Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

73 de firme de logistică din cele 500 cu cele mai mari cifre de afaceri au înregistrat în 2020 pierderi, față de 65 în 2018 și 2019. Acestea se ridică în total la 10.180.280,95 de euro, față de 13.751.485,23 de euro în 2019.

Trei firme au avut pierderi de peste un milion de euro (în 2019 au fost patru), alte trei, de peste 500.000 de euro, iar alte 12, de peste 100.000 de euro.

Din suma totală, firmele cu cele mai mari 20 de pierderi din 2020 au la un loc 9.039.370,08 euro, în ușoară scădere față de 9.290.711.81 de euro, cât au avut în 2019.

10 dintre acestea se regăsesc în Top 20 după pierderi și în 2019, iar dintre cele care apar în 2020 în acest clasament, dar nu și în 2019, patru au avut chiar profit în anul anterior (Alphamir Sped Consulting, Cecconi Transport, Sorceti și Waberer’s), iar restul de șase au avut pierdere și în 2019, dar nu atât de mari cât să intre în top.

Iar firmele care au fost în top în 2019, dar nu și în 2020, sunt Quehenberger, Lagermax AED, Cargo-Partner, SLS Cargo, Transterra Logistics, Unimasters Logistics, EU Trucking Service, Mutu Trans, Phoenix Logistics Solutions și Edyon Germany.

Dintre cele 20 de firme care au avut în 2020 cele mai mari pierderi, primele trei cu cele mai mari valori sunt și singurele care au avut pierderi în toți anii din 2017 încoace: FM Romania, cu 1.549.331,21 de euro în 2020 și 1.988.147,47 de euro în 2019, Raben Logistics, cu 1.492.529,61/1.934.703,80 de euro, și Whiteland, cu 1.433.272,62/1.144.676,58 de euro.

La popul opus de află Alphamir Sped Consulting, Sorceti și Waberer’s, care nu au avut pierderi în niciunul din cei trei ani anteriori.

Doua au fost perioadele fluctuante din punct de vedere al volumelor, ambele in perioada starii de urgenta. La nivel national, Whiteland opereaza 10 depozite si doua platforme logistice clasa A la Bucuresti si la Cluj, pentru o suprafata totala de circa 15.000 m2.
La finalul lunii martie, integratorul de servicii logistice a contabilizat o crestere de circa 30% pentru volumele transportate, majoritatea catre platforme, de acolo de unde s-au aprovizionat cele mai multe magazine de proximitate. Odata cu intrarea in aprilie, dupa ce a trecut „boom-ul” de aprovizionare, boom care a dus la aparitia unor stocuri la nivelul populatiei, volumele s-au diminuat fata de media normala a lunii cu circa 20-25%, in timp ce o oarecare redresare s-a inregistrat catre finalul lunii mai, dupa relaxarea masurilor impuse de autoritati, atunci cand au fost redeschise terasele. „Consumul a revenit la un nivel normal, spre exemplu fata de luna iunie 2019 suntem cam la aceleasi volume, nu mai avem mari fluctuatii. Restaurantele inca sunt inchise, insa primim comenzi din retailul traditional”, a explicat Roxana Moreanu, director Transporturi Whiteland Logistics, intr-un interviu acordat Tranzit. 
Chiar daca nu in proportii foarte mari, compania comercializeaza si produse din afara Romaniei, respectiv Polonia, Germania sau Italia, in timp ce furnizorii sai isi efectueaza singuri importurile. Astfel nu a fost ocolita de problemele pe lantul de aprovizionare la finalul lunii martie, atunci cand frontierele erau inchise si inca nu fusesera create coridoarele verzi. Respectiva perioada nu a durat mult si lucrurile au revenit la normal la inceputul lunii aprilie. Tot atunci au scazut si preturile, cererea in piata fiind mult mai mica decat flota disponibila, iar acum, odata cu scaderea pretului la carburant au scazut si mai mult.