AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement

Găsirea echilibrului în logistica pieselor de schimb

Firmele de producție pot fi tentate – în contextul pandemiei – să își facă stocuri mari în centrele de distribuție pentru piese de schimb. Totuși, aceasta este o decizie costisitoare, care s-ar putea să nu fie și cea mai inteligentă, deoarece trebuie găsit echilibrul între disponibilitate, viteză și rentabilitate.

Firmele de producție și de distribuție investesc masiv pentru a-și asigura disponibilitatea celor mai noi tehnologii, care să le ofere avantaj pe piața concurențială globală. Uneori, însă, neglijează componenta after-sales și vânzarea de piese de schimb, deși tocmai aici marjele sunt mai mari decât în vânzarea de produse noi. De altfel, studiile arată că în prezent este atins doar un sfert din potențialul global de vânzări din sectorul after-sales, în condițiile în care tocmai oferirea unui serviciu excepțional de piese de schimb poate câștiga loialitatea clienților.

În același timp, companiile care nu răspund prompt prin furnizarea de piese de schimb nu numai că riscă să își piardă clienții, ci fac loc pe piață industriei paralele de copiatori. Practic, folosind instrumentele de digitalizare din prezent, începerea unei afaceri de vânzare online de piese de schimb este extrem de simplă. Iar odată „instalați” pe piață, pirații sunt foarte greu de înlăturat. Tocmai de aceea, fabricarea și comercializarea de piese trebuie privită de orice producător ca o prioritate. Întrucât clienții finali nu înțeleg sau nu sunt interesați de motivele pentru care o tranzacție în zona B2B ar putea întârzia, succesul pe termen lung pe o piață competitivă cum este cea after-sales poate fi asigurat doar printr-o logistică inteligentă și disponibilitate mare a produselor.

În ceea ce privește logistica pieselor de schimb, furnizorii trebuie să se pună în pielea consumatorilor, sunt de părere specialiștii TGW. Clienții de astăzi se așteaptă la opțiuni simple de comandă pe toate canalele, livrări rapide, timpi scurți de răspuns și disponibilitate ridicată a pieselor. În multe cazuri, în sectorul B2B, prețul este mai puțin important decât timpul de livrare, pentru că fiecare zi în care un vehicul sau un utilaj nu funcționează din lipsă de piese poate genera pierderi importante pentru proprietar.

Automatizarea proceselor, cheia livrărilor rapide

Pentru a putea asigura livrări rapid, un sistem logistic trebuie să aibă un grad de automatizare corespunzător. Procesele optimizate, bine puse la punct, și instrumentele digitale creează în același timp eficiență și transparență. Cu toate acestea, crearea unei disponibilități ridicate de piese la centrele logistice nu este suficientă. Un principiu important al gestionării lanțului de aprovizionare este acela că trebuie analizate toate etapele și optimizată întreaga rețea. Există multe motive pentru care un lanț de aprovizionare ar putea să nu funcționeze corespunzător.

Astfel de scenarii trebuie să fie simulate pentru a avea un Plan B sau C pregătit în sertarul (digital) în caz de urgență. Concret vorbind, aceasta înseamnă că este necesară o rețea elaborată și un sistem de comunicare, inclusiv furnizori de logistică bine pregătiți, care să poată gestiona și evenimente neașteptate, cum ar fi, de exemplu, termene amânate. Digitalizarea este însă o condiție necesară pentru a avea o rețea modernă. Iar aceasta, împreună cu procesele digitalizate și gestionarea globală și eficientă a stocurilor, este semnul distinctiv pentru cea mai bună logistică a pieselor de schimb.

Soluțiile TGW

TGW a dezvoltat diverse sisteme de bază pentru a răspunde cerințelor clienților. Soluția FlashPick®, de exemplu, oferă răspunsuri la întrebări generale privind eficiența și economia într-un centru logistic. Cele mai importante trei întrebări ale clienților sunt următoarele:

  • Cum pot răspunde unui viitor imprevizibil și unei cereri fluctuante?
  • Cum pot oferi un nivel de servicii pentru clienți, care să fie atât cel mai ridicat, cât și cel mai rentabil?
  • Cum pot atinge toate aceste obiective în lumina blocajelor de personal?

Fiecare client are modele de afaceri diferite, pe care se bazează modelele logistice aferente. În ciuda acestui fapt, folosind sisteme soft de management al depozitului și sisteme performante de picking, pot fi create soluții de ultimă generație, personalizate, cu un grad ridicat de detalii și de calitate.

Firma austriacă TGW oferă ochelari de date Evocall, care pun la dispoziția angajaților din depozit informații, imagini și date într-un flux live, în scopul rezolvării problemelor. Un alt instrument digital este sistemul de gestionare a întreținerii TGW CMMS.

Funcționarea diverselor sisteme logistice poate fi de asemenea monitorizată, iar parametrii de funcționare, comparați cu cei pre-stabiliți și înregistrați în sistem. Astfel, dacă valoarea reală este diferită de cea de referință, specialiștii reacționează prompt.

Tehnologia de ultimă generație și disponibilitatea ridicată însă costă. Din acest motiv, trebuie găsit echilibrul ideal între disponibilitate, viteză și rentabilitate, care se concentrează pe 3 aspecte importante: reducerea nivelurilor de stocare, crearea unei structuri de hub eficiente și utilizarea furnizorilor de servicii de logistică performante în diferite regiuni.

Fabricarea pieselor de schimb local, cu ajutorul imprimantelor 3D, în cantități mici, destabilizează din păcate piața. Iar această practică începe să fie atractivă pentru mulți. Cu toate acestea, pentru produsele cu vânzare rapidă, fabricarea convențională și păstrarea stocurilor (încă) merită.

Articole similare

Ad
Ad