Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
La Q1 2020, Grupul Renault anunta vanzari de 1.256.658 de vehicule, inregistrand o dinamica puternica pe piata vehiculelor electrice si o redresare puternica in luna iunie. Astfel, marca Renault a fost marca numarul unu in Europa in luna iunie.
 
In contextul pandemiei de Covid-19, Grupul Renault si-a suspendat vanzarile si activitatile industriale in majoritatea tarilor incepand cu jumatatea lunii martie si a inregistrat o scadere a vanzarilor cu 34,9%, pana la 1.256.658 de unitati, in prima jumatate a acestui an, pe o piata in scadere cu 28,3%, se arata intr-un comunicat al companiei. Scaderea volumului vanzarilor Grupului s-a datorat in principal expunerii sale in tarile in care au existat norme stricte de izolare. „Lumea a trecut printr-o criza fara precedent, cu un impact major asupra activitatii noastre. Imediat ce a inceput redresarea, uzinele si retelele noastre de vanzari s-au mobilizat rapid pentru a raspunde nevoilor clientilor nostri, cererea fiind sustinuta in iunie prin masuri de ajutor guvernamental luate la nivel european. Intram in cea de-a doua jumatate a anului cu un nivel foarte ridicat de comenzi, un volum de stocuri satisfacator, o mai buna pozitionare a preturilor pe intreaga gama si o noua oferta hibrida E-TECH, care este unica in segmentul sau si deja foarte bine primita”, a declarat Denis le Vot, membru al Comitetului Executiv, Director Regiuni, Comert si Marketing al Grupului Renault.
 
ZOE, lider pe o piata in crestere
Volumele de vanzari ale marcii Renault la nivel mondial au crescut cu 38%, cu peste 42.000 de vehicule vandute in prima jumatate a anului. In Europa, ZOE este cea mai bine vanduta masina electrica, inregistrand o crestere a vanzarilor care se apropie de 50%, de pana la 37.540 de unitati, si a atins un nivel record de comenzi in luna iunie, de aproximativ 11.000 de unitati. Ofensiva electrica, evidenta prin sosirea lui Twingo Z.E. si lansarea motoarelor E-TECH hibride (noul Clio hibrid, noul Captur Plug-In hibrid si noul Megane Estate Plug-In hibrid), a consolidat traiectoria Grupului catre atingerea obiectivelor CAFE pentru 2020, se mai arata in comunicat.
 
Cum au evoluat vanzarile
Inmatricularile Grupului s-au ridicat la 623.838 de vehicule, in scadere cu 41,8%, pe o piata care a inregistrat o scadere de 38,9%. Grupul si-a reinnoit cu succes toate modelele din segmentul B sub marca Renault (Clio, Captur si ZOE). Noul Clio a fost cel mai bine vandut vehicul din segmentul B in prima jumatate a anului in Europa, cu 102.949 de unitati vandute. In prima jumatate a anului, marca Dacia a inregistrat o scadere cu 48,1% a vanzarilor, ajungand la 161.334 de vehicule vandute, scaderea fiind determinata de prezenta sa pe piata de retail care a fost puternic afectata de criza generata de pandemia de Covid-19.
In iunie, vanzarile Grupului in Europa au crescut. Renault a inregistrat 10,5% cota de piata (marca lider), iar Dacia 3,5%. Marca Dacia beneficiaza din plin de revenirea clientilor in reteaua comerciala, care pot profita de o gama completa de motorizari: GPL, benzina si motorina.
In afara Europei, Grupul a fost afectat, in special, de scaderile inregistrate pe pietele din Rusia (-23,3%), India (-49,4%), Brazilia (-39%) si China (-20,8%).

Renault-Nissan-Mitsubishi, cea mai mare alianta din domeniul auto, a anuntat, recent, ca vanzarile totale in cadrul aliantei au crescut cu 5,1% la un record de 5.538.530 de unitati in primele sase luni ale anului. Cresteri s-au inregistrat inclusiv in segmentele electric si hibrid electric.
 

Renault a raportat o crestere a vanzarilor la modelele Clio, Captur si Scenic, in timp ce Dacia a inregistrat un record in privinta primei parti a anului, potrivit unui comunicat de presa. La randul sau, Nissan a inregistrat cereri pentru modelele Note, Serena, X-Trail si Qashqai, in timp ce volumele Mitsubishi Motors au fost ridicate de vanzarile noului Eclipse Cross si XPANDER. Atat Renault, cat si Nissan au raportat o cerere in crestere in privinta modelelor electrice, cu Renault inregistrand o cota de piata in Europa de 21.9%, in timp ce pe segmentul LCV modelele ZOE si Kangoo Z.E. detin 38%. La Nissan, cererea pentru noul LEAF a contribuit la vanzarea a peste 47.000 de vehicule electrice in prima jumatate, fiind cel mai bine vandut model in Europa in prima parte a anului, cu peste 18.000 de inregistrari. Nu in ultimul rand, mai scrie sursa citata, Mitsubishi Motors ramane lider de piata in segmentul PHEV SUV, cu al sau Outlander hibrid-electric.
In cadrul unui plan pe sase ani, Alianta Renault-Nissan-Mitsubishi estimeaza vanzari combinate de peste 14 milioane de unitati pana la finalul anului 2022, in crestere cu 30% de la 10.6 milioane de unitati comercializate in 2017.