Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MAN e cu ochii pe pietele din afara Europei

MAN cauta solutii de crestere a vanzarilor in afara Europei, mai ales in Brazilia si Africa, unde camioanele MAN se potrivesc din punct de vedere al protectiei mediului, dar si al cerintelor clientilor. De interes sunt si tarile din Asia de sud-est, Australia, dar si Indonezia, piete foarte dificile atat din punct de vedere al preturilor, cat si al calitatii drumurilor.
Asteptari mari sunt de la piata chineza, pe care se pune presiune pentru ca vehiculele sa respecte standardele Euro 4. Atunci costurile producatorilor locali vor creste pentru ca vor trebui sa investeasca in sisteme electronice.
 

„Pentru noi aceasta este o oportunitate, ne ajuta si partenerul nostru din China, Sino Truck. Putem furniza camioane foarte eficiente si solutii de incredere pentru atunci cand furnizorii de servicii logistice din China vor avea nevoie sa eficientizeze costurile logistice, pentru ca, daca in Europa costurile logistice raportate la PIB reprezinta 7%, in China cred ca sunt de 15-18%, deci este mult loc de optimizare. Cu cat apar alte standarde si infrastructura este imbunatatita, cu atat va creste cererea de astfel de camioane. Am observat ca, daca vrei sa oferi acelasi nivel de calitate, ai cam aceleasi costuri, iar pretul va fi similar. Materiile prime au cam acelasi pret, poate costul cu forta de munca (ce reprezinta 15-20% din costul unui camion) iti poate lasa putin spatiu de manevra. Daca intr-o anumita tara costul cu forta de munca este la jumatatea acestei valori, ramai cu costuri mai mici cu 7,5%. Ca urmare, cred ca afirmatia ca vehiculele chinezesti sunt mai ieftine este o iluzie. Pot fi mai ieftine, dar nu au aceeasi calitate ca cele premium. In mod sigur producatorii chinezi vor dezvolta produse foarte bune, dar atunci diferenta de costuri va disparea si sunt sigur ca vor deveni niste competitori redutabili in viitor, dar nu vanzand camioane al caror pret este cu 60% mai mic decat al celor europene.”, a spus Anders Nielsen, CEO MAN Trucks&Buses.
MAN furnizeaza tehnologie catre Sino Truck (trenul de rulare), la care este actionar, insa camioanele produse in China nu concureaza cu produsele din Europa, deoarece este o diferenta majora de calitate. Mai mult decat atat, retelele de service din China ale celor doua marci sunt total separate, aceasta fiind filosofia Volkswagen. In functie de performante, este posibil ca vehiculele produse de Sino Truck sa fie vandute si pe alte piete din lume.

Articole similare

Ad