Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Logistic Services Danubius devine DB Schenker Rail

Desfasurat intr-un cadru festiv acompaniat in mod placut de suieratul locomotivelor, evenimentul de rebranduire a numelui din Logistic Services Danubius (LSD) in DB Schenker Rail Romania a reunit luna trecuta, la Gara Baneasa, o serie de reprezentanti ai companiei care au prezentat, pe langa activitatile DB Schenker, si situatia transportului feroviar, atat din Romania, cat si din celelalte state membre ale UE.


Sud-estul Europei ramane o piata atractiva pentru operatorii privati. „Aceasta parte constituie o locatie importanta pentru productia din Europa si va continua sa fie, intr-o perioada in care situatia istorica a companiilor de stat feroviare se erodeaza in permanenta, performanta se degradeaza si scade in majoritatea tarilor, clientii confruntandu-se cu diverse probleme, cum ar fi lipsa finantarii flotei de material rulant, coroborata cu un nivel scazut al stocului de piese”, a precizat Michael Hetzer, managing director al companiei si presedinte al Consiliului de Administratie DB Schenker Bulgaria si Romania.Insa DB Schenker Rail beneficiaza de avantajul de a putea apela la companiile-surori din alte tari europene: „avem acces la o flota larga de locomotive si vagoane de la subsidiarele DB SR din Europa. In plus, putem sa ne bazam pe o colaborare foarte buna cu colegii de la Rail Logistic Forwardings”, a mai spus Hetzer.

O retea puternica, in folosul clientilor
In Bulgaria, operatiunile DB Schenker au ca radacina o subsidiara a Logistic Services Danubius. Dupa o activitate intensa de servicii feroviare de manevra de aproape 10 ani, de curand au inceput si activitatile de tractiune. Au fost puse bazele unei companii independente, care a obtinut licenta si certificatul de siguranta in 2010, echipa reusind sa inceapa un nou business. „Consider ca este o realizare impresionanta: dupa numai jumatate de an de la primul transport pe tren realizam deja jumatate din cifra de afaceri din Bulgaria”, a mai spus Hetzer.
In Ungaria, DB Schenker Rail se focuseaza in principal pe activitati de manevra pentru Audi, dar si pe servicii pe ultima suta de metri la clienti, inclusiv pe terminalul din Gyor. „In prezent, implementam tractiunea diesel in estul Ungariei pentru a putea realiza sinergii transfrontaliere cu Romania”, a punctat Michael Hetzer.

Pregatiti pentru cresterea volumelor
Pe o piata in scadere, DB Schenker Rail Romania a reusit anul trecut sa inregistreze o crestere a volumelor, ocupand in prezent 3-4% din piata totala de cargo din Romania. „Pana acum am dovedit seriozitate in prezenta noastra in piata, drept pentru care dorim ca, prin schimbarea acestui nume intr-unul mult mai serios, sa demonstram ca facem parte dintr-un grup mult mai mare”, a precizat Michael Hetzer.
DB Schenker Rail a stabilit o retea densa de transport in Romania. „Ne-am propus sa transferam mai mult din transport pe calea ferata in sud-estul Europei, simultan intesificand si afacerile internationale”, a punctat Eduard Iancu, director executiv DB Schenker Rail Romania, completand: „schimbarea numelui nu este un nou inceput, ci continuarea favorabila a unui drum inceput acum 11 ani, al unei companii care beneficiaza de resursele celei mai mari organizatii de cale ferata din Europa”.
Cresterea semnificativa a volumul de afaceri derulate in Romania de catre DB Schenker Rail a fost acompaniata si de un efort investitional care a adus la detinerea in prezent a 25 de locomotive de tractiune si a peste 500 de vagoane. In plus, de la inceput s-a urmarit si integrarea serviciilor unor furnizori autohtoni, ca cei de mentenanta. „Aceasta strategie este deja implementata in contracte constante si pe termen lung cu astfel de companii. Mai mult, anul trecut am achizitionat prima locomotiva electrica de constructie romaneasca”, a mai spus Iancu.
Reprezentantul DB Schenker Rail se asteapta la o dezvoltare in continuare, pe masura ce volumul de afaceri va creste. „Compania a crescut in conditii de scadere a pietei. Acum  suntem pregatiti pentru cresterea ce va urma”, a punctat Eduard Iancu, completat de Hetzer: „suntem destul de rapizi pentru a reactiona la o crestere a pietei.”
In acest moment, DB Schenker Rail Romania are 170 de angajati, deruland operatiuni de manevra si transporturi feroviare, precum si servicii conexe pe intreaga retea feroviara romaneasca, inclusiv pe frontiere.

Volumul de transport feroviar a scazut cu 25%
Tot in cadrul acestui eveniment, presedintele Asociatiei Transportatorilor Feroviari din Romania (ATFER), George Buruiana, a fost invitat sa prezinte tendintele din transportul feroviar european, realizand si o privire de ansamblu a sectorului romanesc de transporturi feroviare.
Implementarea politicii UE de liberalizare a pietelor de transport feroviar si de translatare a transportului catre piata privata a inceput in Romania in 1998, fiind a doua tara din Europa care a facut acest pas in mod decisiv. Din pacate insa, „aceasta reforma nu ne-a pozitionat intr-o situatie favorabila fata de celelalte moduri de transport, in principal din cauza concurentei neloiale existente intre calea ferata si transportul auto”, a precizat George Buruiana.
Comparand sistemele feroviare din Romania, Ungaria, Germania, Austria si Polonia, se observa ca Germania a reusit o usoara crestere a volumelor de trafic in ultimii sase ani (cu exceptia lui 2009), confirmand astfel implementarea corecta a politicii UE de transfer al transportului de marfuri pe calea ferata. De asemenea, e de remarcat faptul ca Ungaria a reusit sa mentina constante volumele de transport, inregistrand chiar o usoara crestere, pana in 2009. „Din pacate, in Romania volumul de transport a scazut semnificativ, cu aproape 25%, in ultimii cinci ani, de la 72.738 tkm transportate in 2004, pana la 50.595 tkm, in 2009”, a punctat Buruiana.

Cheltuim de opt ori mai putin decat bulgarii pentru infrastructura
In ceea ce priveste cota de piata a transportului privat, ca efect direct al liberalizarii pietei de transport din Romania, la sfarsitul anului trecut s-a inregistrat o cota de 49,26% a operatorului de stat CFR Marfa, iar 50,74% a revenit operatorilor privati. Astfel, cu exceptia Angliei, operatorii privati din Romania au cea mai mare cota de piata din transportul national din Europa. „Din pacate, aceasta cota mare a operatorilor privati se aplica unei «prajituri» destul de mici, existand doar 42 de milioane de tone/an de marfa transportata pe calea ferata”, a mai spus presedintele ATFER.
In plus, ca operator privat, DB Schenker Rail nu este interesat sa achizitioneze active din CFR Marfa, ci sa pastreze relatiile bune avute cu companiile de stat. „Nu dorim sa cream tulburari, ci sa aducem un plus de calitate si servicii in acest domeniu”, a precizat Klaus Lippstreu, membru al consiliului de conducere al DB Schenker Rail.
Pe de alta parte, in Romania, raportul intre transportul feroviar, auto si naval a fost foarte instabil in ultima perioada. „Daca in Germania cota de piata a caii ferate s-a mentinut la 20% aproape 20 de ani, in Romania a scazut de la 70% in 1990 la 19,4% in 2009. Si asta datorita avantului luat de transportul auto, considerat ne-economic, periculos si daunator mediului”, a punctat Buruiana, completat de Michael Hetzer: „Romania este tara cu una din cele mai puternice competitii din Europa, dar cel mai mare competitor al nostru este transportul rutier”. Pe de alta parte, un aspect important in stabilirea cotelor de piata il are si contributia fiecarui stat membru UE la cheltuielile de intretinere a infrastructurii feroviare. Ca atare, daca Germania cheltuieste 125.000 de euro, anual, pentru un km de infrastructura, Romania cheltuieste doar 147 de euro/an/km. „Speram ca vom reusi sa cheltuim cel putin la nivelul Bulgariei care, pentru un kilometru de cale ferata, aloca o suma de opt ori mai mare decat noi”, a incheiat Buruiana.

Articole similare

Ad
Ad