regenerabilă, în vederea atingerii obiectivelor climatice ale Europei. Ca un semnal clar pentru toate părțile interesate, rețeaua de încărcare inițiată de cele trei părți va fi deschisă și accesibilă tuturor vehiculelor comerciale grele din Europa, indiferent de marcă.

Martin Daum, CEO Daimler Truck: „Suntem foarte entuziasmați să dăm startul acestei noi întreprinderi comune împreună cu partenerii noștri. Este esențial ca noi să luăm acum inițiativa pentru construirea rețelei de încărcare atât de necesare. În continuare, facem apel la întreaga industrie să se alăture efortului nostru. Numărul de puncte de încărcare trebuie să crească semnificativ și cât mai repede posibil pentru ca transportul electric pe distanțe lungi să devină o soluție viabilă pentru clienții noștri.”

Christian Levin, CEO Traton Group: „Găsirea celor mai bune soluții pentru provocarea climatică este prioritatea noastră cea mai urgentă ca industrie și ca Traton Group. Atunci când discutăm cu clienții despre camioanele electrice, aceștia întreabă întotdeauna: unde putem încărca? Pentru a oferi sprijin cât mai repede posibil, ne unim și, începând de astăzi, dăm startul rețelei europene de încărcare. Prin Anja van Niersen, această întreprindere comună are un director executiv cu o experiență deosebită în crearea de rețele de încărcare. Anja și echipa sa vor sprijini această călătorie importantă pentru a permite progresul în continuare al transportului durabil.”

Martin Lundstedt, președinte și director general al Grupului Volvo: „Acesta este un pas important și mult așteptat pentru realizarea infrastructurii de încărcare necesare pentru implementarea și succesul camioanelor și autocarelor electrice cu baterii pentru distanțe lungi. Realizăm ceea ce ar fi imposibil pentru un singur actor să realizeze – acest parteneriat solid reprezintă o etapă importantă și un accelerator în direcția unui transport neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon în Europa până în 2050.”

Echipa JV va lucra rapid pentru a extinde operațiunile și implementarea rețelei pentru a oferi o încărcare publică fiabilă și convenabilă pentru vehiculele de mare tonaj. Întrucât se așteaptă ca cererea de camioane și autocare electrice cu baterii să crească rapid în următorii ani, echipa va colabora în toate industriile pentru a proiecta și construi soluții de încărcare care să corespundă nevoilor companiilor de transport și ale șoferilor.

Cei trei producători de top de vehicule comerciale Daimler Truck, Traton Group și Volvo Group au semnat un acord pentru a crea un joint venture (JV) pentru a instala și opera o rețea publică de încărcare de înaltă performanță pentru baterii electrice, camioane grele pentru transport pe distanțe lungi și autocare în toată Europa.

După cum s-a comunicat anterior, părțile s-au angajat să inițieze și să accelereze construirea necesară a infrastructurii de încărcare pentru numărul tot mai mare de clienți de vehicule electrice în Europa și să contribuie la transportul neutru din punct de vedere climatic în Europa până în 2050. Crearea acestui joint venture este supusă aprobării de reglementare.

Joint venture-ul planificat – care va fi deținut în mod egal de către cele trei părți – este programat să înceapă operațiunile în 2022, după finalizarea tuturor proceselor de aprobare de reglementare. Părțile se angajează să investească împreună 500 de milioane de euro, care se presupune că este de departe cea mai mare investiție în infrastructura de încărcare din industria europeană a camioanelor grele până în prezent.

Planul este de a instala și opera cel puțin 1.700 de puncte de încărcare cu energie verde de înaltă performanță pe și în apropierea autostrăzilor, precum și în punctele logistice și de destinație în termen de 5 ani de la înființarea JV-ului. Numărul punctelor de încărcare se dorește să crească semnificativ în timp prin căutarea de parteneri suplimentari, precum și de finanțare publică. Viitorul JV este planificat să opereze sub propria identitate corporativă și să aibă sediul în Amsterdam, Țările de Jos. Acesta va putea să se bazeze pe experiența și cunoștințele vaste ale partenerilor săi fondatori de camioane grele.

Joint venture-ul va acționa ca și catalizator și facilitator pentru realizarea Pactului Ecologic al Uniunii Europene pentru transportul de marfă neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050 – atât prin furnizarea infrastructurii necesare, cât și prin direcționarea energiei verzi la punctele de încărcare.

Acțiunea comună a Daimler Truck, a Traton Group și a Volvo Group abordează nevoia urgentă a unei rețele de încărcare de înaltă performanță pentru a sprijini operatorii de camioane în tranziția către soluții de transport neutre în CO2, în special în transporturile grele pe distanțe lungi. Infrastructura de încărcare de înaltă performanță care permite transportul pe distanțe lungi este o modalitate eficientă din punct de vedere al costurilor de a reduce emisiile semnificative. Această inițiativă este un început semnificativ și un accelerator pentru a face ca aceste camioane și autocare grele fără emisii de CO2 sa fie un succes.

Martin Daum, CEO Daimler Truck: „Anunțul de semnare de astăzi este o veste grozavă pentru industria transporturilor și societate, deoarece subliniază angajamentul puternic al tuturor partenerilor de a face ca aceste camioane neutre în CO2 să devină realitate. Este remarcabil faptul că trei concurenți înverșunați din domeniul camioanelor și tehnologiei vehiculelor iau măsuri împreună pentru a începe stabilirea infrastructurii de încărcare necesare. Împreună cu Volvo Group și Traton Group, dorim să transmitem un semnal clar tuturor părților interesate relevante pentru a ne urma exemplul și a acționa acum.”

Christian Levin, CEO Traton Group: „Avem o părere puternică că noi, în calitate de Traton Group, împreună cu mărcile noastre Scania și MAN, precum și industria vehiculelor comerciale în ansamblu, vom face parte din soluție atunci când vine vorba de o lume neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2. O colaborare cu concurenți puternici precum Daimler Truck și Volvo Group ar putea părea neobișnuită. Cu toate acestea, subiectul este de o importanță crucială și această cooperare unică ne va face mai rapizi și mai de succes în realizarea acțiunilor de transformare necesare pentru a aborda schimbările climatice. Asocierea noastră va fi un impuls puternic pentru dezvoltarea rapidă a camioanelor și autocarelor electrice cu baterie, cele mai eficiente și durabile soluții de transport.”

Martin Lundstedt, președinte și CEO Volvo Group: „Trecem de la cuvinte la acțiune, iar acest joint venture planificat cu Daimler Truck și Traton Group este un pas important în modelarea unei lumi în care dorim să trăim. Parteneriatele inovatoare ca acestea vor permite schimbarea atât de necesară de care vor beneficia clienții noștri și întreaga industrie. Aceasta arată angajamentul Grupului Volvo de a atinge emisii nete de gaze cu efect de seră până în 2040 și o flotă rulantă cu emisii nete zero până cel târziu în 2050.”

Un raport recent al industriei solicită până la 15.000 de puncte de încărcare publice și de destinație de înaltă performanță până în 2025 și până la 50.000 de puncte de încărcare de înaltă performanță până în 2030.

Prin urmare, această asociere este un apel pentru acțiune către toți ceilalți actori din industrie, precum și guverne și factori de decizie politică, pentru a lucra împreună pentru o extindere rapidă a rețelei de încărcare necesare pentru a putea contribui la atingerea obiectivelor climatice. Ca un semnal clar către toate părțile interesate, rețeaua de încărcare a celor trei părți va fi deschisă și accesibilă tuturor vehiculelor comerciale din Europa, indiferent de marcă.