Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MAN TGE: confort și siguranță la un nou nivel

MAN TGE va primi o amplă actualizare odată cu lansarea modelului Next Level, pentru 2025, făcând astfel cel mai mare salt tehnologic din istoria sa. Furgonul dezvoltat de MAN Truck & Bus va primi o arhitectură complet nouă a sistemelor de bord, ce va îndeplini, pe de o parte, cerințe ridicate de securitate cibernetică, iar pe de altă parte va crește semnificativ siguranța activă și pasivă, grație noilor sisteme de asistență. Un alt avantaj este capacitatea de actualizări over-the-air, care elimină necesitatea vizitelor la atelier pentru actualizări de software și îmbunătățește continuu stabilitatea software-ului. Producția primelor modele next Level va începe în iunie 2024.

Combinația dintre unități de control noi, senzori radar și camere video face posibilă îmbunătățirea semnificativă a sistemelor de siguranță și de asistență a șoferului. De exemplu, Blind Spot Warning și Drive Off Warning sunt complet noi și oferite în dotarea standard pentru toate modelele MAN TGE de peste 3,5 tone clasificate N2, respectiv în pachetul de echipări opționale pentru vehiculele N1.

De asemenea, fiecare MAN TGE Next Level este dotat standard cu Sistem de detectare a oboselii șoferului, Sistem de citire a semnelor de circulație, Asistență inteligentă la controlul vitezei, Asistență la frânarea de urgență, Asistență la parcare, Sistem activ de menținere a benzii de circulație, Control de croazieră și Sistem de monitorizare a presiunii în anvelope. Dintre sistemele de asistență opționale amintim Cruise Assist, Cruise Assist Plus și Turn Assist, toate noi.

De asemenea, nou în echiparea standard a MAN TGE clasa N1 sunt airbag-ul pasagerului și un sistem de înregistrare a accidentelor. Acesta din urmă înregistrează și stochează parametrii și informațiile critice legate de coliziune cu puțin timp înainte, în timpul și imediat după o coliziune. În acest fel, sunt disponibile date importante pentru investigarea accidentelor și analize ale performanței echipamentelor de siguranță. Airbag-ul pasagerului din față este disponibil opțional pentru vehiculele din clasa N2.

TGE Next Level vine, de asemenea, cu multe caracteristici noi legate de confort: un nou tablou de bord cu instrumente digitale și un afișaj tactil mare MAN Media Van pentru controlul funcțiilor vehiculului și al sistemului de infotainment.

MAN Truck & Bus a creat o atracție subtilă cu ediția TGE Next Level, modelul fiind lansat cu culoarea Pale Copper Metallic, huse de oglindă în nuanțe de negru pian, un ornament cu bumerang la bara de protecție de culoare argintie,  insignă „Next” pe grila față și jante din aliaj de 17 inchi, pe argintiu sau opțional pe negru.

În ceea ce privește trenul de rulare a fost făcută există o mică schimbare în portofoliu. Astfel, motorul turbo diesel de 2,0 l, în tandem cu transmisie manuală sau automată cu 8 trepte, va fi oferit în trei niveluri de putere: 103 kW (140 CP), 120 kW (163 CP) și 130 kW (177 CP). De remarcat faptul că versiunea mai mică, de 102 CP, nu va mai fi disponibilă.

Calitatea ridicată a serviciilor after-sales pentru MAN TGE rămâne neschimbată, cu expertiză specifică vehiculelor comerciale, serviciu de depanare 24 de ore din 24 și program de funcționare extins la multe dintre sucursale. În plus, serviciul digital de management al întreținerii și reparațiilor MAN ServiceCare este disponibil și pentru MAN TGE Next Level.

Cabină ultramodernă pentru MAN TGE

Tabloul de bord al lui MAN TGE a fost complet reproiectat și are acum afișaj tactil amplasat central. Volanul ergonomic, care poate fi folosit pentru a selecta direct noile sisteme de asistență, este și el nou, iar grupul de instrumente complet digitalizat oferă șoferului opțiuni extinse pentru personalizarea afișajelor și informațiilor.

Noul sistem de infotainment MAN Media Van este oferit cu trei variante de ecran: 10,4 inch (standard), 10,4 inch plus funcții opționale sau 12,9 inch plus funcții opționale, cum ar fi streaming media prin serviciul de streaming Tidal și control vocal. Tuner-ul DAB, interfața Bluetooth și MAN SmartLink pentru integrarea smartphone-ului (Android Auto sau Apple CarPlay) sunt instalate standard în MAN Media Van. Sistemul permite ca aplicațiile selectate să fie afișate pe ecran și operate fie direct prin intermediul ecranului tactil, fie prin comenzile MAN TGE.

Alte noi caracteristici standard care fac conducerea MAN TGE și mai plăcută, mai sigură și mai ușoară includ Keyless Go (pornirea motorului prin apăsarea unui buton), frâna de parcare electronică și două porturi USB-C. În plus, TGE cu transmisie automată nu mai are schimbătorul de viteze anterior, ci o manetă amplasată pe volan pentru selectarea modurilor de conducere. Acest lucru mărește spațiul disponibil în cabină, la fel ca și noua frână de parcare electronică, ce se activează prin apăsarea unui buton. În plus, frâna de parcare electronică cu funcția „Auto Hold” asigură cuplarea automată a frânei de parcare în momentul staționării, precum și plecarea facilă din rampă.

Numeroase sisteme de asistență în echipare standard

Odată cu introducerea TGE Next Level sunt oferite mai multe sisteme de asistență și siguranță în standard. Blind Spot Warning și Drive Off Warning sunt oferite în echiparea standard pentru TGE clasa N2 și sunt opționale pentru clasa N1. Asistența la unghiul mort folosește senzori radar pentru a monitoriza zona și reduce riscul de coliziune în special în viraje. Opțional, sistemul poate fi extins pentru a monitoriza ambele părți ale vehiculului.

Drive Off Warning utilizează o cameră multifuncțională și un radar pentru a monitoriza partea din față a vehiculului și ajută la evitarea coliziunilor cu pietoni sau bicicliști. Ambele sisteme au avertismente vizuale și acustice.

Următoarele sisteme sunt nou incluse în echiparea standard: Active Lane Guard System, Parking Assist, Fatigue Detection, Traffic Sign Information, Intelligent Speed Assist și Tyre Pressure Monitoring System. Acestea se alătură cruise control-ului, limitatorului de viteză și asistenței la frânarea de urgență.

Sistemul Active Lane Guard ajută șoferul să mențină vehiculul pe bandă prin corectarea direcției, cursul limitelor benzii de circulație fiind detectat cu o cameră video. În plus, sistemul avertizează prin vibrația volanului sau printr-un semnal acustic dacă banda este depășită neintenționat.

Asistența la parcare folosește senzori de distanță de parcare pentru a monitoriza zona din fața și din spatele vehiculului, afișând distanța până la obstacolele statice pe panoul de instrumente și pe ecranul MAN Media Van. O nouă caracteristică este aceea că frânarea de urgență este inițiată automat în cazul unei coliziuni iminente.

Sistemul de detectare a oboselii indică șoferului o pierdere a atenției pe termen scurt sau lung atât vizual, în panoul de instrumente și pe ecranul MAN Media Van, cât și tactil, printr-o scurtă strângere a centurilor de siguranță. Sunt afișate nivelul actual de somnolență și distragere a atenției, precum și timpul de călătorie de la ultima pauză, cu recomandări de oprire și oferte pentru găsirea unei zone de odihnă.

Sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație informează șoferul despre restricțiile rutiere, iar dacă limita de viteză este depășită se emite un avertisment vizual și acustic.

Asistența inteligentă pentru menținerea vitezei coordonează limita de viteză setată cu semnele de circulație înregistrate și datele predictive ale rutei, aplicând o decelerare automată, în funcție de situație. Odată încheiată zona de restricție se revine la viteza setată anterior.

Asistența la frânarea de urgență ajută la evitarea coliziunilor cu vehiculele din față, acționând după caz frânarea automată plus avertismente vizuale și acustice. Dacă vehiculul este dotat cu transmisie automată se poate acționa frânarea automată de urgență.

Sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope este acum posibil și pentru anvelope duble și informează șoferul înainte și în timpul călătoriei, împreună cu o avertizare vizuală și acustică, în cazul presiunii scăzute în anvelope sau a unei pierderi rapide de presiune.

Sistemele opționale de asistență complet noi sunt Turning Assist și Cruise Assist Plus (inclusiv Emergency Assist). Au fost aduse îmbunătățiri vizibile la Park Steering Assist, Camera de luat vederi pentru mersul cu spatele, ACC Stop & Go și Emergency Assist.

Sistemul de asistență la parcare asistă șoferul atunci când parchează în spații de parcare paralele și perpendiculare. Pentru a face acest lucru, spațiul este mai întâi detectat de senzori, dimensiunea corespunzătoare fiind afișată șoferului. În timpul procesului de parcare asistată, șoferul apasă pedalele de accelerație și de frână, asistentul de parcare preia direcția și inițiază automat frânarea de urgență dacă viteza este prea mare sau o coliziune este iminentă.

Camera de vedere spate arată împrejurimile din spatele vehiculului pe ecranul MAN Media Van cu linii de ghidare dinamice în loc de statice, ceea ce îmbunătățește orientarea șoferului, întrucât liniile de ghidare se adaptează continuu la traseu. Vizibilitatea este crescută grație utilizării unei camere cu rezoluție crescută.

ACC Stop & Go este un control semi-automat al proceselor de accelerare și frânare în funcție de viteza setată de șofer sau de distanța până la vehiculul din față. Sistemele Active Lane Guard și Traffic Jam Assist controlează, de asemenea, accelerația și frânarea în funcție de viteza setată sau de distanța până la vehiculul din față. De asemenea, corectează mișcările de direcție pentru a menține vehiculul pe bandă. După frânarea până la oprire, sistemul pornește automat și menține vehiculul pe centrul benzii. Active Lane Guard și Traffic Jam Assist sunt disponibile numai împreună cu ACC Stop & Go și Cruise Assist.

Asistența de urgență monitorizează continuu activitatea șoferului, iar dacă nu se constată reacție, sistemul prelua controlul pentru a opri vehiculul și apoi a-l asigura (activarea luminilor de avarie, efectuarea unui eCall, deblocarea ușilor). Consecințele iminente, cum ar fi părăsirea carosabilului, coliziunile din spate și punerea în pericol a altor utilizatori ai drumului pot fi astfel evitate, în limitele sistemului.

Cruise Assist combină funcțiile ACC Stop & Go, Active Lane Guard System și Traffic Jam Assist pentru a ajuta șoferul să mențină distanța, viteza și poziția pe bandă. În acest scop, controlul semi-automat al proceselor de accelerare și frânare este combinat cu controlul lateral al mișcărilor de direcție pentru menținerea benzii. Separat, Cruise Assist Plus este disponibil doar pentru vehiculele cu transmisie automată.

Lane Change Assist sprijină șoferul atunci când schimbă banda de circulație, prin monitorizarea activă a zonei înconjurătoare – acum cu o rază de detectare semnificativ mai mare datorită noilor senzori. În plus, avertizarea integrată oferă acum un suport și mai bun împotriva traficului transversal din spate atunci când se iese în marșarier dintr-o ieșire sau un spațiu de parcare și inițiază automat frânarea de urgență în cazul unei coliziuni iminente. În ambele cazuri, coliziunile cu alte vehicule pot fi evitate în mod eficient. Asistența pentru schimbarea benzii este disponibilă numai pentru autoutilitare.

Articole similare

Ad