Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IRU solicita sprijinirea companiilor de transport in procesul de recuperare

In contextul unei perspective economice globale din ce in ce mai sumbre, IRU le solicita guvernelor sa intensifice eforturile pentru a sprijini operatorii de transport rutier.
Potrivit World Trade Organization, economia globala se va contracta cu 8% anul acesta, cu o scadere a comertului global de pana la o treime.

Serviciile de transport rutier stau la baza intregii activitati economice, fiind vitale pentru toate lanturile de furnizare intermodale si retelele de mobilitate. Cu toate acestea, pandemia a lovit din plin cele peste 3,5 milioane de companii care furnizeaza servicii de transport rutier in intreaga lume. Veniturile operatorilor de transport de pasageri au fost reduse cu pana la 100% in perioada de izolare, comparativ cu anul trecut, potrivit IRU. Scaderea este de la 50% pentru autobuzele urbane pana la 80% pentru serviciile interurbane si pana la 100% pentru cele de transport turistic si transfrontalier.
 
Si veniturile operatorilor de transport de marfuri au scazut cu pana la 40% in perioada de izolare. „In intreaga lume, companiile de transport rutier, inclusiv milioane de firme mici si mijlocii, se lupta”, a declarat Umberto de Pretto, secretarul general al IRU. „Problema cea mai mare a acestora este lipsa lichiditatilor si multi sunt acum in pragul falimentului, cu dificultati financiare care vor continua cel putin pana in 2022. Firmele de transport nu pot fi repornite instantaneu, deoarece necesita abilitati operationale si de siguranta calificate. Falimentele operatorilor pun in pericol recuperarea intregii economii."
 
Datele IRU adunate de la operatorii de transport din Europa, Asia si America indica, de asemenea, bariere operationale. In transportul de marfuri, acestea sunt legate de restrictiile legale care impiedica soferii sa lucreze, aglomeratia de la frontiere si intarzierile la punctele de incarcare si descarcare. Firmele de transport pasageri invoca inchiderea serviciilor de mobilitate, neincrederea in transportul public pentru distantarea sociala si costurile masurilor suplimentare de sanatate si securitate. Prin urmare, IRU a stabilit unele masuri pe termen scurt pentru ca guvernele, organizatiile internationale si bancile sa mentina operatorii de transport rutier in afaceri.
 
Din punct de vedere financial, acestea vizeaza:
• Subventii directe oferite companiilor de transport rutier, ca ajutor temporar, care pot fi eliminate treptat pe masura ce situatia se imbunatateste.
• Facilitarea accesului la imprumuturi pentru acoperirea costurilor variabile (cum ar fi cele operationale in curs), refinantarea creditelor preexistente pentru achizitionarea de active (de exemplu, inchirieri de vehicule) si facilitarea creditelor pentru reinnoirea flotelor cu dobanda mica sau 0%.
• Facilitarea intarzierilor la termenele scadente pentru rambursarea imprumuturilor si a ratelor de inchiriere.
• Extinderea termenele de plata si/sau reducerea temporara sau renuntarea la impozite si taxe, inclusiv a impozitelor pe profit, contributiilor sociale si impozitelor pe combustibil.
• Facilitarea reducerii primelor de asigurare si a primelor de renuntare la vehiculele nefunctionale
• Infiintarea de programe de sprijin financiar pentru somerii temporari din transportul rutier si facilitarea reintegrarii pe piata muncii a persoanelor calificate care au devenit someri din cauza crizei.

Alte masuri vizeaza implementarea coridoarelor verzi pentru camioane la toate frontierele, sustinute de politici si proceduri care impiedica oprirea suplimentara si sistematica a camioanelor, prioritizarea transportului colectiv de calatori, in special pentru muncitori, cu masuri de protectie adecvate, desemnarea lucratorilor din transportul rutier ca lucratori-cheie, oferindu-le acces prioritar la echipamente si materiale de protectie si dezinfectare corespunzatoare, si permiterea unei o flexibilitati maxime in interpretarea regulilor si restrictiilor de conducere, dar si masuri de toleranta pentru prelungirea valabilitatii documentelor de control expirate, inclusiv vize, certificate si licente. 
 
Aceste masuri ar trebui coordonate intre tari si blocuri comerciale pentru a evita confuzia operatorilor si pentru a mentine un cadru de transport competitiv si eficient.
 
O recuperare globala dintr-o criza globala are nevoie de solutii globale. „Soferii si-au riscat propria sanatate pentru a aduce alimente, medicamente si alte produse necesare la supermarketurile si spitalele de pretutindeni. Acum, aceasta industrie are nevoie de ajutor pentru a ajunge la o recuperare economica globala.?

Articole similare

Ad