Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IRU solicită reducerea vârstei minime a șoferilor profesioniști

În situaţia contradictorie în care pe de o parte, 21% din posturile de șofer de camion și 19% din posturile de șofer de autobuz și autocar din Europa și CSI sunt neocupate, iar pe de alta 20% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 15 și 24 de ani din întreaga lume (267 de milioane) nu sunt angajați, educați sau pregătiți, IRU le cere guvernelor să reducă vârsta minimă pentru șoferii profesioniști la 18 ani în toate sectoarele (camioane, autobuze și autocare). Această măsură simplă va compensa lipsa șoferilor pe termen lung, îndrumând absolvenții direct către formare profesională, ajutând la combaterea șomajului în rândul tinerilor.

În prezent, reglementările referitoare la vârsta minimă pentru șoferii profesioniști diferă semnificativ în întreaga lume. În timp ce vârsta minimă este deja de 18 ani în Orientul Mijlociu și în unele țări europene, iar în multe părţia ale lumii este de 21 de ani, aceasta poate ajunge şi la 26 de ani pentru șoferii de autocare în țări precum China și Turcia. Chiar şi în UE, există un mix complicat de diferite vârste și reguli pentru șoferii de camioane, autobuze și autocare. Reglementările pot varia chiar și în interiorul unei țări, în funcție de faptul că transportul este național sau internațional.

Astfel de reguli restrictive privind vârsta minimă reprezintă un obstacol serios în calea aderării tinerilor la profesie într-un moment în care șomajul în rândul tinerilor depășește 30% în unele țări.

Lipsa șoferilor este o preocupare globală, deoarece pune în pericol mobilitatea și comerțul. În Europa, o cincime din posturile de șofer sunt neocupate. În SUA, lipsa șoferilor, deja în jur de 60.000, se așteaptă să se dubleze în următorul deceniu, iar Africa de Sud are nevoie de aproximativ 15.000 de șoferi profesioniști de camioane în fiecare an, dar nu este capabilă să-i recruteze. „Industria transportului rutier are nevoie de tineri pentru a satisface cererea tot mai mare de șoferi și pentru a asigura continuitatea serviciilor. Vârsta medie a șoferilor de camioane în unele locuri este de 55 de ani. Aceasta trebuie să se schimbe”, afirmă Umberto de Pretto, secretar general al IRU.

Articole similare

Ad