Ad
Ad
Ad
Ad

Interviu cu Dan Popoi, administratorul P.Trans

Dan Popoi și-a deschis firma de transport din Belgia în 2004 deoarece locuia deja acolo cu soția și, studiind piața, a ajuns la concluzia că această activitate este mai profitabilă decât altele. Școala de șoferi și cursurile de manager le-a făcut însă în România, unde costau doar câteva sute de euro, față de câteva mii în Belgia.

Pe de altă parte, în Belgia merg mai ușor decât la noi partea legată de credite și birocrația, care e redusă total și digitalizată până acolo încât nu este nevoie să mergi la instituțiile financiare, iar controalele au loc o dată la câțiva ani și sunt sumare. În plus, recuperarea TVA se face lunar, automat, fără să depui cerere.

Problema cea mai mare în Belgia este costul cu forța de muncă. „Dacă lucrezi singur e bine, dar dacă ai angajați e greu“, subliniază administratorul P.Trans. De exemplu, costul cu un șofer este de circa 7.000 de euro/lună în Belgia, cu tot cu taxe, față de 4.000 de euro în România.

Din acest interviu mai puteți afla dacă există și diferențe între tarifele obținute de transportatorii belgieni, pe de o parte, și cei români, pe de alta, despre cum a fost 2025 pentru P.Trans comparativ cu 2024 ca volume de muncă și indicatori financiari, despre amenzile „tradiționale“ din diverse țări, despre criza de șoferi din Belgia și despre principalele probleme pe care le văd firmele de acolo pe piața de transport.

Articole similare

Ad