Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

International Lazar se extinde in vestul tarii prin preluarea activelor edy Spedition

In octombrie anul trecut International Lazar Company a perfectat tranzactia cu Rovigo, administratorul judiciar al edy Spedition, in urma careia activele firmei din Deva intrau in posesia companiei din Arges. Doua service-uri mari de camioane din Timisoara si Deva, cateva apartamente si aproape 300 de ansambluri de autotractoare plus semiremorci (prelate, dar si cisterne si trailere) au fost cumparate cu aproape patru milioane de euro, unele dintre active fiind deja revandute pentru reducerea valorii creditului bancar folosit pentru tranzactie.
 

Au ramas service-ul din Deva si peste 150 de camioane, folosite in prezent de International Lazar Company pentru extinderea afacerii si in centrul si vestul tarii, unde firma pitesteana nu lucra pana in prezent, ca urmare a distantei mari dintre clientii potentiali din Arad-Timisoara si autobaza din Bascov. Extinderea catre vest a venit, logic, la pachet cu oferta de angajare a mai multor soferi si personal administrativ de la edy Spedition.

Chiar inainte de Gala Tranzit din 2015 incepusera sa circule zvonurile referitoare la preluarea activelor edy Spedition de catre International Lazar Company, confirmate prompt de Ion Lazar, fondatorul si actionarul majoritar al firmei. Acesta a tinut sa precizeze inca de anul trecut ca nu este vorba de o preluare a edy Spedition, ci pur si simplu de achizitia, prin licitatie publica, a activelor detinute de firma din Brad si scoase la vanzare de creditori.
De la o cisterna la tot pachetul de active edy Spedition
In 2014 Ion Lazar s-a intalnit la o conferinta cu un reprezentant al Rovigo, administratorul judiciar al edy Spedition. A intrat in discutie cu Rovigo pentru ca dorea sa cumpere o cisterna de motorina si stia ca edy Spedition avusese in flota un astfel de autovehicule. In felul acesta a aflat despre procesul de revalorificare a bunurilor edy Spedition pentru acoperirea datoriilor catre creditori.
Erau mai multi dornici sa cumpere, insa majoritatea voia doar bunurile imobile care se puteau valorifica mai usor. Cel mai cautat era imobilul de la Giroda, din Timisoara.
„Mi s-a parut o oportunitate de dezvoltare in zona de vest a tarii, unde noi nu eram prezenti. De mult ne gandeam sa ne extindem si catre zona Timisoara-Arad, unde sunt foarte multi producatori din automotive, dar pentru care nu poti fi competitiv ca pret de transport daca parcul de camioane trebuie adus mereu acasa la Pitesti. Sunt kilometri importanti care apar pe gol si care se vad in tariful de transport. In plus, mi-au placut si locatiile de la Timisoara si Deva”, a aratat Ion Lazar.
Si, cum exista o lipsa de soferi peste tot in tara, International Lazar Company viza si angajarea celor care lucrasera pentru edy Spedition, mai ales ca erau exact din zonele in care compania argeseana voia sa se extinda. „Am considerat ca e un moment oportun sa ma extind si sa am si soferi gata selectati pe zonele respective. Am mizat pe integrarea rapida a soferilor in echipa noastra si acum pot sa spun ca am reusit acest lucru.”

Retragerea din Hödlmayr Romania a asigurat resursele financiare pentru extinderea in vestul tarii
Pentru a face rost de bani pentru achizitia imobilelor si autovehiculelor din parcul edy Spedition, Ion Lazar a decis sa se retraga din Hödlmayr Lazar. Cu banii luati in iulie 2015 pe partile sociale de la firma specializata in transportul de autoturisme, Ion Lazar a realizat o investitie de circa doua milioane de euro in centrul logistic si industrial detinut de Lazar Logistics, ocupat in prezent in totalitate de Leoni, care avea nevoie de o extindere, si a mai inchis o linie de credit bancar mai veche.
„Pe 7-8 august adunarea creditorilor a redus pretul pentru bunurile detinute de edy Spedition, oferite la pachet, la 4,7 milioane de euro. Si asta dupa ce l-a avut scos la licitatie timp de trei luni, de cateva ori pe luna. Eu am facut o oferta de 3,65 milioane de euro catre Rovigo pentru tot pachetul cu activele edy Spedition pe baza unei publicatii de vanzare. Au fost si alti ofertanti, care ofereau insa mai putin. De la opt milioane de euro, la cat a fost evaluat initial tot pachetul, pretul a scazut la 7,8 milioane si apoi a fost ajustat cu 50%. Asa s-a ajuns la suma de 3,945 milioane de euro, oferta care era valabila pana pe 22 septembrie. Pe langa banii ramasi din vanzarea actiunilor detinute la Hödlmayr Lazar Romania, am facut un credit la ING pentru a putea oferi aceasta suma, astfel ca am perfectat tranzactia pe 30 octombrie pentru toate activele edy Spedition”, a rememorat Ion Lazar filmul „strans” al evenimentelor.

Active revalorificate sau integrate in flota Lazar
In pachetul achizitionat de la Rovigo intra service-ul din Giroda, cel din Deva, mai multe apartamente, 283 de camioane (160 Euro 5 si 123 Euro 3) si 114 semiremorci. La acestea s-au mai adaugat vreo 120 de semiremorci preluate de la Cargobull Leasing si alte 110 preluate de la Unicredit Leasing.
Locatia din Timisoara, cea mai dorita de toti cei interesati sa preia activele edy Spedition, a fost vanduta recent dupa tranzactie catre Diesel 24, cu o clauza care-i permite firmei din Arges sa isi tina camioanele in curtea service-ului inca cinci ani dupa perfectarea contractului de vanzare.
De asemenea, mai mult de 100 de tractoare Euro 3 si peste 50 de semiremorci au fost deja vandute, cele Euro 5 in stare buna de functionare fiind reconditionate si rebranduite deja cu logoul International Lazar Company.
Cu toate ca flota firmei argesene a fost, astfel, extinsa, Ion Lazar si-a reinnoit parcul anul trecut si cu 51 de camioane noi Mercedes-Benz, DAF si cateva Renault Trucks.
Unul dintre activele cele mai valoroase pentru firma argeseana este service-ul din Deva, foarte mare, care ii va permite aici atat dezvoltarea unei afaceri de service de camioane, cat si a unei autobaze pentru o filiala care sa lucreze pentru firmele din automotive din centrul si vestul tarii.

Articole similare