Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Germania nu mai poate scuti camioanele cu GNC sau GNL de plata taxelor de autostradă

Potrivit presei germane, discutiile din cadrul Comisiei Europene cu privire la revizuirea Directivei legate de implementarea eurovinietei care excepta de la plata taxelor de autostradă în Germania vehiculele grele cu GNL sau GNC, camioanele cu emisii zero ar putea beneficia într-adevăr de scutirea taxelor pentru un număr limitat de ani, însă cele cu gaz nu pot fi considerate fără emisii. „Dacă ne referim la o astfel de scutire, camioanele cu gaz ar trebui, prin urmare, tratate pe baza emisiilor lor reale”, a declarat un purtător de cuvânt al autorității de la Bruxelles. Dacă emisiile ar fi mai mici decât cele ale unui camion mediu, ar putea fi eligibile pentru reduceri substanțiale, de cel mult jumătate din taxe.

În mai anul trecut, Guvernul german a decis scutirea de la plata taxelor de autostradă pentru autovehiculele GNC și GNL, fapt care a atras proteste din partea asociațiilor feroviare și opoziției, care au văzut scutirea ca pe o amenințare asupra traficului pe calea ferată. De asemenea, și producătorii germani MAN și Daimler, care nu produc camioane pe gaz natural, alegând să dezvolte vehiculele electrice si pe hidrogen, criticaseră decizia.

Majoritatea companiilor de transport, contactate într-un sondaj din august, au justificat că optaseră pentru un vehicul pe gaz natural pentru scutirea de la plata taxelor de autostradă, dar și pentru prima de cumpărare de aproximativ 10.000 de euro.

Comisia UE a solicitat deja Ministerului Federal al Transporturilor „să ia măsurile necesare pentru a pune capăt abaterii”. În conformitate cu dispozițiile aplicabile ale Directivei Eurovignette, excepțiile precum cele din Germania nu sunt permise pentru transportul de marfă.

Articole similare

Ad