Cancelarul federal al Germaniei Olaf Scholz (SPD) a salutat declaraţia Ursulei von der Leyen că va milita în actuala sa legislatură pentru includerea combustibilii sintetici pe lista combustibililor aprobaţi pentru a primi scutiri de taxe şi facilităţi în conformitate cu politicile de decarbonizare, astfel încât motoarele cu combustie internă să nu dispară din opţiunile viitoare.
Astfel, începând cu 2035, vor exista mai multe opțiuni tehnice. Scholz a menționat vehiculele electrice, vehiculele alimentate cu hidrogen într-o măsură care nu este cunoscută astăzi și vehiculele alimentate cu e-combustibili (combustibili sintetici). În plus, vehiculele care au fost vândute până în 2035 vor mai circula încă 20 de ani.
În martie 2023, statele membre ale UE și Parlamentul European au pecetluit sfârșitul automobilelor noi cu motoare diesel și pe benzină începând din 2035. Concret, acest lucru înseamnă că autovehiculele noi nu vor mai avea voie să emită dioxid de carbon, care este produs în timpul arderii benzinei și a motorinei. Guvernul german s-a pronunțat în favoarea unor derogări pentru așa-numiții combustibili electronici.
Președinta realeasă a Comisiei Europene, Ursula von der Leyen (CDU), a anunțat recent, în programul său politic pentru următorii cinci ani, o inițiativă de exceptare a combustibililor sintetici. Concret, aceasta afirmă că este necesară o abordare neutră din punct de vedere tehnologic, în care combustibilii sintetici vor juca un rol prin modificarea specifică a reglementărilor ca parte a revizuirii planificate. Ministrul președinte al Bavariei și liderul CSU, Markus Söder, ceruse Comisiei Europene măsuri concrete pentru a anula interdicția privind motoarele cu combustie din 2035. Potrivit lui Söder, interdicția fundamentală privind motoarele cu combustie trebuie eliminată.