Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Firmele sunt tot mai deschise la digitalizare

Arilog a inceput seria evenimentelor virtuale cu tema „Supply chain reaction?, care urmeaza sa aiba loc cu o frecventa lunara si sa aduca publicului opinii si cunostinte din logistica si supply chain management. Subiectul primei intalniri, moderata de Adriana Palasan, managing director Supply Chain Management Center, a fost digitalizarea si modul in care companiile de logistica au perceput schimbarile din momentul in care au intrat in aceasta industrie pana astazi. La discutii au participat Daniel Preda, managing director Toyota Material Handling, Dragos Geletu, advisory board KLG Europe Logistics, Romeo Dumitru, logistic manager Euroccoper si Viorel Leca, managing director Gebruder Weiss.

Viorel Leca a explicat ca digitalizarea nu trebuie vazuta distinct de dezvoltarea economiei. Anii trecuti, digitalizarea era vazuta ca un rau necesar, iar majoritatea companiilor considerau ca solutiile de digitalizarea erau prea scumpe pentru a deveni o prioritate si, in plus, aceste investitii se recuperau foarte greu. Intr-timp, piata de retail s-a schimbat, comertul online a acaparat o pondere tot mai mare din piata cu o viteza foarte mare, asa ca digitalizarea a devenit un „must?. In prezent, in Romania se tranzactioneaza online 12 milioane de euro pe zi. „De aceea, eu cred ca digitalizarea nu putea fi facuta artificial, ci a fost nevoie de educarea pietei. Criza generata de virusul Covid-19 a fost un accelerator al digitalizarii.? Iar acest gen de abordare care are loc in prezent va ramane, potrivit lui Dragos Geletu. „Firmele vor fi tot mai deschise la digitalizare, mai ales ca problema actuala din supply chain este lipsa de predictibilitate, astfel ca se simte nevoia unui instrument care sa ajute companiile sa gaseasca hot-spoturi critice si sa stie cum sa actioneze.?
 
Un alt factor de accelerare al digitalizarii a fost lipsa de personal cu care firmele s-au confruntat de cativa ani, dar si cresterea costurilor. 
 
In dezvoltarea digitalizarii , si retailul a avut un cuvant de spus, potrivit lui Romeo Dumitru. „In 1998 am vazut pentru prima oara un WMS pentru Metro, iar atunci majoritatea firmelor lucrau cu fise de magazie. Eu cred ca retailul a fost generatorul digitalizarii.?
 
Dar, trecerea la digitalizare nu va avea loc foarte repede deoarece sunt actiuni unde este nevoie de interactiuni umane, este de parere Dragos Geletu, care a prevazut ca in perioada urmatoare va va fi un boom al aplicatiilor virtuale. Acesta a mai explicat ca este foarte important si modul in care va fi folosita digitalizarea deoarece poate fi un esec pentru firmele care nu sunt pregatite sa treaca la aceasta etapa. „Digitalizarea totala nu se poate face fara digitalizarea fiecarui item?, a spus acesta. Adriana Palasan a explicat ca, pentru digitalizare mai este nevoie si de o baza de date curata.
 
Majoritatea esecurilor digitalizarii din lantul logistic s-au produs, potrivit lui Romeo Dumitru, deoarece nu s-a facut o mapare a sistemului si nu s-a cautat o standardizare a proceselor. Dar, cum la noi se imping vanzarile la final de luna, sau camioanele inca asteapta mult la incarcare si descarcare, este greu sa se ajunga la o standardizare. „Ne dorim implementarea tehnicilor LEAN, care inseamna disciplina. Dar noi, romanii, nu suntem construiti sa respectam reguli, ci sa improvizam. Asa ca este un proces de lunga durata.?
 
O alta piedica in calea digitalizarii companiilor de logistica de la noi este faptul ca robotii nu sunt inca personalizati pe fiecare tip de activitate. De exemplu, nu pot fi folositi in activitatea de picking cand produsele sunt de dimensiuni si volume diferite. 

Articole similare

Ad