Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Hidrogenul, o posibilă soluție mai ieftină, dar nu imediată, de reducere a CO2 din transport

Scania și compania canadiană Westport Fuel System vor coopera în cadrul unui proiect de cercetare în cadrul căruia se va testa sistemul de injecție directă de mare presiune (HPDI) folosind hidrogen pentru cel mai nou motor cu combustie internă al producătorului suedez.

Posibilitatea de a folosi un motor cu combustie internă drept convertor de energie pentru hidrogen este o pistă interesantă de explorat, consideră reprezentanții celor două companii, și este o tehnologie bine-cunoscută și foarte răspândită, care ar putea fi folosită pentru sistemele Scania aflate acum în producție. Și asta este ce urmărește Westport să realizeze cu HPDI.

Înainte de această colaborare, inginerii producătorului suedez au obținut informații valoroase în urma testelor cu hidrogen și celule de combustibil și de aceea Scania continuă să susțină trecerea la un sistem de transport durabil prin soluții existente deja, dar și prin explorarea unor soluții noi, de viitor, cum este și acest proiect început recent, care însă își va arăta doar în timp rezultatele, deoarece munca de cercetare este complexă. Iar hidrogenul, în care Scania chiar crede, pe baza testelor realizate deja, nu va avea totuși un rol important în transportul din viitorul apropiat, ci va mai trebui să aștepte.

Westport Fuel System este un furnizor de sisteme și componente avansate de combustie pentru vehicule curate, cu emisii scăzute de carbon, ai cărui specialiști consideră că hidrogenul folosit la un motor cu combustie internă, cu sistemele HPDI, ar putea oferi o altă soluție, competitivă din punct de vedere al costurilor, de a reduce emisiile de CO2 din transport.

Articole similare

Ad