Top 20 fluxuri între două state UE și cota de piață a flotelor naționale pe fiecare dintre ele
Așa cum știți deja, raportul Eurostat pe 2023, citat de Upply (https://market-insights.upply.com/fr/transport-routier-lanalyse-du-top-10-europ%C3%A9en-en-2023), indică o scădere a volumelor totale de mărfuri transportate rutier și a traficului din UE în 2023, dar și o scădere a activității celor mai multe dintre principalele flote naționale.
Defalcarea pe rute ne permite să înțelegem mai bine poziția puternică a transportatorilor polonezi și, în general, a celor din Europa de Est, și să remarcăm că pe cele mai importante cinci rute din Europa cota de piață a transportatorilor străini, deci alții decât cei din țara de origine și de destinație, continuă să crească.
Flota poloneză a câștigat clar meciul împotriva omologilor din Europa de Vest, așa cum puteți vedea în tabelul alăturat. Dar în ultimul timp și alte flote din est, mai ales cea a Lituaniei, cresc și îi amenință poziția pe unele relații. Asta deși Lituania nu beneficiază de aceeași proximitate geografică față de centrul Europei și nici nu poate conta pe o piață internă la fel de puternică precum cea a Poloniei pentru a susține activitatea de transport rutier de marfă.
În afară de flotele din Polonia și Lituania, poziții dominante au cele din România (pe rutele dintre Spania și Portugalia și dintre Polonia și Slovacia) și din Slovenia (pe ruta dintre Austria și Italia).