Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mercedes-Benz introduce Blind Spot Assist la camioane

Dupa introducerea, optionala, la noul Sprinter a functiei Blind Spot Assist, care anuleaza riscul producerii unui accident atunci cand vehiculul trebuie sa vireze la dreapta sau sa schimbe banda de circulatie si nu vede un posibil obstacol (pieton, biciclist sau chiar alt autovehicul) in asa-numitul unghi mort, Mercedes-Benz a anuntat in premiera disponibilitatea acesteia si pentru camioane. La vehiculele grele incidenta acestui tip de accident este foarte intalnita, drept pentru care inginerii germani au extins gama de actiuni de la Sprinter pana la recunoasterea situatiilor in care, la viraj, dupa trecerea autotractorului de un obstacol stationar (de exemplu, semafor), acesta ar putea fi lovit de semiremorca.
 

In fiecare dintre cazuri, sistemul de senzori-radar montati pe autotractor, pe partea dreapta la o inaltime de circa 80 cm de sol, semnalizeaza siuatia critica prin aprinderea unui martor in forma de triunghi, dispus pe stalpul frontal al cabinei din partea dreapta, in campul vizual al soferului. Triunghiul este mai intai de culoare portocalie, inrosindu-se daca soferul nu franeaza. Culoarea rosie este insotita si de un semnal sonor pentru mai multa eficienta.
Ca si in cazul Active Brake Assist, cand a fost lansat in urma cu multi ani, deocamdata sistemul nu poate comanda franarea automata de urgenta, ramanand in sarcina soferului sa actioneze pedala de frana. Probabil ca dupa studierea reactiei soferilor pentru mai multi ani dupa introducerea acestei functii, Mercedes-Benz va fi in masura sa propuna si Blind Spot Assist cu franare automata in caz de pericol.
Mai mult decat atat, este foarte posibil ca acest sistem sa devina echipare standard pentru camioane, ceruta obligatoriu de legislatia europeana, asa cum astazi ESP, Lane Departure Warning sau ABA au devenit obligatorii, contribuind la reducerea ratei numarului de accidente comparativ cu cresterea numarului de camioane aflate in uz.

Articole similare

Ad