Pentru prima oara in istoria sa, Ford Trucks intra in celebrul raliu al Dakarului, in cadrul unui parteneriat alaturi de echipa belgiana VDR Truck Racing. Vehiculele, doua la numar, vor participa in clasa U10 l, urmand a fi dezvoltate in colaborare de catre cele doua entitati. Evenimentul va debuta pe 6 ianuarie in Lima, capitala Republicii Peru, urmand a se incheia pe 17 ianuarie, in aceeasi locatie.
Cele doua camioane sunt bazate pe cel mai nou model Ford Cargo produs in fabrica din Kocaeli (Turcia), dar transformate special pentru cursa de anduranta. Obiectivul acestui parteneriat este de a concura cu succes in editia 2019 a Raliului Dakar, iar pe termen lung chiar castigarea categoriei, dominate de mai multi ani de echipa Sugawara Hino. Colaborarea dintre producatorul turc si echipa belgiana se intinde pe mai multi ani, iar designul si productia celor doua camioane de curse, bazate pe seria Cargo Construction, include parteneriatul cu inginerii Ford Trucks pentru a putea incorpora cele mai noi inovatii menite sa propulseze vehiculul drept unul dintre pretendentii la titlu. Dupa cum a aratat un reprezentant la VDR Racing, proiectul presupune transformarea vehiculului de fabrica intr-un „adevarat gladiator de raliu.“
Designul, pregatirile initiale si primele teste vor avea loc in Turcia, in noua fabrica Ford Trucks, apoi camioanele vor fi asamblate in Belgia de catre VDR Racing Team, in permanenta colaborare insa cu inginerii companiei turcesti. Odata asamblate, vehiculele vor fi testate in conditii reale de raliu in Maroc. In prezent, inginerii Ford lucreaza la un nou propulsor EcoTorq, bazat pe motorul propriu de 12,7 l, care va avea, cel mai probabil, peste 500 CP la momentul competitiei. In plus, in cadrul parteneriatului, Ford Trucks va fi responsabil si de logistica echipei, asigurand partea de echipament si de mentenanta, care include echipa de mecanici si piesele de schimb.