AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad

MAN construiește prototipul camionului cu hidrogen

MAN a dezvoltat motoarele cu hidrogen încă din anii ’90, însă acum anunță că dorește să demareze testarea, pe de o parte a vehiculelor cu celule de combustibil, iar pe de alta a vehiculelor cu motoare cu ardere de hidrogen.

Datorită dezvoltării rapide a tehnologiei bateriilor, hidrogenul poate fi o opțiune complementară de combustibil alternativ pentru transportul pe distanțe lungi. Din acest motiv, MAN Truck & Bus dorește să construiască din 2021 prototipul unor astfel de camioane eco, potrivit proiectelor în curs de desfășurare. Avantajele sunt evidente: este o formă de mobilitate ecologică, deoarece pilele de combustibil emit doar vapori de apă, iar autonomia de aproximativ 800 km este suficient de mare pentru transportul pe distanțe lungi cu o sarcină utilă mare.

Motorul cu ardere de hidrogen, pe de altă parte, oferă o soluție mai robustă și cu disponibilitate rapidă, datorită tehnologiei de bază bine-cunoscută.

Testările practice la clienții selectați sunt planificate pentru 2023/2024. MAN ar dori să testeze hidrogenul în transportul rutier de marfă pe distanțe lungi într-un proiect de consorțiu, împreună cu operatorii de infrastructură bavarezi și partenerii expeditori, fiind deja inițiate discuții cu guvernul bavarez. De asemenea, este planificată și o cooperare cu mediul universitar. „Pentru că își asumă în mod serios responsabilitatea față de mediu și societate, MAN Truck & Bus folosește multă energie pentru dezvoltarea sistemelor de acționare alternative”, subliniază Frederik Zohm, membru al Comitetului executiv pentru cercetare și dezvoltare MAN Truck & Bus. „Hidrogenul poate fi o soluție interesantă, dar infrastructura trebuie extinsă în mod semnificativ.”

Articole similare

Ad