Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

FM Logistic isi imbunatateste permanent procesele

Ca in fiecare an, FM Logistic a organizat si in vara aceasta o intalnire cu clientii, in cadrul evenimentului Customer Day de la Clubul Diplomatilor din Bucuresti. Evenimentul, care se doreste a fi o zi dedicata clientilor companiei, a devenit deja o traditie, ajungand la a patra editie. Discutiile s-au purtat pe marginea solutiilor de imbunatatire a proceselor si serviciilor oferite de FM Logistic, dar si a inovatiilor aduse de companie in procesul de supply chain din domeniul farmaceutic.

 
Cu aceasta ocazie, Cristian Stelia, directorul de depozit al companiei, a explicat modul in care FM Logistic isi imbunatateste permanent serviciile si produsele la costuri minime. Astfel, toate procesele sunt constant evaluate, si imbunatatite, pentru a deveni tot mai eficiente si mai flexibile. In cazul in care, dupa evaluare, este nevoie de procese suplimentare, acestea sunt planificate si implementate.
Cristian Stelia a spus ca, pentru a deveni competitivi si a raspunde cat mai bine necesitatilor clientilor, este nevoie de imbunatatirea continua a activitatii. Acesta a explicat ca exista patru tipuri de imbunatatire continua in logistica, numite Kaisen, six sigma, Lean si total quality management.
Scopul Kaizen (kai-schimbare, yen-bun) este acela de a elimina pierderile din activitatile care adauga costuri suplimentare, insa nu si valoare. Kaizen mai implica livrari la timp si procese de lucru standardizate. Aici trebuie sa se acorde atentie nu numai rezultatelor, ci si proceselor. In plus, ar trebui avuta in vedere o privire de ansamblu a intregului proces si nimeni nu ar trebui sa fie invinuit pentru greseli, deoarece acest lucru ar implica pierderi de energie.
Sistemul six sigma cauta sa ridice calitatea proceselor prin identificarea si eliminarea erorilor sau minimalizarea variabilitatii in procesele de fabricatie si business.
Acesta utilizeaza un set de metode de management, in special de statistica. Fiecare proiect six sigma dintr-o organizatie urmeaza o secventa definita de pasi si are scopuri cuantificabile din punct de vedere financiar. Cei cinci pasi ai unui proiect six sigma sunt reprezentati de DMAIC (Defineste, Masoara, Analizeaza, Imbunatateste, Controleaza).
Initial concentrat pe activitatile de productie, Lean s-a extins intre timp spre toate procesele, iar scopul este de a elimina pierderile din fiecare arie. In plus, Lean presupune cat mai putin efort uman, mai putine inventare, un timp mai scurt de a dezvolta procesele si un timp cat mai mic de reactie la cerintele clientilor. In acelasi timp, Lean inseamna oferirea unor produse de top si a unor servicii in modul cel mai eficient si economic posibil.
Acest tip de imbunatatire continua presupune un set de instrumente care asista la identificarea si eliminarea muncii fara valoare adaugata. Cum sunt eliminate pierderile, calitatea este imbunatatita, in timp ce timpul de productie si costurile sunt reduse.
Top Quality Management (TQM), definita ca o filosofie de management, cauta sa integreze toate functiile organizationale (marketing, finante, design, productie etc.), pentru a se concentra asupra satisfacerii clientilor si asupra obiectivelor companiei. Organizatiile trebuie sa lupte pentru a continua imbunatatirea acestor procese prin incorporarea cunostintelor si experientei angajatilor.
TQM se bazeaza pe ideea ca atat calitatea produselor, cat si a proceselor este responsabilitatea fiecarei persoane implicate in crearea sau consumul acestora. Principala diferenta dintre TQM si six sigma este abordarea. Iar in orice abordare este esentiala identificarea punctelor tari si slabe dintr-o organizatie si concentrarea pe cele slabe, transformarea imbunatatirii continue intr-un proces de echipa, concentrarea pe cateva probleme vitale mai degraba decat pe un numar mare, colaborarea cu oameni entuziasti, oferirea de informatii si resurse relevante pentru fiecare si, nu in ultimul rand, celebrarea castigurilor.

Imbunatatiri importante ale activitatii
Dupa implementarea acestei imbunatatiri continue, in ultimii doi ani, pentru doi mari clienti ai FM Logistic, toate KPI-urile au crescut, in timp ce activitatea a crescut cu circa 30%, numarul de operatori fiind constant. Pentru unul din clienti, in ultimul an volumele au crescut cu 25%, in timp ce valoarea facturilor s-a redus cu 5%.
In plus, compania a apelat la abordarea six sigma pentru imbunatatirea acuratetei picking-ului, iar procentul reclamatiilor a scazut de la 32 la mai putin de 5. De asemenea, proiectele implementate pentru reducerea distrugerilor din depozit au determinat ca pentru unul din clienti, al carui KPI era in zona „rosie“ pentru circa trei ani, in noua luni sa treaca in zona „verde“. Cu aceeasi abordare, FM a reusit ca, intr-un sistem de depozitare FIFO pentru baterii, prin scanare, sa se reduca timpul pentru schimbarea acestora, iar productivitatea sa creasca cu 4%.
Cu ajutorul tehnicii „lean“ pentru activitatile de co-packing si etichetare, FM Logistic a reusit sa ridice capacitatea cu 75% folosind acelasi echipament si spatiu pentru reproiectarea lui.
In plus, in urma imbunatatirilor facute in ceea ce priveste securitatea, nu au mai fost raportate furturi din depozite. „Toate aceste imbunatatiri au fost posibile numai datorita unei sinergii puternice intre diferitele functii ale companiei. Cu alte cuvinte, a fost un efort de echipa.“

AEXXDIS FM Health livreaza si in spitale
AEXXDIS FM Health Supply Chain, divizia de produse farmaceutice a companiei, este prezenta in 14 tari, cu 60 de locatii de distributie, 2.220.000 de stocare si 12.000 de angajati. Compania livreaza produsele catre spitale, farmacii, pacienti, laboratoare, clinici si, uneori, chiar si in salile de operatie. La livrarea medicamentelor in cadrul spitalelor, compania garanteaza trasabilitatea produselor, o buna vizibilitate a stocurilor, activitati optimizate, dar si o solutie economica pentru companii farmaceutice si spitale.
Abordarea s-a bazat pe determinarea cerintelor clientilor, eliminarea permanenta a pierderilor, reducerea timpului de livrare, dar si pe capacitatea de a mentine o abordare globala.
Rezultatul a fost o reducere a pierderilor cu 26%, o mai buna productivitate, reducerea timpului la o zi pentru un ciclu de patru zile, reducerea inventarului cu 8,5%. De asemenea, pentru o activitate cat mai performanta, compania a implementat revizuiri lunare, dar si target-uri anuale.
In plus, FM face importuri, exporturi, transport maritim si aerian al produselor de sanatate la temperatura controlata si ambientala, propunand expeditii ale pachetelor in ambalaje potrivite in functie de tipul de marfa si de transport, dar se ocupa si de formalitatile vamale de import sau export.
Jean Francois Fusco, pharmaceutical managing director Europe, a explicat ca unele medicamente, precum insulina sau morfina, trebuie administrate cu ajutorul unor recipiente cu o durata de viata de doi ani, insa se considera ca ele sunt posibil contaminate dupa utilizare. De aceea, AEXXDIS FM Health a implementat „reverse logistic“ pentru recipientele reutilizabile, care au fost, evident, decontaminate. Astfel, 5% din recipientele returnate pe unitate au costat 90 de euro, iar o alta reducere de 50 de euro a rezultat din trimiterea lor catre producator.           

Articole similare

Ad
Ad