Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Hamburg marchează puncte pentru transportul durabil

Manipularea containerelor în portul Hamburg a rămas constantă în prima jumătate a anului 2024, cu 3,8 milioane TEU procesate, reflectând o tendință stabilă atât în ceea ce privește transbordarea, cât și traficul continental. Impactul tranziției energetice devine din ce în ce mai evident, în special prin scăderea volumelor de cărbune, care a contribuit la o scădere a traficului de mărfuri în vrac. Portul a manipulat un total de 55,9 milioane de tone de mărfuri maritime în această perioadă. Cu toate acestea, a existat o creștere notabilă atât a numărului de escale ale navelor de containere, cât și a ponderii transportului feroviar în traficul din interiorul portului maritim.

Creșterea manipulării containerelor încărcate

În ciuda provocărilor din regiunea Mării Roșii și a rezultatelor economice moderate din Germania, manipularea containerelor a rămas constantă. În perioada ianuarie – iunie 2024, portul Hamburg a procesat 3,8 milioane TEU, menținând un nivel aproape neschimbat în comparație cu prima jumătate a anului trecut (-0,3%).

Volumul containerelor încărcate a înregistrat o ușoară creștere de 0,5%, ajungând la 3,4 milioane TEU. Manipularea mărfurilor generale convenționale a înregistrat, de asemenea, rezultate pozitive, cu o creștere de 4,3 %, ajungând la 585.000 de tone. În ansamblu, traficul de mărfuri generale a rămas stabil la 39,2 milioane de tone (+/- 0,0%).

Transportul total de mărfuri maritime în prima jumătate a anului s-a ridicat la 55,9 milioane de tone, cu o scădere de 3,9% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Impactul tranziției energetice devine din ce în ce mai evident în manipularea mărfurilor în vrac, în special odată cu scăderea volumelor de cărbune.

„Putem observa tendința spre decarbonizare în cifrele privind mărfurile în vrac, reflectând o trecere de la combustibilii fosili la sursele alternative de energie. Acest lucru este vizibil în special în scăderea cu 11,8 % a manipulării cărbunelui în ultimele șase luni”, a explicat Axel Mattern, CEO al Port of Hamburg Marketing.

Acest declin a afectat, de asemenea, traficul total de mărfuri în vrac, care a scăzut cu 12,1 %, ajungând la 16,7 milioane de tone.

Tendințe de piață divergente

Atunci când se compară primii zece parteneri comerciali, Malaezia iese în evidență pentru primele șase luni ale anului 2024. Volumul de mărfuri cu această țară a crescut cu 14,7 %, ajungând la 88.000 TEU, ceea ce o plasează pe poziția a zecea. Comerțul cu SUA și-a continuat, de asemenea, traiectoria ascendentă, cu 341.000 TEU manipulate – o creștere de 9,0 % – consolidând SUA ca al doilea partener comercial al Hamburgului. China și-a menținut poziția de lider, cu un total de 1,1 milioane TEU (-2,2%). Turcia și-a continuat tendința pozitivă din ultimii patru ani, cu o creștere de 26,7 % față de aceeași perioadă a anului trecut. În prezent, această țară ocupă locul al doisprezecelea în volumul comerțului din Hamburg, după ce a urcat șase locuri în prima jumătate a anului.

Creștere a numărului de escale de nave

Numărul navelor cu capacitate de containere care fac escală în Portul Hamburg a crescut ușor în prima jumătate a anului 2024, reflectând o creștere de aproape un procent. Această creștere a fost determinată în principal de navele de dimensiuni medii și mai mici, în timp ce apelurile navelor mari de containere cu o capacitate de peste 10.000 TEU au scăzut în toate clasele de mărime în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut.

Această tendință reflectă impactul crizei actuale din Marea Roșie, unde perturbările cauzate de rebelii houthi au determinat companiile de transport maritim să aleagă ruta mai lungă în jurul Capului Bunei Speranțe. Acest ocol prelungește timpii de navigație spre și dinspre Asia cu până la 15 zile și a determinat ajustări în serviciile de linie. Partea pozitivă este că, în prezent, alte servicii de linie fac escală la Hamburg.

Mai multă durabilitate în transport

Furnizarea de energie electrică la țărm pentru containere, nave de croazieră și nave de navigație interioară în portul Hamburg ia amploare. În ultimele luni, au fost puse în funcțiune instalații suplimentare .

„Hamburg este un pionier european în ceea ce privește adoptarea energiei electrice la țărm, extinzând acum această capacitate la navele de containere, pe lângă navele de croazieră și navele de navigație interioară”, a declarat Mattern. Un număr din ce în ce mai mare de expeditori aleg calea ferată ca mod de transport sustenabil în traficul interior, ceea ce a consolidat și mai mult rolul de lider al căilor ferate în operațiunile port-hinterland maritim din Hamburg. În ciuda provocărilor cauzate de închiderea unor linii și de lucrările de construcție de amploare, cota transportului feroviar de TEU a crescut la 50,8% în prima jumătate a anului, cu 1,3 milioane de TEU transportate, ceea ce reprezintă o creștere de 3,1%. În ceea ce privește tonajul, cota transportului feroviar a crescut cu 1,2%, ajungând la 23,4 milioane de tone.

Articole similare

Ad