Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Flandra crește greutățile maxim admise, dar cu anumite rezerve

Greutățile totale maxim admise ale ansamblurilor rutiere vor crește în Flandra până la 48-50 t, însă cu condiția să se respecte așa numita „formulă a podurilor“, care nu este o nouă invenție belgiană, ci provine din Scandinavia și a fost și până acum parte a legislației din Belgia timp de zeci de ani. Aceasta se aplică tuturor camioanelor și combinațiilor de camioane, din țară și din străinătate, care circulă în Belgia, și are ca scop protejarea infrastructurii de vehiculele cu greutate totală prea mare. Din cauza formulei podului, greutățile maxime admise pot fi semnificativ mai mici decât cele posibile tehnic. Mai ales combinațiile scurte – de exemplu, cele pentru transport de mărfuri vrac sau de containere – vor fi afectate de această formulă.

Greutatea maximă admisă (M) nu poate depăși greutatea determinată de formulele de mai jos, în care A este distanța, în metri, dintre prima axă și punctul central al axei spate sau al grupului de axe spate.

  • M < 12,000 + 4,330 A pentru A < 3 m sau M < 25,000 kg.
  • M < 17,000 + 2,700 A pentru A > 3 m sau M > 25,000 kg.

Concret, o combinație autotractor+semiremorcă având cinci axe poate cântări 44 t în documente în Belgia, dar cu o valoare A de 8,5 m (trailer scurt) greutatea legală este de numai 40 t. A trebuie să fie de cel puțin 10 m pentru ca această combinație să poată merge cu 44 t, iar pentru 50 t A trebuie să fie de cel puțin 12,22 m.

De regulă, așa cum arată o informare a asociație olandeze de transport și logistică TLN, respectarea acestei formule nu se verifică, dar nu se știe dacă va mai fi la fel și pe viitor. Dimpotrivă, se crede că, odată cu acceptarea unor greutăți totale mai mari, se va verifica mai strict respectarea formulei. Industria belgiană a transportului a făcut lobby pentru relaxarea calculelor, dar până acum fără rezultat.

Articole similare

Ad