Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad

În Europa există un deficit de 400.000 de șoferi de camioane

Marea Britanie este țara care suferă în prezent cele mai grave și imediate consecințe ale lipsei de șoferi, tot din cauza pandemiei Covid-19 și a Brexit. După problemele de aprovizionare a supermarketurilor, lanțurilor de restaurante, cum ar fi Nandos, și lanțurilor de fast-food, inclusiv McDonald’s, surse britanice spun că acesta din urmă a suspendat vânzarea de smoothie-uri din cauza lipsei de lapte.

Însă problema este continentală și privește și țările care până de curând exportau șoferi. Transport Intelligence a publicat un raport despre acest fenomen, care arată că cel puțin 400.000 de șoferi de camioane lipsesc în Europa. Țările cele mai afectate sunt Polonia, Marea Britanie și Germania. În Polonia ar lipsi 124.000 de șoferi de vehicule comerciale sau 37% din total.

În Marea Britanie, acest număr fluctuează între 60.000 (date RHA) și 76.000 (date din ancheta referitoare la forța de muncă). Dar aceste surse se referă la 2020, care este înainte de Brexit, deci este posibil ca cifrele din Marea Britanie să fie mai mari. Cifra germană variază, de asemenea, între 45.000 (conform DSLV) și 60.000 (conform BGL). Tendința aici crește brusc, iar IRU estimează că până în 2027, dacă nu există nicio îmbunătățire, s-ar putea ajunge la 185.000 de șoferi lipsă.

În Franța deficitul (încă în 2019) se ridică la 43.000 de persoane, în timp ce în Spania (15.340) numărul este mult mai mic, aproape de Italia, cu aproximativ 15.000. Pentru Italia, Transport Intelligence citează un articol în Corriere della Sera. În țările scandinave apar cifre mai mici, dat fiind și numărul mai mic de locuitori: 5.000 în Suedia, 3.000 în Norvegia și 2.500 în Danemarca.

Cercetarea menționează, de asemenea, două țări terțe din est: Belarus și Ucraina. În primul caz, o estimare pentru 2019 indică un deficit de 4.500 de șoferi. Pentru Ucraina (de asemenea, o sursă de șoferi emigranți) estimarea variază atât de mult, încât nu este foarte viabilă: de la 12.000 la 120.000 de șoferi, „în funcție de regiune”.

Toate aceste cifre sunt estimative, deoarece nu există un recensământ exact al posturilor vacante.

Articole similare

Ad