Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Italia exclude șoferii profesioniști de la obligația de a avea pașaport de sănătate

Pe 16 iunie a intrat în vigoare Regulamentul European care prevede folosirea „pașaportului de sănătate“, în format digital, pentru a facilita mobilitatea în cadrul UE, și care, într-un mod pe care FENADISMER (Federația Națională a Asociațiilor de Transport din Spania) îl consideră de neînțeles, nu prevede excepții pentru nicio categorie profesională esențială, cum ar fi cea a șoferilor de camion.

Regulamentul European 2021/953 publicat în Jurnalul Oficial al UE pe 15 iunie stabilește cadrul legal armonizat în toate statele UE pentru eliberarea acestui pașaport de sănătatea, pentru verificarea și acceptarea vaccinării anti Covid-19, pentru teste și pentru urmărirea recuperării în urma bolii.

Încă de la anunțarea măsurii de a introduce acest pașaport de sănătate, FENADISMER și-a exprimat îngrijorarea că el va fi un obstacol în calea dezvoltării activității de transport rutier, mai ales pentru șoferii de internațional, ținând cot de faptul că media de vaccinare la nivelul Comunității abia atinge 30% din populația totală, iar șoferii profesioniști nu au fost incluși printre grupurile care să se vaccineze cu prioritate, în ciuda importanței meseriei lor.

Unele state, cum ar fi Italia, au decis să excludă conducătorii auto profesioniști de la obligația de a deține acest certificat, oferindu-le o declarație de circulație, pe care o pot completa online – de preferat – sau pe hârtie, pentru a intra pe teritoriul său și a le permite desfășurarea în continuare a activității.

Asociația spaniolă le cere și altor state membre să excludă transportul rutier de marfă de la obligația de a respecta regulamentul privind pașaportul de sănătate, bazându-se și pe recomandarea Consiliului de a garanta pentru cei ce lucrează în domeniu coridoare verzi sau libere de restricții sanitare.

Articole similare

Ad