Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IRU salută votul UE pentru a reduce practicile false de angajare ale platformelor de ride-hailing

Comisia pentru Ocuparea Forței de Muncă și Afaceri Sociale (EMPL) a Parlamentului European a votat noi reguli pentru reclasificarea colaboratorilor independenți ai platformelor digitale de ride-hailing în angajați ai acestor platforme.

Directiva privind lucrătorii de pe platformele digitale a devenit mult mai clară din acest punct de vedere, iar Uniunea Transporturilor Rutiere Internaţional (IRU) salută inițiativa UE de a pune capăt practicilor care sunt contrare valorilor europene, sistemelor de impozitare și de securitate socială bine stabilite ale statelor membre.

„Este încurajator să vedem că membrii EMPL au făcut o diferenţiere clară între platformele adevărate și restul societăţilor comerciale. Textul adoptat vizează acum doar platformele digitale, lăsând celelalte companii din UE în afara domeniului său de aplicare. Economia UE este o combinație de angajare tradițională și activități independente, în echilibru și respect deplin al modelelor sociale și de impozitare. Iar acest lucru nu ar trebui să se schimbe doar pentru că unii jucători noi nu sunt dornici să respecte regulile”, a declarat Raluca Marian, directorul IRU EU Advocacy.

Deputații europeni au făcut, de asemenea, o distincție între platformele digitale de transport, care fac obiectul noilor reguli, și serviciile de taxi, reglementate la nivel național, care nu tebuie incluse în activitatea de ride-hailing.

Deși lista EMPL de criterii (neobligatorii) după care se analizează statutul de angajare al lucrătorilor de pe platformă nu este ideală, IRU rămâne optimist că abordarea generală a Consiliului și viitoarele negocieri vor aduce clarificări suplimentare. Înainte de stabilirea prezumției de angajare, ar trebui aplicate criterii precum stabilirea salariilor, orelor și programelor de lucru ale lucrătorilor, precum și urmărirea sau supravegherea acestora.

„Sperăm că Parlamentul European și Consiliul vor ajunge la un compromis care va avea ca rezultat un text pragmatic, care să abordeze munca pe cont propriu și să ofere securitate juridică operatorilor de transport rutier atunci când vine vorba de prezumția legală de angajare”, a conchis Raluca Marian. În noiembrie, IRU, CEEMET, HOTREC, EBF-BCESA și ECEG – reprezentând transportul rutier, ospitalitatea și sectorul bancar, precum și industriile chimice, metalurgice, inginerie și bazate pe tehnologie – au cerut deputaților europeni să limiteze domeniul de aplicare al directivei la platformele digitale adevărate, precum și să ofere criterii clare pentru reclasificarea lucrătorilor din aceste platforme.

Articole similare

Ad