Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Guvernul francez vrea să fie informat dacă nu se controlează suficient respectarea Pachetului Mobilitate

În discursul său de încheiere de la congresul FNTR (Federația Națională a Transporturilor Rutiere din Franța), Clément Beaune, ministrul delegat pentru transporturi, a discutat mai multe teme de interes la nivel european.

Acesta a recunoscut că transportul se află într-o situație dificilă, din cauza multiplelor crize prin care trece și a situației internaționale, și a declarat că statul francez va acorda sprijin pentru alimentarea cu combustibil până la sfârșitul anului, deoarece această măsură nu poate înceta brusc. În plus, a informat că există deja o strategie europeană pentru a asigura aprovizionarea cu energie și un set de obligații care îi revin fiecărui stat.

Clément Beaune crede că decarbonizarea vehiculelor grele de marfă va dura mai mult decât s-a estimat inițial și va trebui să continue pe mai multe direcții, dar că tranziția energetică nu este o opțiune și nici o sancțiune, de unde FNTR înțelege că autoritățile franceze nu vor lăsa costul total al tranziției în seama transportatorilor rutieri, ci toți actorii vor trebui să participe la aceasta.

În ceea ce privește Pachetul Mobilitate și miza aplicării lui, ministrul Transporturilor consideră că normele, chiar dacă par prea complexe, sunt utile, și a cerut FNTR să anunțe dacă nu se fac suficiente controale. În ceea ce privește litigiile inițiate de opt state la Curtea de Justiție a UE, pentru a contracara noile norme din Pachetul Mobilitate, el a spus că acestea vor fi câștigate (de inițiatorii legislației, nu de cei care o contestă) și că vor fi apărate concurența loială și protecția socială.

Cât despre atractivitatea meseriei de șofer profesionist, ministrul intenționează să valorizeze această profesie și să lanseze în zilele următoare o activitate comună cu Ministerul Muncii și Ministerul de Interne pentru a-i consolida atractivitatea. De altfel, aceasta va fi tema următoarei conferințe IRU din 11 octombrie, de la Parlamentul European.

Articole similare

Ad