Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Leul bavarez are ambitii mari de la noul sau van

„TGE nu e un van. E un MAN.” Sloganul de lansare a MAN TGE, varianta VW Crafter vanduta de producatorul de camioane cu sediul in München, subliniaza nu numai apartenenta la o intreaga gama de camioane si autobuze, ci si includerea expertizei in ceea ce priveste nevoile unui client de vehicule comerciale: disponibilitatea permanenta a vehiculului, transformarea sa intr-o utilitara personalizata cu dotarile si caroseria potrivita, o echipa de vanzari dedicata. Toate adaugate la inovatiile cuprinse intr-un vehicul detinator al titlului „Vanul Anului 2017”, sub logoul Volkswagen. MAN doreste sa ia „partea leului” cu noul TGE, tintind vanzari de 25.000 de unitati pe an din 2019, cand va fi lansat deja pe toate pietele europene.
 

Intrarea MAN pe segmentul vanurilor a inceput sa fie planificata de acum trei ani, cand Volkswagen si-a dorit in portofoliu un van „greu” propriu. Atunci s-a produs ruptura de Mercedes-Benz, ultimul Crafter produs pe platforma de Sprinter iesind anul trecut, si etapele de dezvoltare s-au succedat cu repeziciune. In paralel cu dezvoltarea produsului „de la zero” s-a desfasurat si investitia intr-o uzina complet noua. Astfel, Crafter/TGE este cel mai tanar van si printre putinele nou dezvoltate, iar fabrica din Wreznia este, de asemenea, cea mai noua unitate de productie pentru vanuri din Europa.
Intrarea MAN pe piata vanurilor s-a produs din doua motive: producatorul bavarez avea oricum clienti cu parcuri de camioane care detineau si vanuri si multe dintre capacitatile de service de camioane nu sunt suficient de pline, astfel ca extinderea portofoliului de produse ar reprezenta o „gura de oxigen” pentru dealerii MAN. Mai ales in tari precum Romania, unde cele mai multe camioane vandute pentru international nu revin mai des de o data pe an in service. Ce-i drept, chiar daca intrarile in atelierele de camioane au avantajul ca sunt mai inalte decat cele de autoturisme si fac fata si vehiculelor cu caroserii mai inalte, pentru a repara vanuri sunt totusi necesare ceva investitii, cel putin in elevatoare, care lipsesc din service-urile de camioane, unde se gasesc de regula canale de lucru.
In plus, explozia comertului electronic si cresterea numarului de comenzi pentru vanurile mari nu puteau fi neglijate.
MAN pretinde ca are o expertiza mai bogata in alegerea carosierilor, pregatirea sasiurilor pentru carosare si reparatia acestora fata de un producator de vanuri, contributia sa la dezvoltarea Crafter/TGE fiind exact pe partea de facilitare a diferitelor carosari, amenajarea la interior pentru asigurarea marfurilor etc.
„Intrarea pe piata vanurilor este o provocare foarte interesanta pentru MAN. Dupa lansarea de la IAA Hanovra, am primit deja de la clientii nostri de camioane peste 300 de comenzi, desi nu aveam inca disponibila lista de preturi”, a afirmat Joachim Drees, CEO-ul MAN Truck & Bus.
Primele vehicule au iesit de pe linia de fabricatie la inceputul lui aprilie si vanzarile incep in Germania din iunie, urmand lansarile de …

Articole similare