Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ford Trucks continua expansiunea in Europa

Asa cum a promis, Ford Trucks isi continua politica de extindere pe pietele europene, o atentie deosebita fiind acordata dezvoltarii retelei de service, pentru a veni in sprijinul operatorilor de transport international. Livrarile de F-Max au inceput de cateva luni, iar volumele cresc armonizat cu reteaua internationala after-sales. Si in Romania Ford Trucks a inregistrat rezultate foarte bune in ultimul an, distribuitorul Cefin Trucks dublandu-si cifra de afaceri realizata din vanzari. Estimarile sunt optimiste si pentru perioada urmatoare, iar obiectivul pe cinci ani este ca investitiile in after-sales sa atinga 20 de milioane de euro.


Ford Trucks si-a consolidat semnificativ pozitia in statele est-europene si pana la finalul anului se va concentra asupra cresterii prezentei sale si in Occident, fiind in negocieri avansate cu mai multi potentiali distribuitori. In aceste conditii, pentru 2020 se estimeaza dublarea (cel putin) a volumelor de vanzari.
In Romania, pana la 30 iunie au fost livrate 260 de unitati, cota de piata a producatorului turc fiind putin peste 7%. Special pe segmentul vehiculelor de constructii Ford Trucks isi mentine pozitia de lider de piata, cu 30%, la fel si pe segmentul de vehicule municipale, respectiv autogunoiere, unde se apropie de 70%! In ceea ce priveste segmentul autotractoarelor, aici volumele sunt inca modeste, ca urmare a faptului ca modelul F-Max a fost disponibil pentru transportatorii romani abia de la finalul lui martie. Desigur, concurenta pe aceasta zona este si mult mai mare. „Obiectivul meu personal este ca pana la sfarsitul lui 2019 sa atingem in Romania o cota de piata de 3% pe gama autotractoarelor. Pentru a sustine insa vanzarile este foarte importanta consolidare retelei de dealeri si puncte de service“, a declarat Stefano Albarosa, CEO Cefin Trucks. Primul semestru al anului s-a incheiat cu 61 de F-Max vandute, din care au si fost livrate 47 de unitati. Cele mai multe camioane F-Max achizitionate sunt folosite la transport international, cu exceptia unui operator national, care utilizeaza o flota de 11 autocamioane F-Max la depozitul Pirelli din Slatina.
Pana la finele lui 2019 se doreste comercializarea in total a 150 de autotractoare, din care 130 F-Max si 20 model 18.48XHR. Per total se estimeaza atingerea unui volum de 500-600 de vehicule (autotractoare, camioane de constructii si alte vehicule speciale).
Pana in prezent au fost castigate si 11 licitatii, dintre care una de 10 unitati, iar restul, de maximum cinci. In perioada urmatoare sunt asteptate si altele, mai consistente ca numar de unitati.
„Daca in 2018 au fost livrate in total 357 de autovehicule, din care 116 catre CNAIR, anul acesta volumul vanzarilor a fost realizat din achizitii punctuale mai mici. Este imbucurator faptul ca avem deja peste 250 de clienti in Romania, cu o medie de trei unitati/client“, a subliniat Albarosa.

Cefin se dezvolta la nivel national
Dupa preluarea service-ului din Brasov, care pana in 2018 avea calitatea de service partener, Cefin Trucks a achizitionat anul acesta un alt service in Galati, iar urmatorul punct pe harta centrelor de reparatii acreditate, nou, Ford Trucks, va fi la Constanta. „Obiectivul pentru urmatorii ani este de a crea cea mai mare retea de service-uri de camioane din Romania. In 2020 vom avea sapte puncte proprii si vom adauga in permanenta cate 2-3 in fiecare an, pana vom ajunge la un total de 16. In acest moment functionam cu patru puncte de service proprii (Arad, Deva, Bucuresti, Brasov) si opt centre autorizate Ford Trucks, prin parteneri externi (Baia Mare, Timisoara, Oradea, Cluj-Napoca, Craiova, Constanta, Bacau si Suceava). Investitia in servicii post-vanzare se ridica in prezent la opt milioane de euro, iar in urmatorii cinci ani va ajunge la 20 de milioane de euro. Desigur, se va coopera in continuare si cu parteneri acreditati, insa strategia este de a avea o retea proprie similara celei din 2007, pentru ca valoarea unui distribuitor sta in serviciile post-vanzare pe care le ofera“, a explicat Stefano Albarosa.
Cefin Trucks a inchis prima jumatate a anului cu o cifra de afaceri provenita din activitatea comerciala de 25 de milioane de euro, iar afacerea este pe profit. 2019 se estimeaza ca se va inchide cu peste 50 de milioane de euro obtinute din vanzari (mai mult decat dublu comparativ cu 2018) si alte opt milioane din activitatea de service (+15%).
Din iunie, Cefin a lansat, in colaborare cu Ford Trucks, un produs de leasing operational pentru F-Max, perioada contractuala fiind de patru ani. Primele 11 unitati oferite in leasing operational sunt deja pe piata. Finantarea este asigurata prin Unicredit Leasing (care colaboreaza la nivel international cu grupul KOÇ) si sustinuta de Ford Trucks.

Dezvoltarea F-Max continua. Pretul ramane competitiv.
Ford Truks lucreaza in continuare la dezvoltarea F-Max si urmeaza sa anunte daca se va lansa un model complementar nou sau daca, pentru inceput, va fi oferita o varianta noua de cabina ori se vor adauga configuratii suplimentare. Cu siguranta, toate noile produse vor pastra elementele de identitate ale F-Max, a asigurat directorul de vanzari Selim Yazici. Deocamdata, in conditiile expansiunii in Europa, expertii Ford Trucks colecteaza cat mai multe informatii despre specificul fiecarei piete, cu scopul de a veni cu produsele cele mai potrivite pentru o plaja larga de aplicatii. „Extinderea gamei de produse nu poate fi aleatorie; avem in vedere mai multe optiuni, dar vrem sa fim siguri ca investim in directia corecta.“
Pretul pentru F-Max este omogen in toate tarile Uniunii Europene. Diferenta de la o tara la alta este data in special de costul de transport din Turcia catre destinatia respectiva, dar si de optionalele solicitate de fiecare client in parte. „Comparativ cu celelalte marci europene ne dorim sa fim competitivi: nu cei mai ieftini, dar la acelasi nivel cu modelele de baza, in conditiile oferirii unei calitati superioare. In Romania am venit din start cu un camion bine echipat (frigider de capacitate mare, volan imbracat in piele, trapa cu parasolar etc.), in ton cu preferintele soferilor, acestia din urma avand – in multe cazuri – un cuvant greu de spus in alegerea vehiculului.“
Sistemul ConectTruck, complementar celui deja existent de la Viasat, prin Viatrack, este foarte performant si ofera informatii detaliate despre pozitionarea vehiculelor – se pot monitoriza 700 de parametri diferiti in ultimele 60 de zile. Programul telematic reprezinta un argument suplimentar in fata utilizatorilor de flote.
Sistemul este oferit gratuit service-urilor partenere pentru primii doi ani, pentru a se obisnui cu utilizarea acestuia si a colecta cat mai multe informatii despre exploatarea vehiculelor. De asemenea, se pot verifica foarte usor situatii de exploatare necorespunzatoare a vehiculului si uzura prematura a anumitor componente. 60-70% din diagnoza se poate face online pentru toate tipurile de aplicatii, inclusiv transport international.

Sinergiile Ford Trucks-Ford Motor Company, win-win pentru dealeri
Posibila apropiere si colaborare dintre Ford Trucks si Ford Motor Company, anuntata in momentul in care producatorul turc a luat o optiune serioasa pentru piata europeana, deja s-a concretizat in mai multe tari. Nu este o regula, insa pe mai multe piete distribuitorii de autoturisme si vehicule comerciale usoare Ford si-au extins expertiza in service si pentru camioanele Ford. Aceasta este, de altfel, o practica obisnuita in majoritatea tarilor din Orientul Mijlociu, a aratat Selim Yazici.
Colaborarea merge si in sens invers, astfel ca in Romania patru service-uri din reteaua Cefin Trucks s-au acreditat pentru a efectua revizii si reparatii pentru autoturismele si utilitarele Ford, fiind semnat in acest sens un acord cu Ford Romania. „Este doar un prim pas, iar pe termen mediu se doreste extinderea colaborarii si in sensul comercializarii produselor Ford. Cele doua business-uri sunt complementare, se adreseaza acelorasi segmente de clienti, astfel ca le vom putea imbina cu succes“, a explicat Stefano Albarosa.

Focus pe piata europeana
Piata de camioane din Turcia este deocamdata la un nivel destul de scazut, care se estimeaza ca se va pastra cel putin pana la sfarsitul acestui an. De anul viitor insa se asteapta o usoara revigorare, care isi va pune amprenta in mod pozitiv in productie. „Structura vanzarilor Ford Trucks pe piata nationala este similara celei din Romania, cota pe segmentul constructiilor fiind de peste 40%. Si tocmai aici cererea s-a redus foarte mult. Pe de alta parte, pana recent nu aveam produs pentru transportul international; acum, dupa lansarea F-Max, vom putea accesa cu succes si acest segment, iar reactiile primite din partea operatorilor care l-au testat sunt foarte bune. O parte dintre carausii turci si-au amanat deocamdata achizitiile, asteptand sa vada cum va evolua piata nationala din punct de vedere al cererii de transport, dupa care vor lua o decizie cu privire la innoirea flotelor“, a declarat Selim Yazici.
In opozitie cu neajunsurile pietei nationale, Ford Trucks este in plina expansiune in Europa. Astfel, producatorul turc a semnat recent acordul de colaborare cu Q Service Trucks, din Polonia, parte a grupului Intercars. Consolidarea prezentei pe piata poloneza este o miscare strategica pentru Ford Trucks, care a ales aici un furnizor de piese de schimb in locul unui dealer traditional de vehicule comerciale. „Ne-am dorit exclusivitate din partea distribuitorului nostru, iar Q Service Trucks era in cautarea extinderii portofoliului de produse si servicii. Contactul cu potentialii clienti este deja facut, prin prisma vanzarii de piese de schimb, deci accesul la piata este ca asigurat. Sediul central al Q Service Trucks in calitate de distribuitor Ford Trucks va fi inaugurat in octombrie, concomitent cu alte patru puncte service, iar pana la finele lui 2019 reteaua va include 10 ateliere in toata tara. Pana la sfarsitul lui 2020 vom avea 22 de service-uri in Polonia. Numai pe perioada verii 50 de camioane Ford Trucks fusesera deja livrate pentru teste si demonstratii.“
Constructorul turc a mai incheiat recent acordul de colaborare cu distribuitorul Autocurtas, din Lituania, care detine patru ateliere service. Urmeaza semnarea parteneriatelor cu distribuitori din Estonia si Letonia, in ultimul trimestru din 2019, acestea fiind ultimele tari din Europa de Est unde Ford Trucks nu era prezent inca.
Urmatoarea etapa in expansiunea Ford Trucks este Europa de Sud, si in special piata italiana. Aici lista de distribuitori interesati sa reprezinte Ford se restransese la doi, dintre care urma sa se aleaga in august a.c. In paralel, se poarta discutii cu potentiali parteneri din Olanda, Belgia, Franta, Spania si Portugalia, astfel ca pana la finalul acestui an producatorul turc va asigura distribuitori si centre after-sales pe principalele piete occidentale, venind astfel in sprijinul operatorilor internationali cu flote Ford Trucks.

Articole similare