Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Înscrieți-vă vehiculele în Toll Collect Emission Class Finder imediat ce este disponibil!

În condițiile în care creșterea taxei de drum din Germania pare inevitabilă și intrarea ei în vigoare se apropie, asociația olandeză de transport și logistică TLN reamintește datele de la care se aplică noua legislație germană privind taxele de drum – deși modificarea ei încă nu este definitivă – și își sfătuiește membri să se pregătească înregistrându-și toate vehiculele în Toll Collect Emission Class Finder imediat ce este disponibil (probabil în noiembrie), intrând pe the Toll Collect FAQ (Toll Collect | Fragen und Antworten zum CO₂-Emissionsklassenfinder (toll-collect.de)) și consultând secțiunea Întrebări frecvente și urmărind a German-language video (Toll Collect | CO₂ and 3.5 tonne tolls (toll-collect.de)), deocamdată în germană și fără subtitrare în alte limbi, ce explică modul în care este gestionată clasa de emisii de CO2 în noul sistem de taxare.

Reamintim că, pe lângă o creștere substanțială a tarifelor, modificările propuse pentru taxele de drum din Germania implică și noi reglementări, printre care și aceea că determinarea nivelului taxei în care se încadrează un vehicul devine mai complexă.

Până la 30 noiembrie 2023 obligația de plată a taxei se aplică vehiculelor cu o masă maximă admisă de cel puțin 7,5 t, criteriile sunt clasa Euro a vehiculului, numărul de axe ale combinației și clasa de greutate a ansamblului, iar taxa include componente legate de poluarea fonică, poluarea aerului și infrastructură. Iar de la 1 decembrie 2023 obligația de plată se aplică vehiculelor cu o masă maximă de cel puțin 7,5 t, criteriile sunt clasa de emisii de CO2, numărul de axe din combinație și ponderea zgomotului, a poluării aerului și a infrastructurii și – principala noutate – emisiile de CO2.

De la 1 ianuarie 2024 vehiculele pe CNG și LNG nu mai sunt scutite de plata taxei de drum din Germania.

Iar de la 1 iulie 2024 vor trebui să achite taxa și vehiculele cu greutatea totală mai mare de 3,5 t, cu excepția celor artizanale.

În total vor exista cinci clase de CO2, dintre care clasa 1 este cea mai scumpă și clasa 5 este cea mai ieftină. Iar verificarea categoriei în care intră fiecare vehicul se face pe baza documentelor acestuia și a instrumentului de găsire a claselor de emisii al Toll Collect. Toate vehiculele înmatriculate înainte de 1 iulie 2019 se încadrează automat în categoria 1, deoarece nu au fost documentate emisii de CO₂ pentru perioada respectivă. Iar cele mai multe vehicule Euro 6 este de așteptat, arată TLN, să fie clasificate tot în clasa 1 de emisii de CO2.

Articole similare

Ad