AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Extindere si pe timp de criza

Intr-o perioada in care cei mai multi producatori si furnizori de echipamente de manipulat incearca sa faca fata crizei, Clark anunta ca in 2010 si-a extins portofoliul cu inca 20 de dealeri. Expansiunea continua in ritm sustinut, in zone cu potential promitator ca Orientul Mijlociu si Africa de Nord, incurajat fiind de rezultatele de exceptie obtinute deja de divizia europeana a companiei, care a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu 36% in 2010 fata de anul precedent.

 
In prezent, Clark este reprezentat de 140 de dealeri in 47 de tari, majoritatea din Europa. Datorita contractelor de cooperare cu furnizorii de echipamente, producatorul a intrat si pe piata din Orientul Apropiat sau in tarile nord-africane, regiuni care raman promitatoare. „In Rusia am reusit sa castigam in 2010 sapte noi dealeri. De asemenea, in Polonia, dealerii nostri au avut rezultate excelente anul trecut”, a punctat Rolf Eiten, directorul de vanzari si marketing al companiei.
Clark poate vinde circa 500 de unitati pe an prin cei 20 de dealeri noi (in primul an), cresterea ulterioara fiind sustinuta prin servicii de exceptie. „Calitatea vine intotdeauna inaintea cantitatii, mai ales ca, in cele din urma, un suport bun oferit clientilor este mai usor de realizat decat castigarea unor clienti noi”, a mai spus reprezentantul Clark. In plus, politica firmei este aceea de a oferi clientilor servicii de foarte buna calitate, cu produse de top si un raport calitate-pret foarte bun, ca astfel sa pastreze clientii pe termen lung sau sa castige altii noi. „Anul trecut am extins semnificativ programul de training al dealerilor si al angajatilor din service. In 2011 vom continua sa sporim numarul cursurilor de training, atat in Mülheim, cat si in Ruhr, focusandu-ne in acelasi timp pe realizarea unei Academii de Vanzari Clark, unde experienta colectiva castigata de compania noastra poate fi impartasita managerilor de magazine, noilor agenti de vanzare si managerilor de productie”, a mai spus Eiten.

2011 se asteapta sa fie peste 2008
Tot ce se vinde, se consuma sau se uzeaza trebuie intai fabricat, depozitat, reciclat si, bineinteles, transportat. In acest sens, Orientul Mijlociu nu este cu mult diferit de Europa sau America de Nord, aspect care a dus la o crestere a solicitarilor venite din aceasta zona, mai ales din Israel. Avand in vedere dimensiunea pietei estimata la circa 20.000 de stivuitoare cu contragreutate, intregul Orient Mijlociu, inclusiv Peninsula Araba si Egiptul, este de mare interes pentru Clark. Pe de alta parte, desi Eiten considera ca potentialul din Scandinavia este estimat la circa 4.000 de stivuitoare frontale, compania este prea putin reprezentata in zona. Apoi, „chiar daca piata europeana necesita doar 700-800 de utilaje si echipamente din segmentul cuprins intre 10 si 16 t, suntem totusi intr-o pozitie buna ca furnizor de gama completa care are la baza conceptul «one-stop-shopping», unde toate cerintele clientilor pot fi acoperite cu un brand al unei singure companii”, a mai spus Eiten.
Anul trecut, nivelul comenzilor a crescut pentru Clark cu 52% fata de anul precedent. De asemenea, Clark Europe a avut o crestere de 36% a cifrei de afaceri. „Desigur, am beneficiat de boom-ul din 2010 al stivuitoarelor cu contragreutate. Pe de alta parte, am fost capabili sa crestem cota de piata si pentru ca potentialii clienti au devenit mult mai selectivi in ceea ce cumpara, comparativ cu anii anteriori”, a precizat Egon Strehl, managing director Clark Europe. Pentru anul financiar 2011, Clark Europe estimeaza o crestere a vanzarilor de echipamente noi de 32,5%, cu o cifra de afaceri peste nivelul celei inregistrate in 2008 si cu un plus de 51% comparativ cu 2010.

Game complete de stivuitoare
Clark introduce, in premiera la CeMAT, o noua clasa de echipamente de incarcare actionate electric, prin prezentarea modelului GEX 40-50 cu anvelope pneumatice sau dintr-un cauciuc super-elastic. Acest stivuitor de 80 V, cu capacitatile de 4, 4,5 si 5 t si echipat cu patru roti, reprezinta o completare a gamei de succes GEX (1,6-3 t). Designul conceptual al GEX, care prezinta doua motoare de actionare, 100% tehnologie AC si frane cu discuri ce nu necesita intretinere, este identic cu modelele cu trei si patru roti din segmentele de 48 si 80 V.
Noul GEX, actionat de doua motoare frontale paralele, fiecare cu o putere de 9,2 kW si 80 V, cu o tehno-logie trifazica, asigura o accelerare excelenta si o putere mare de actionare. In plus, motoarele sunt fara intretinere, ceea ce reduce costurile de operare.
La CeMAT vor fi prezentate stivuitoarele GEX destinate activitatilor de incarcare/descarcare desfasurate in depozite, precum si aplicatiilor din productie sau din sectorul de reciclare.
Tot la Hanovra va fi adus din nou in fata publicului tractorul electric CTX40/70 cu o capacitate de remorcare de 4 si 7 t, alaturi de noile stivuitoare diesel si LPG C 40-55 din gama premium Gen2, care prezinta o capacitate de incarcare cuprinsa intre 4 si 5,5 t.

Miza mare pe echipamentele electrice
Chiar daca producatorul Clark va continua sa dezvolte echipamentele cu actionari clasice, din cauza conditiilor de operare pe teren va dezvolta si unitatile electrice alaturi de stivuitoarele cu actionare diesel sau LPG. In viziunea specialistilor de la Clark, actionarea electrica este ideala pentru un stivuitor: „cu tehnologia de acum, doar utilizarea inteligenta a conceptului electric de actionare a stivuitoarelor poate oferi in mod curent clientilor efecte pozitive asupra mediului, ca si beneficii considerabile de cost”, a precizat Rolf Eiten, adaugand: „trebuie sa intensificam lucrul la echipamentele electrice pentru ca acum tehnica este disponibila, acest tip de utilaje aducand deja beneficii clientilor si un plus activitatii”.
Diferenta de pret dintre vehiculul diesel si cel electric este nesemnificativa. „Daca un echipament diesel de 2,5 t costa 20.000 de euro, cel electric are un pret cuprins intre 20.000 si 21.000 de euro, cu bateria inclusa. Apoi, in functionare este mult mai ieftin decat cel diesel, bateria fiind singurul consumabil ce trebuie inlocuit la anumite intervale de timp. Iar daca o durata de viata a bateriei la 1.500 de cicluri inseamna 4-5 ani de utilizare, si cei mai multi clienti schimba utilajul dupa aceasta perioada, inseamna ca pentru primul utilizator bateria nu trebuie schimbata, mai ales ca furnizorii ofera adesea o garantie extinsa”, a mai spus Rolf Eiten care, in plus, nu recomanda achizitionarea bateriilor chinezesti, mai ales daca furnizorul urmareste o relatie pe termen lung cu producatorul.

Articole similare

Ad
Ad