Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Hyvia, un joint-venture între Renault și Plug Power, va produce LCV-uri pe bază de hidrogen

Grupul francez Renault și americanii de la Plug Power Inc., companie specializată în soluții de hidrogen, au lansat, vineri, 4 iunie, HYVIA, un joint-venture prin intermediul căruia vor dezvolta Vehicule Comerciale Ușoare (LCV) pe bază de hidrogen. Primele trei modele vor fi dezvoltate pe baza lui Renault Master.

Joint venture-ul este deținut în mod egal de cei doi parteneri, fiind condusă de David Holderbach, cu peste 20 de ani de experiență în produse strategice și vânzări internaționale în cadrul Grupului Renault, arată constructorul francez într-un comunicat de presă.

Numele HYVIA este o combinație a abrevierii „HY”, de la hidrogen, și a latinescului „VIA”, care înseamnă drum. Potrivit companiei, numele „întruchipează ambiția de a deschide o nouă cale către o mobilitate fără carbon“.

Pentru anumite utilizări, vehiculele utilitare ușoare necesită o autonomie mai mare, concomitent cu o durată mai mică pentru alimentare, sarcini și volum, motiv pentru care, explică Renault, celulele de combustibil pe bază de hidrogen reprezintă „o soluție energetică fără precedent“. Astfel, în completarea alimentării cu energie electrică, tehnologia hidrogenului oferită de Hyvia face posibilă o autonomie extinsă până la 500 km, precum și un timp de reîncărcare rapidă de 3 minute.

Trei tipuri de autoutilitare vor fi scoase pe liniile de asamblare Renault până la finalul anului de către  Hyvia. Două vor fi proiectate pentru livrări de marfă, în timp ce a treia va fi configurată pentru transport persoane. De asemenea, Hyvia va furniza clienților hidrogen pentru a rula LCV-urile și stații de încărcare pentru livrarea hidrogenului. Strategia celor două companii prevede ca noile modele să ajungă rapid în piață, iar pentru a face acest lucru, cele trei autoutilitare vor fi construite pe baza modelului Renault Master, urmând să folosească aceleași motoare electrice prezente acum versiunea electrică a lui Master.

Sediul central al noului proiect și echipele de cercetare și dezvoltare vor fi în Villiers-Saint-Frédéric, acolo unde se află centrul Renault de inginerie și dezvoltare pentru vehicule comerciale. În același timp, echipele de producție și logistică vor fi instalate în Flins, ca parte a proiectului Re-Factory, pentru a începe asamblarea pilelor de combustibil și a stațiilor de reîncărcare până la finalul lui 2021. Joint-venture-ul a fost anunțat încă din luna ianuarie, iar vehicule vor fi produse la uzina din Batilly.

Articole similare

Ad