Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IRU promovează camioanele lungi pentru accelerarea decarbonizării

Europa necesită o decarbonizare a transportului de marfă până în 2050. Dacă pe termen lung sunt necesare motoare noi, pe termen scurt, ar putea fi eficientă – potrivit IRU – utilizarea maxi-convoaielor cu remorci duble, astfel încât să se încarce până la 60 de tone de mărfuri și să se reducă numărul de vehicule aflate în circulație și deci emisia de gaze cu efect de seră.

Practic, două camioane ecologice transportă încărcătura a trei camioane standard, reducând instantaneu numărul de camioane pe șosea. Consumul de combustibil per tkm este redus cu până la 35%, îmbunătățind considerabil eficiența ecologică și economică a transportului rutier de mărfuri. „Avantajele camioanelor ecologice sunt clare, cu emisii de CO2 semnificativ mai mici, precum și cu eficiență mai mare și costuri reduse”, a declarat secretarul general al IRU, Umberto de Pretto.

Înlocuirea a doar 30% din flota globală de camioane implicată în operațiuni regionale și pe distanțe lungi cu Eco-camioane ar reduce imediat emisiile de CO2 cu 237 de milioane de tone anual. Transportul rutier de mărfuri urmând să se tripleze până în 2050, reducerea crește la 700 de milioane de tone.

Un exemplu de utilizare experimentală a camioanelor ecologice poate fi găsit în Italia, unde în 2009, la inițiativa ANFIA și a Ministerului Transporturilor, a fost lansat proiectul „P18 metri”. Zece ani mai târziu, companiile de transport care s-au alăturat proiectului au găsit diferite avantaje în utilizarea vehiculelor mai lungi. Printre acestea, obținerea unui confort economic și logistic și, mai presus de toate, o optimizare a serviciului, fără să fi întâmpinat dificultăți din punct de vedere al manevrabilității vehiculelor și al siguranței rutiere.

Articole similare

Ad