Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Exporturile și-au revenit după „valea“ din luna anterioară

Raportul dintre cantitatea de mărfuri și numărul de camioane corespunzătoare exporturilor României înregistrate de barometrul TimoCom în perioada 20.04-19.05 2021 și-a revenit după scăderea semnificativă din luna anterioară, ajungând la a doua cea mai bună valoare din 2021 din acest punct de vedere.

Creșteri ale raportului marfă/camioane s-au înregistrat pe toate relațiile, cu excepția Franței, unde s-a menținut valoarea din luna anterioară, de 18/82. Cele mai mari progrese se întâlnesc la exportul spre Italia (de la 15/85 la 31/69), Austria (de la 6/94 la 20/80) și Germania (de la 10/90 la 21/79), iar cele mai mici, la exportul spre Belgia (de la 4/96 la 6/94), Olanda (de la 2/98 la 7/93) și Spania (de la 4/96 la 10/90).

Într-un clasament al celor mai mari rapoarte între cantitatea de marfă și numărul de camioane pentru export se află Italia (31/69) și Polonia (22/78), iar la polul opus sunt Belgia și Olanda, în condițiile în care în luna anterioară fruntașe erau Franța (18/82), Italia (15/85) și Polonia (14/86), iar codașe, Olanda (2/98) și Belgia și Spania (câte 4/96).

În ceea ce privește importurile, raportul dintre mărfuri și camioane a scăzut față de luna anterioară, de la 24/76 la 20/80.

Creșteri, dar infime, ale acestui raport s-au înregistrat pe relațiile Belgia (de la 6/94 la 7/93), Bulgaria (de la 72/28 la 74/26), Spania (de la 12/88 la 13/87), Franța (de la 9/91 la 10/90) și Marea Britanie (de la 5/95 la 6/94), în timp ce scăderile au fost mai consistente: de la 37/63 la 22/78 în cazul Cehiei, de la 25/75 la 15/85 în cazul Austriei sau de la 40/60 la 24/76 în cazul Italiei, ca să amintim numai primele trei scăderi.

Cele mai mari rapoarte între mărfurile și camioanele pentru import sunt, ca și în luna anterioară, pe relațiile Bulgaria (74/26), Polonia (42/58) și Italia (24/76), iar cele mai mici, și aici la fel ca în luna anterioară, pe relațiile Marea Britanie (6/94) și Belgia (7/93).

Pe de altă parte, la nivel european volumul de mărfuri disponibile pentru transport a crescut până la aproape un milion de comenzi spre final de mai. Motivul ar fi efectul blocării Canalului Suez în urmă cu două luni, care a făcut ca multe mărfuri să fie livrate cu întârziere în aval. Lipsa de capacitate, în special pe căile navigabile interioare și în transportul feroviar, crește și mai mult presiunea asupra transportului rutier european de marfă, astfel că blocajele de trafic la rampa de încărcare duc în continuare la întârzieri.

Potrivit barometrului de transport TimoCom, primul trimestru din 2021 a depășit deja anul precedent ca volume tranzacționate cu 58%. În acest timp s-au înregistrat cu peste zece milioane mai multe intrări de marfă decât în primul trimestru din 2020. În special în Germania, Polonia și Franța, traficul intern s-a dezvoltat exponențial, nu în ultimul rând datorită schimbării comportamentului consumatorilor în timpul pandemiei. Barometrul de transport arată în prezent aceeași tendință de depășire semnificativă a volumelor de marfă în comparație cu capacitatea de încărcare disponibilă pentru toate cele trei piețe.

Articole similare