AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mai compacte, mai economice, mai eficiente

Jungheinrich revoluționează segmentul echipamentelor de depozit cu două utilaje electrice noi, care se remarcă prin dimensiuni compacte, manevrabilitate și eficiență energetică. Este vorba despre transpaletul electric ERD 220i și utilajul automatizat EKS 215a, ambele construite având în bază tehnologia Li-ion. În contextul pandemiei, tot mai mulți clienți au acordat o atenție deosebită automatizării fluxurilor logistice și industriale. Noile produse reprezintă răspunsul proactiv al Jungheinrich la solicitările venite de pe piață, acoperind o plajă largă de aplicații. De altfel, unul dintre obiectivele constructorului german, anunțat în cadrul „Strategiei 2025”, este ca în doar 4 ani nu mai puțin de 70% din volumul de vânzări să fie reprezentat de echipamente cu baterii Li-ion.

Noua generație de transpaleți electrici Jungheinrich ERD 220i – lansată oficial în cadrul unei conferințe de presă organizată online la începutul lunii mai – stabilește noi standarde în materie de siguranță, confort și ergonomie. Având o lungime de doar 1.065 mm, noul model este cu 300 mm mai scurt comparativ cu versiunea anterioară, grație noului concept de baterie litiu-ion, ce permite o economie de spațiu de 25%. Astfel, în loc să instaleze o baterie mare între platformă și furci – așa cum se întâmpla până acum – Jungheinrich a folosit două module de baterii a câte 130 Ah fiecare, montate în șasiul echipamentului. Renunțarea la compartimentul voluminos al bateriei oferă avantaje considerabile în ceea ce privește performanțele ERD 220i. Printre acestea, optimizarea distribuției greutății conferă o accelerație promptă și permite viteze de deplasare de până la 14 km/oră. În plus, dimensiunile reduse conferă agilitate și manevrabilitate, raza de viraj micșorându-se la doar 1.985 mm.

Utilajul poate fi oferit cu două variante de platforme, ambele cu pereți de protecție laterali ficși pe trei laturi, ce garantează o conducere sigură și poziție confortabilă a operatorului. Acesta din urmă nu mai stă în afara conturului utilajului, evitându-se astfel accidentele, a subliniat Torben Sell, manager de produs ERD 220i, în cadrul conferinței de presă. De altfel, dimensiunea compactă a fost realizată fără a reduce spațiul de lucru.

Sistemul de suspensie poate fi ajustat rapid, în funcție de greutatea operatorului, prin simpla acționare a unor butoane (de la „ușor” la „greu”), iar barele de susținere încorporate în pereții laterali asigură stabilitate optimă în timpul deplasării. Noul model poate fi manevrat cu o singură mână, grație manetei ergonomice și intuitive SmartPilot, deja cunoscute de la seria ERC. Aceasta permite controlul intuitiv al tuturor funcțiilor, include revenirea automată în poziție centrală a volanului și este reglabilă pe înălțime (configurație standard).

Alimentarea în orice moment este parte integrantă a conceptului Li-ion. Tocmai de aceea, facilitarea încărcării cu energie este esențială. ERD 220i poate fi conectat cu ușurință la surse fixe de depozitare a energiei, cu funcție de încărcare rapidă, astfel că în doar o oră bateria este alimentată aproape complet.

Inovații la încărcarea-descărcarea camioanelor

Încărcarea și descărcarea camioanelor în depozit este una dintre cele mai dificile aplicații pentru om și echipament deopotrivă. Prin urmare, Jungheinrich a dezvoltat anumite caracteristici menite să crească siguranța, confortul și ergonomia. Astfel, transpaletul detectează printr-un senzor cu ultrasunete imediat când intră în camion. Lampa de lucru este activată automat, luminează interiorul semiremorcii și permite preluarea rapidă și sigură a paleților – acest lucru este deosebit de avantajos mai ales la primele ore ale dimineții. În același timp, utilajul își reduce viteza până la un nivel care poate fi setat individual pentru fiecare client, astfel încât operatorul să poată trece pragul dintre camion și depozit într-un mod lin, fără impact asupra coloanei vertebrale. Spotul de podea cu proiector LED poate fi comandat ca echipare de siguranță și este integrat în peretele lateral, pentru o vizibilitate mai bună la deplasarea în depozit. De asemenea, pe ecranul computerului de bord se afișează greutatea încărcăturii și eventuala depășire a capacității reziduale de încărcare, precum și înălțimea curentă a furcilor și înălțimea disponibilă de ridicare rămasă.

Datorită noilor sale variante de catarg, ERD 220i poate fi utilizat atât pentru stivuire, cât și pentru încărcare. La 3.760 mm, un nou catarg triplu oferă cea mai mare înălțime de ridicare a unui utilaj din acest segment.

Jungheinrich a anunțat pentru vara lui 2021 și lansarea unei versiuni noi de transpalet electric având bară de tracțiune, ce va avea la bază platforma ERD 220i. ERE 225i va fi chiar mai compact decât ERD 220i, fiind ideal pentru aplicații fără sarcini de stivuire. În versiunea compactă, echipamentul are doar 898 mm lungime, ceea ce corespunde unei economii de 270 mm comparativ cu modelul anterior. Eliminând catargul și compartimentul bateriei, operatorul ERE 225i se va afla mult mai aproape de furci și va avea o vedere mai clară asupra mărfurilor, ceea ce va permite o conducere intuitivă.

EKS 215a, soluția automată pentru aplicații combinate

EKS 215a este primul echipament complet automat (AGV) din portofoliul Jungheinrich, care poate fi folosit pentru transportul mărfurilor de până la 700 kg în depozite sau în centrele de producție, pentru stivuirea acestora la înălțime, dar și pentru aplicații combinate. Nu mai puțin de 9 modele de catarge sunt disponibile, pentru înălțimi de operare de până la 6 m.

EKS 215a se remarcă prin dimensiuni compacte, grație șasiului nou, proiectat astfel încât amprenta la sol să fie cât mai mică, dar și tehnologiei Li-ion, ce folosește baterii relativ mici, optim instalate la bord.

AGV-ul are la bază un șasiu complet nou, de dimensiuni compacte. Datorită noului său concept de câmp de protecție, Jungheinrich a reușit, de asemenea, să reducă semnificativ amprenta virtuală a EKS 215a. Acest lucru permite integrarea dinamică a utilajului în structurile existente ale depozitului. Cu ajutorul noului EKS 215a, pot fi automatizate procesele manuale, care până acum au fost efectuate în principal de stivuitoare cu contragreutate și de utilaje de tractare, a explicat Manuela Schmidbauer, manager de produs EKS 215a.

Echipamentul funcționează cu un sistem electric de 24 V în loc de 48 V din considerente de eficiență energetică. Se pot folosi astfel baterii și sisteme de alimentare de dimensiuni reduse, plus că în acest fel toate produsele din portofoliul Jungheinrich vor putea fi monitorizate prin același sistem de management al bateriilor.

Toți senzorii necesari deplasării, care conferă o monitorizare 360O în jurul echipamentului, sunt poziționați dedesubtul acestuia, câmpul virtual (de siguranță) fiind cât se poate de restrâns, iar senzorii, mai bine protejați. Cu ajutorul computerului de bord pot fi setate atât o zonă de siguranță cât și una de alertă, ambele dinamice și calculate în funcție de viteza de deplasare și de unghiul de viraj. Opțional, sistemul S100 creează o perdea de lumină ce conferă vizibilitate sporită asupra eventualelor obstacole aflate în fața utilajului. Special pentru aplicațiile în care AGV-ul se intersectează frecvent cu alte utilaje manuale și/sau persoane se poate comanda opțional și un sistem suplimentar de siguranță, care detectează posibilele pericole și frânează echipamentul.

Nu lipsesc sistemul de detectare a siguranței încărcăturii și cel pentru paleți deteriorați, în acest caz senzorii fiind poziționați la nivelul furcilor.

Pentru încărcare rapidă a bateriilor se folosește o plăcuță de contact montată în partea superioară a echipamentului, iar în momentul în care se detectează scăderea nivelului de energie din baterii, utilajul se îndreaptă singur spre sursa de alimentare.

Interacțiunea om-mașină se face printr-o interfață ușor accesibilă, care permite personalului din depozit să observe dacă echipamentul funcționează în parametrii optimi sau sunt deficiențe care trebuie remediate. Acestea din urmă pot fi verificate simplu, prin doar câteva comenzi.

EKS 215a se potrivește perfect familiei AGV de la Jungheinrich, din care mai fac parte modelele EREa, ERCa, EZSa și toate vehiculele automate VNA. De altfel, peste 90% din componentele noului EKS 215a sunt comune portofoliului de produse Jungheinrich.

Pandemia a impulsionat automatizarea

Prețul acțiunilor Jungheinrich a crescut cu 70% în ultimul an, în ciuda pandemiei, a declarat Christian Erlach, Member of the Jungheinrich Board of Management for Sales. Valoarea totală a comenzilor și încasărilor realizate în 2020 s-a ridicat la 3,8 miliarde de euro, doar cu puțin sub nivelul din 2019, iar valoarea EBIT de 218 milioane de euro reprezintă un rezultat pozitiv, peste așteptări, în contextul economic general. Fluxul de numerar al companiei s-a ridicat la 551 de milioane de euro din activități operaționale.

Primul trimestru al anului s-a încheiat, de asemenea, cu rezultate foarte bune, astfel că estimările pentru întreg 2021 au fost reevaluate și ușor crescute pe toate sectoarele. Desigur, previziunea se bazează pe ipoteza că nu vor mai fi perioade critice ale pandemiei, care să impună adoptarea stării de urgență pe zone extinse sau închideri de fabrici, pentru a nu fi perturbate lanțurile de aprovizionare. Producătorul german așteaptă o creștere importantă a pieței de echipamente de manipulat la nivel mondial și estimează comenzi totale între 4,2 și 4,5 miliarde de euro, cu o valoare EBIT de 300-350 de milioane de euro.

Soluția de management al crizei implementată în urmă cu un an a dat roade, astfel că producția a continuat fără întrerupere la toate fabricile, volumele fiind adaptate în funcție de evoluția pieței.

„Cuvântul cheie pentru 2020 – și care este în continuare de actualitate – este flexibilitatea, atât în interiorul companiei, cât și față de clienți. Desigur, reducerea activității a însemnat pentru majoritatea partenerilor noștri redimensionarea contractelor – de service, de închiriere pe termen lung și pe termen scurt pentru utilajele etc. – iar aici a trebuit să venim cu soluțiile adecvate nevoilor financiare ale clienților și noilor realități ale pieței. În același timp, pentru companiile din comerțul electronic volumele au crescut exponențial, astfel că am primit foarte multe solicitări din partea lor pentru închirieri de echipamente, iar provocarea aici a fost să nu refuzăm pe nimeni“, a explicat Christian Erlach.

Covid a fost argumentul pentru dezvoltarea automatizării, iar în perioada următoare se așteaptă creșterea cererii pentru astfel de echipamente. Eficiența energetică este unul dintre principalele obiective avute în vedere la dezvoltarea noilor echipamente. Și, tocmai de aceea, produsele Jungheinrich sunt proiectate de la început pentru un al doilea și chiar pentru un al treilea ciclu de viață. Acest lucru este posibil grație recondiționării pe care Jungheinrich o face tuturor utilajelor la încheierea primei perioade de viață, iar în funcție de starea tehnică, și după a doua. Echipamentele recondiționate sunt repuse pe piață ca second-hand-uri, însă la un nivel calitativ ridicat. În cazul modelelor cu baterii Li-ion, acestea din urmă sunt înlocuite, iar cele vechi sunt folosite ca puncte fixe de stocare a energiei.

Unul dintre obiectivele Jungheinrich în cadrul „Strategiei 2025”, anunțate în noiembrie 2020, este ca în doar 4 ani nu mai puțin de 70% din volumul de vânzări să fie reprezentat de echipamente cu baterii Li-ion, care nu sunt doar mai economice, ci și mai puțin poluante. 

Articole similare

Ad
Ad