Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Încă o săptămână până când transportatorii români se pot pronunța privind efectele întoarcerii camionului la 8 săptămâni

Adina Valean

Așa cum deja am anunțat, Comisia Europeană a lansat pe 26 august consultarea publică privind studiul de impact asupra mediului al măsurilor de întoarcere a camioanelor în țara de origine la 8 săptămâni și a introducerii de restricții la operațiunile de transport intermodal ce pot fi asimilate curselor de cabotaj.

La analiză pot participa toți cetățenii europeni și mai ales companiile vizate de noile măsuri din Pachetul Mobilitate, însă numai până pe 25 septembrie. Reamintim că sunt așteptați să își exprime părerea cât mai mulți transportatori și expeditori români și, de ce nu, și șoferi, completând chestionarul de la linkul de mai jos:

https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/ReturnoftheTruck2020NationalAuthorities

Sperăm să se trimită cât mai multe păreri care să justifice retragerea condiției de întoarcere a camioanelor în țara de origine la 8 săptămâni, care nu numai că ar duce la creșterea inutilă și masivă e emisiilor poluante, dar ar și pune pe butuci mii de afaceri de transport ale est-europenilor.

Reamintim că Adina Vălean, Comisarul Transporturilor, a oferit o brumă de speranță transportatorilor de la periferia Europei, prin exprimarea rezervei privind cele două prevederi din noul Pachet Mobilitate, a căror aplicare poate produce creșteri ale emisiilor de noxe și CO2, punând, astfel, în pericol ținta de reducere a poluării asumată de Comisie. Până la un atac la Curtea Europeană de Justiție ar fi păcat să ne irosim șansele de a determina succesul unui rezultat pozitiv pentru est-europeni al acestui studiu, care urmărește în principal să identifice și să evalueze impactul măsurii privind întoarcerea vehiculului în Statul Membru de stabilire al operatorului de transport rutier. Consultantul portughez Ricardo va lua în considerare pentru acest studiu și noua obligație privind întoarcerea regulată a conducătorului auto în statul în care întreprinderea își are sediul sau la locul lor de reședință. Informarea consultantului portughez Ricardo, selectat de Comisie pentru a realiza acest studiu de impact, prezintă centralizat scopul și obiectivele studiului impactului întoarcerii regulate a vehiculelor care transportă mărfuri la autobază, coroborat cu obligația întoarcerii conducătorului auto. Este de interes impactul acestor prevederi în domeniile climatic, al mediului, al congestiei traficului rutier, economic și al pieței interne. Pentru analiza impactului, studiul va determina un model referențial de operare a camioanelor prin extrapolarea la nivelul anului 2023 a situației existente în prezent, model asupra căruia se vor aplica noile obligații aduse de regulamente.

Articole similare

Ad