Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad

Harta platformelor logistice din retailul alimentar

Intr-o economie aflata in zodia consumului, retelele comerciale ale marilor jucatori din retailul alimentar continua sa se dezvolte concomitent cu spatiile logistice aferente. Din datele colectate de Tranzit direct de la retaileri si consultanti imobiliari, companiile active in sectorul FMCG au impreuna peste 110 hectare de suprafete logistice, cele mai multe in proprietate. Iar o parte din aceste depozite vor fi date in folosinta chiar in 2020, majoritatea retailerilor anuntand extinderi.
 
In retailul alimentar, termenul mediu de inchiriere este de circa 10 ani, in special datorita faptului ca depozitele sunt construite cu anumite specificatii dedicate acestui tip de activitate. Este cazul in special pentru jucatorii din Franta, dar nu numai. 
Daca in Bucuresti si zona metropolitana vorbim de o chirie medie situata de 3,6-4,1 euro/m2/luna, la nivel national pretul mediu al unui metru patrat de spatiu logistic este intre 3 si 4,1 euro/m2/luna, potrivit lui Alexandru David, Analyst Research JLL Romania. Acesta enumera si cateva avantaje pe care le are un depozit inchiriat in detrimentul unuia propriu. „Chiria este deductibila, iar chiriasii beneficiaza de know-how-ul dezvoltatorilor experimentati. Totodata, atunci cand operezi intr-un depozit inchiriat beneficiezi de o flexibilitate mai mare, mai ales daca esti intr-o continua extindere. Nu in ultimul rand, prin faptul ca nu isi blocheaza o componenta importanta de capital in cladiri, chiriasii isi pot folosi resursele in alte scopuri, de exemplu pentru cresterea afacerii. Totodata, in parcurile mari pot benefica si de eventualele colaborari si sinergii cu alti ocupanti.“ Pe de alta parte, in cazul spatiului propriu, analistul mentioneaza ca avantaj faptul ca respectivul retailer poate construi, in functie de nevoile sale, in zone in care dezvoltatorii nu au in plan proiecte logistice. „Plus ca, la un moment dat, poate vinde spatiul intr-o tranzactie de tip sale and lease back (chirias dupa vanzare), astfel incat sa isi deblocheze capitalul la nevoie, eventual sa obtina si profit“, completeaza analistul JLL Romania. 

Articole similare

Ad
Ad