Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mai mult decat idei noi

Solutia PostisGate a fost desemnata castigatoarea concursului anual de Inovatie in Supply-Chain organizat de revista Tranzit, cu suportul unui juriu format din specialisti in logistica si transport: Loredana Dan (International Alexander), Sorin Badicu (Coca-Cola HBC), Adrian Draganescu (Mega Image), Bogdan Dragomir (Step One), Viorel Leca (Gebruder Weiss), Dan Dehenes (Kaufland Turda), Adrian Crizbasianu (DB Schenker), Cornel Morcov (FAN Courier) si Marilena Matei (Tranzit). Premierea a avut loc la ExpoTranzit, pe 26 aprilie la Cluj-Napoca, felicitarile mergand si la ceilalti doi participanti, iTrack Logistics si Honeywell si Total Technologies, ultimii participand cu solutia Vo-collect, departajati cu greu de voturile celor noua membri ai juriului. Competitia initiata de Tranzit doreste sa dovedesca faptul ca inovatia reprezinta mai mult decat o idee noua, presupunand si existenta unor configuratii noi care sa raspunda provocarilor prezentului.
 

La inceputul anului, revista Tranzit a dat startul inscrierilor pentru a doua editie a concursului anual de Inovatie in Supply-Chain, competitie ce a scos la iveala aplicatii interesante, pe teme de interes pentru nevoile actuale ale pietei de transport si logistica. Cele trei solutii care au trecut de criteriile de selectie si au intrat in faza finala a competitiei au fost platforma software PostisGate destinata managementului eficient al livrarilor catre clientul final, solutia iTrack Logistics pentru optimizare si verificare livrari si platforma Vocollect Pick by Voice, solutia de oprimizare a operatiunilor din centrele logistice.
In urma jurizarii, solutia castigatoare a fost declarata PostiGate, platforma software ce ofera pe de o parte integrarea nevoii de transport a companiilor din retail si e-commerce cu capacitatea si diversitatea serviciilor de transport oferita de piata, iar pe de alta parte faciliteaza accesul companiilor mici si medii de transport catre clienti noi, interesati nu numai de o calitate tot mai ridicata a serviciilor, cat si de o capacitate IT avansata prin care procesul de livrare sa fie digitalizat si actualizat in timp real.

Implementare rapida si fara costuri mari
Solutia iTrack Logistics face parte din platforma telematica iTrack si este gandita ofere o serie de functionalitati dedicate optimizarii rutelor, verificarii executiei din teren, inclusiv confirmarea livrarii si suport decizional pentru sofer, in timp real pe telefon. Asa cum a specificat Cosmin Baroiu, manager Business Unit iSYS Professional, acesta este un proiect menit sa ajute, in principiu, companiile de distributie, dar nu numai, sa-si mapeze executia operatiunilor pe planificarea existenta avand acces la date despre confirmarea livrarii sau problemele de la livrare. „Incercam sa urmarim executia operatiunilor structurat la nivel de vehicul si sofer.“
iTrack Logistics se adreseaza companiilor de dimensiuni medii si mici atat ca simplitate a functionalitatii, cat si la nivel de investitie. Costul mediu de acces porneste de la 10 euro/luna/ licenta, iar implementarea este inclusa in abonamentul lunar. „Am incercat sa eliminam costurile de implementare si complexitatea proiectului ce aduce la aceeasi masa foarte multi furnizori de servicii – ERP, WMS si GPS tracking – si integrarea acestora, si sa avem o singura aplicatie care sa monitorizeze actiunile preplanificate“, a mai spus Cosmin Baroiu.
Pentru implementare este necesara instalarea unui dispozitiv GPS pe vehicul, plus platforma iTrack si un telefon cu sistem de operare Andoid si conexiune la internet. Se poate renunta la componenta hardware, platforma integrandu-se cu sistemul telematic existent deja pe vehicul, dar in felul acesta este depasita sfera de implementare facila. „De cele mai multe ori a fost mai ieftin si mai rapid sa avem un hardware plug and play suplimentar care monitorizeaza activitatea in intervalul orar prestabilit“, a mai spus Cosmin Baroiu. Aplicatia pentru telefon ajuta soferul sa vada rutele, sa dispuna de navigatie catre punctul de livrare si sa confirme cand a ajuns la destinatie, dar si care este statutul livrarii.
Este un instrument ce ofera trasabilitate pentru operatiunile preplanificate. „Nu este suficient sa detii un instrument de planificare, daca nu vezi care este gradul de abatere“.
In cazul companiilor mici, in procesul de implementare se mentine distributia zonala a clientilor, cat si rutele si se modifica doar modul de parcurgere a unui itinerar. „Pentru un distribuitor mai mare venim si cu un instrument de planificare si optimizare a rutelor si apoi cu platforma de verificare a executiei din teren“, a mai explicat Cosmin Baroiu.
Modul in care este planificata ruta ramane optiunea clientului, iar feedbackul de la vehicul este primit prin intermediul dispozitivului telematic, iar aplicatia de mobil functioneaza ca un instrument care ofera informatii soferului, dar care le si colecteaza si le trimite inapoi in sistem fiind disponibile in timp real.

Harta digitala a clientilor
Platforma iTrack se conecteaza la ERP-ul clientului, integrarea realizandu-se automat si face un import de date prin care clientul este ajutat sa-si gestioneze punctele de lucru si locatiile de livrare. In plus prin geocodare este generata in timp real o harta digitala a clientilor. „O mare problema in piata este ca nu exista coordonate geografice pentru locatiile de livrare.
In momentul sosirii la punctul de livrare, prin scanarea unui document sau prin utilizarea unui status «sosire» se face un check-in si din momentul acela locatia clientului respectiv este preluata in tot sistemul, si nicio alta livrare care se confirma de la clientul respectiv nu este luata in calcul daca nu este in raza respectiva.“
Activitatea soferului este controlata si trimisa la acesta in timp real, ceea ce intra in zona beneficiilor imediate. In cazul soferilor nou angajati, prin prisma infomatiilor oferite de aplicatie integrarea acestora se face cu rapiditate si nu este periclitata relatia cu clientii. Toate actiunile soferului sunt transparente si trasabile, iar informatiile sunt utilizate pentru raportare.
Prin optimizarea rutelor sunt diminuate si costurile de transport cu pana la 10% pentru o varianta basic de parametri folositi in optimizare.
Aplicatia se poate adapta si pentru monitorizare TAPA, mai mult „avem un client care doreste sa adaugam o functie care sa monitorizeze actionarea unui utilaj pentru confirmarea livrarii“, a completat Cosmin Baroiu.
iTrack Mobile este un produs nou care numara deja aproximativ 20 de implementari.

Inovatie in Last Mile Delivery, solutia castigatoare
PostisGate, proiectul dedicat zonei de last mile delivery a supply chain-ului, si care s-a dovedit de altfel sa aiba acel grad de inovare pentru a castiga editia de anul acesta a concursului, a fost prezentat juriului de Daniel Nicolae, managing partner al start-up-ului ce propune solutia. „Dorim sa oferim un ecosistem de produse software cu focus pe retail,
e-commerce, dar si pentru centre logistice, de e-fulfilment etc.“, a punctat acesta.
Asa cum a explicat Daniel Nicolae, majoritatea clientilor finali sunt nemultumiti cu experienta de livrare a produselor cumparate, atat ca incadrare in timp, dar mai ales de imposibilitatea de a decide in avans cand isi doresc livrarea, pana la nivel de ora si zi, ca mai apoi comnda sa fie vizibila pe tot parcursul livrarii. „Asadar, astazi pentru majoritatea comerciantilor sansele de esec, in acest ultim pas din experienta de cumparare, sunt mari, atragand dupa sine o rata crescuta a retururilor si a numarului de apeluri inregistrate in departamentele de suport clienti“, a mai spus Daniel Nicolae.
Conform studiilor, peste 70% dintre clienti sunt dispusi sa plateasca un cost de peste patru euro versus zero, ca produsul comandat sa ajunga in ziua si intervalul de timp definit in avans. Serviciul de transport devine un factor extrem de important in alegerea unui produs de la un anumit comerciant, iar pentru acesta integrarea directa cu mai multi transportatori si mai multe optiuni de transport este dificila, atat din punct de vedere IT, cat si operational.
PostisGate este solutia care ajuta comerciantii sa aduca inovatie in procese, oferind clientilor finali o experienta ridicata a livrarii produselor comandate, nu doar respectand promisiunea unei livrari in timp, cat si oferind o varietate larga optiunilor de transport disponibile pentru a fi selectate in avans la nivel de zi si interval orar. „Cu o vizibilitate completata pe tot parcursul procesului de livrare, un proces simplu si rapid de retur, cat si oferind capacitate de schimbare a locatiei unde se doreste livrarea dupa ce comanda a fost finalizata. Clientul evalueaza comerciantul matur si serios ramanand astfel loial pentru noi achizitii in viitor. Platforma PostisGate ofera o accesibilitate facila si rapida la toata piata de transport din Romania avand deja integrati atat transportatori mari, cat si medii si mici, ramanand in responsabilitatea comerciantilor sa faca astfel o singura integrare IT.“
Unul din avantajele majore pe care il ofera PostisGate comerciantilor este reducerea costurilor de transport cu pana la 20% prin alocarea inteligenta a comenzilor catre transportatorul care raspunde cel mai bine nevoii clientului. Solutia ofera rapoarte de calitate a serviciului pe regiune, judet etc. in functie de istoric, avand in vedere pretul si calitatea serviciului furnizat.
Solutia a fost deja adopta de mai multi comercianti care activeaza pe piata locala. In iulie 2017 si Flanco Retail a impementat PostisGate din dorinta de a imbunati managementul livrarilor si pentru a oferi beneficiarilor produselor un transport de calitate. “Analizand piata de transport, am ajuns la concluzia ca exista furnizori buni de servicii de transport, dar nu sunt accesibili pentru o parte din clienti atat timp cat din punct de vedere IT nu pot dovedi ca sunt maturi si ofera sisteme avansate de interconectate si comunicare «status».
Pentru a veni in intampinarea acestei probleme, PostisGate a dezvoltat o aplicatie mobila disponibila pe dispozitivele smartphone cu android si iOS prin intermediul careia transportatorii primesc in timp real comenzile, urmand ca soferii sa poata transmite statusul livrarii si dovada imediat ce a fost livrata intr-un mod digitalizat si rapid. In momentul de fata aplicatia ofera un sistem avansat de comfirmare a livrarii printr-un proces inovativ de recunoastere a documentelor de livrare, a stampilei si a semnaturii, urmand ca in putin timp sa fie publicata versiunea care va include si managementul ambalajelor, precum paletii”, a mai declarat Daniel Nicolae.
Pentru ecosistemul de solutii PostisGate nu exista un set up fee, fiind un „software as a service”, ceea ce inseamna un cost per tranzactie/comanda.
Timpul de implementare este foarte scurt, de la doua zile la doua saptamani, procesul presupunand doar interconectarea comerciantilor la interfata PostisGate, in platforma fiind deja integrati transportatorii din piata locala.

Focus pe acuratete si productivitate
Piata de transport, dar si cea de logistica se confrunta cu o criza acuta a resurselor umane. „Toate companiile sunt interesate ca angajatii noi sa fie independenti cat mai rapid. Din punct de vedere al retentiei de personal, din ceea ce am observat la nivel global, cat si din experienta proprie, dupa utilizarea solutiei Vocollect, operatorii nu-si mai doresc sa revina la scanning“, a explicat Gabriel Ghinea, Supply Chain Solutions Manager Total Technologies, compania care implementeaza solutia tehnica de voce pe piata din Romania.
Solutia de voce are n vedere doi KPI esentiali in optimizare, si anume productivitatea si acurateatea. Potrivit lui Gabriel Ghinea, cresterea productivitatii este de 10-35%, fara a face rabat de la calitatea operatiunilor. Prin utilizarea solutiei de voce in procesul de picking rata erorilor a fost redusa cu 50%, oferind astfel o acuratete de 99,99%.
Compania detine 75% din piata de curierat, iar primul proiect de amploare dateza din 2007, implmentarea fiind realizata pentru Fan Courier in top 30 de agentii in procesul de sortare.
„Prin scanare productivitatea era de 350 de plicuri/h, acum, cu sort by voice avem 1.200 de sotari/h. Rezultatul a fost incredibil chiar si pentru noi. Nu am avut la ce sa ne raportam pentru ca este o implementare inedita in procesul de sortare. 8,5% din expeditii nu ajungeau din prima la destinatar, ceea ce insemana costuri suplimentare de transport. Am redus la 1,5% rata erorilor expeditiilor“, a completat Gabriel Ghinea. Dupa zona de picking, solutia va fi implementata si in zona de put away, replenishment, inventory.
Vocollect permite recunoasterea vocii si realizarea operatiunilor prin comanda vocala, operatorul fiind recunoscut de sistem dupa amprenta vocala, chiar si in situatia in care vocea sufera modificari (nivel scazut de energie, raguseala) sau exista zgomot de fond in depozit. „Este o solutie voice dependent, ceea ce asigura o acuratete mult mai buna decat tehnologia voice independent.“
In depzitele din Romania, pentru operatiunile de picking sunt utilizate listele de hartie sau terminalele clasice pentru scanarea codurilor de bare. Prin Vocollect operatorul are la dispozitie ambele maini si privirea este libera, crescand astfel viteza de lucru. Feedbackul este verbal, fiind o solutie naturala, operatorul este directionat pas cu pas si stie exact ce are de facut. Aplicatia se poate integra cu orice sistem WMS si ERP, dar este necesar ajutorul furnizorului. „Informatia pleaca text din WMS, iar aplicatia de preia textul si-l transforma in voice, ca operatorul sa auda comnada in casca. Feedbackul este preluat speech prin microfon, traspus in format text pentru a face update in WMS. Refresh-ul de informatii este facut la una-doua secunde“, explicat Gabriel Ghinea.

Articole similare

Ad