Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FAN Courier țintește Europa de Est și intră pe piața din Republica Moldova

FAN Courier și-a extins operațiunile pe piața de curierat din Republica Moldova. Privită ca o oportunitate, investiția inițială de sub un milion de euro va fi completată etapizat, în 2022, cel mai puternic jucător de pe piața locală urmând să funcționeze cu opt filiale în Republica Moldova și să livreze colete cu 30 de vanuri la nivel național. Pe lângă accesul clienților de peste Prut la piața românească de comerț online, extinderea FAN marchează și posibilitatea retailerilor din România de a accesa o bază mai mare de consumatori.

Investiția în Republica Moldova este una naturală din cel puțin trei puncte de vedere, a afirmat Cornel Morcov, Chief Commercial Officer FAN Courier: „Ne dorim să le oferim clienților din România posibilitatea de a accesa o piață în plus și clienților din țara vecină posibilitatea de a vinde în România și în Europa, iar consumatorilor locali vrem să le punem la dispoziție servicii de curierat de cea mai bună calitate.“ Ideea este mai veche, însă planurile au fost amânate un an din cauza restricțiilor pandemice. „În momentul în care am reușit să călătorim, am luat decizia să definitivăm acest pas.“

Pentru că dorește să le ofere consumatorilor cea mai bună experiență de curierat, conceptul fiind nou pe piața din Republica Moldova, dezvoltarea inițială este una organică, menită să stabilizeze baza de operațiuni și, în același timp, să testeze piața locală. Astfel, extinderea a presupus un cost inițial de 500.000 de euro, însă oficialul FAN Courier spune că planul prevede un buget de investiții de minimum 3 milioane de euro, atât în extinderi, cât și în noi proiecte pe piața din Republica Moldova. „Ne vom dezvolta gradual, pentru început cu 8 filiale și aproximativ 30 de mașini, la nivel național. Dar prognozăm o creștere de 100% de la lună la lună în primele luni, deci ne pregătim să ne adaptăm din mers la oportunitățile pe care ni le va oferi piața din Republica Moldova“, a explicat Cornel Morcov. Pe lângă partea de curierat în țara vecină pentru clienții care au nevoie de distribuție, cel mai mare jucător din curieratul românesc vine cu un concept nou, dezvoltând livrarea cross-border cu camioane și vehicule comerciale ușoare, o noutate pentru Republica Moldova. „Suntem prima companie care încearcă să conecteze zilnic Europa de Republica Moldova, oferindu-le consumatorilor acces la piața românească și la cea europeană și magazinelor online locale posibilitatea de a intra pe noi piețe. Odată cu acest pas, sperăm să crească și apetitul retailerilor din România pentru livrări cross-border“, a spus Chief Commercial Officer-ul FAN Courier, care crede că dezvoltarea aici va fi un pas și către Ucraina, având în vedere faptul că FAN Courier se uită „și la oportunitățile de extindere către est, nu doar la cele către vest“.

Livrările cross-border, simplificate

În această primă fază, accentul va fi pe livrările B2C, dar, dacă piața o va cere, vor fi luate în considerare și alte direcții de extindere. „Profilul consumatorului de aici nu este diferit de cel din România, cu precizarea că piața de e-commerce de la Chișinău este abia la început. Deci există potențial masiv de creștere atât pentru comerțul online, cât și, implicit, pentru serviciile de curierat. Din analiza făcută înainte de a intra pe piața din Moldova, nu am observat diferențe semnificative între profilurile consumatorilor, însă pe măsură ce vom pătrunde și ne vom extinde în țara vecină vom avea mai multe date din care să ne putem da seama dacă există comportamente care să diferențieze clienții din cele două țări“, a punctat Cornel Morcov.

În ceea ce privește livrările, pentru a realiza timpi de tranzit cât mai buni, compania de curierat cu acționariat românesc este în strânsă legătură cu autoritățile vamale din cele două țări și lucrează la un proces de simplificare a procedurilor vamale. Cornel Morcov a mai spus că fiecare colet livrat în Republica Moldova dinspre România sau Europa, precum și invers, va suporta un regim de vămuire, ceea ce înseamnă un cost mai ridicat. Momentan, cele mai simple formalități vamale sunt cele aplicate coletelor a căror valoare este mai mică de 200 de euro. Pe de altă parte, tariful domestic în Republica Moldova va fi asemănător cu cel din România, componenta de costuri din perspectivă operațională nefiind atât de diferită.       

Articole similare

Ad