2012 a reprezentat pentru importatorul DAF in Romania o perioada de profunde transformari atat in managementul companiei, cat si in structura de vanzari si suport after-sales pentru adaptarea la noile cerinte ale pietei de transport. In acelasi timp, EVW Holding a decis preluarea a doua noi branduri in portofoliul de vehicule comerciale, Tatra si Isuzu, ceea ce face sa beneficieze acum de o gama completa de vehicule mai mari de 3,5 t. Reteaua DAF se pregateste intens si pentru lansarea in Romania a noului XF, planificata pentru martie 2013.
EVW Holding, importatorul DAF in Romania, a livrat in primele 11 luni ale lui 2012 peste 350 de unitati, din care 270 de autotractoare si 80 de rigide. Dintre acestea, 25% sunt vehicule destinate constructiilor, iar restul, vehicule specializate destinate municipalitatilor.
La acestea se adauga alte 30-40 de camioane DAF vandute direct de DAF prin departamentul International Fleet sau achizitii de la dealeri europeni.
Livrarile de vehicule SH au depasit 200 de unitati, 80% din ele fiind constituite din camioane DAF, iar restul de alte marci.
„Cu siguranta si vanzarile SH vor avea la baza o nevoie de camioane tinere si in acest sens campaniile de trade-in sunt un punct important in strategia noastra“, a declarat Adrian Gorcea, sales manager EVW Holding.
Finantarea se face atat cu firme interne, cat si externe, pe pachete speciale, cu dobanzi si avansuri in linie cu piata. Partea de garantie este asigurata/sustinuta de EVW pe parcursul a minimum sase luni pentru vehiculele SH.
Din cele 350 de unitati noi vandute in 2012, 245 au fost in leasing, iar restul au fost achitate integral (in urma unor licitatii, achizitii cu fonduri europene sau chiar plata directa a clientului final). EVW Holding nu a finantat vehicule in nume propriu.
Adrian Gorcea a mai spus ca in 2012 reposesiile de DAF au fost inexistente.
Reprezentantii EVW Holding considera ca scaderea capacitatii de transport de pe piata este insotita si de o scadere a volumului de comenzi, ceea ce face mai dificil ca transportatorii sa fie in pozitia de a creste tarifele. Totusi, „cu siguranta preturile de transport se vor putea negocia usor“, lucru absolut necesar pentru ca firmele de profil sa-si asigure resursele financiare necesare reinnoirii parcului auto.
Stoc minim de Euro 5
EVW Holding vizeaza mentinerea pentru primele opt luni a unui stoc minim de 100 de unitati din cele mai vandute configuratii, actiune care se doreste sa sustina forta de vanzari cu termene de livrare reduse.
„Tinand cont de faptul ca 2013 este ultimul an de vanzare a vehiculelor noi Euro 5, am demarat in al doilea semestru din 2012 o campanie sustinuta de negocieri cu partenerii nostri in vederea identificarii posibilitatilor de achizitii pentru anul viitor. In acest sens, avem pre-comenzi care ne acopera …