Noul Avenger, primul Jeep 100% electric, a primit prestigiosul premiu „Mașina Anului în Europa” la Salonul Auto de la Bruxelles, vineri, 13 ianuarie.
Ceremonia din acest an, a sărbătorit ediția „European Car of the Year” cu numărul 60, câștigătorul fiind ales din juriul format din 57 de jurnaliști de la cele mai importante publicații din 22 de țări europene. Micul SUV Jeep Avenger a ocupat primul loc, urmat de Volkswagen ID. Buzz pe locul doi, în timp ce Nissan Ariya s-a situat pe locul al treilea.
Jeep dezvăluit în cadrul Salonului Auto de la Bruxelles, a primit un scor total de 328 de voturi, față de 241 pentru ID.Buzz, 211 pentru Airy, 200 pentru Kia Niro, 162 pentru Renault Austral, 149 pentru Peugeot 408 și 133 pentru Toyota bZ4x/Subaru Solterra. Cele mai bune voturi din partea juriului au fost tot pentru Avenger cu 21 de puncte, în timp ce ID.Buzz a primit 16 puncte.
Noul Jeep Avenger dispune de un pachet de baterii de 54 kWh și o autonomie de 290 km. Acesta se poate reîncărca de la 10-80% în doar 26 de minute. Cu toate acestea, noul Jeep Avenger este primul vehicul cu emisii zero al grupului Stellantis, care a primit peste 10.000 de rezervări online și poate fi achiziționat în majoritatea țărilor europene. Primele comenzi vor fi livrate începând cu luna iulie a acestui an la aproximativ 40.000 de euro.
Landul german Saxonia dorește să se concentreze pe producția de semiconductori. Războiul din Ucraina a demonstrat în mod drastic că este nevoie de mai multă suveranitate europeană, a declarat în avans ministrul economiei Martin Dulig (SPD).
„Acest lucru este clar și când vine vorba de microelectronică. Fără semiconductori nu va exista tranziție energetică, nu va exista suveranitate energetică și nu va exista tranziție în materie de mobilitate”. Dacă ne uităm la capacitățile necesare, Europa trebuie să consolideze industria semiconductorilor în noi ordine de mărime, a spus el. „Saxonia dorește să devină cea mai mare locație de microcipuri din Europa – Silicon Saxonia. Acesta este motivul pentru care multe discuții au loc aici, la Bruxelles”, a spus Dulig. Anterior, ministrul-președinte Michael Kretschmer (CDU) solicitase deja o punere în aplicare rapidă a planurilor europene privind semiconductorii. Prin așa-numita Chips Act, UE dorește să împiedice ca Europa să fie lăsată în urmă de Asia și America în ceea ce privește producția de microcipuri.
Dulig a subliniat faptul că se bucură pentru Saxonia-Anhalt, unde a fost înființată o colonie Intel. Este vorba de extinderea avantajului locativ al Estului – Saxonia va profita și ea de acest lucru. Cu toate acestea, procesul arată, de asemenea, unde se află provocările viitorului: „Vorbim despre o ofertă suficientă de forță de muncă și de lucrători calificați și, în al doilea rând, despre terenurile necesare. O mică zonă industrială nu este suficientă aici”, a spus Dulig.
Ministrul Dezvoltării Regionale, Thomas Schmidt (CDU), a elaborat împreună cu acesta un concept pentru achiziționarea strategică de terenuri de către statul liber în numele guvernului.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit