Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz ramane fidel tehnologiilor hibride, in conditiile in care Citaro tine cea mai mare parte din vanzari.
In asteptarea noului Citaro diesel cu motor Euro 6, care va fi lansat in cursul lui 2011, cea de-a III-a generatie Citaro FuelCELL Hibrid, cu sistem serial alternativ pe celule de H2/electric, asigura consum scazut de carburant si emisii de m2 reduse cu 30% fata de autobuzele diesel. In plus, permite o autonomie mai mare pentru rularea pe energie electrica, pentru aceasta fiind preferate baterii cu capacitate sporita de stocare a energiei.

Citaro FuelCELL Hibrid e mai silentios fata de vehiculele conventionale si, comparativ cu versiunile anterioare, consumul de H2 a fost redus semnificativ.
Citaro FuellCELL hibrid a fost fabricat in serii mici pentru diferiti operatori publici care au produsul in teste. Intre timp, versiunea hibrida diesel-electric Citaro G BlueTec ramane o solutie mai la indemana operatorilor care doresc sa investeasca in tehnologii alternative, cu impact redus asupra mediului.
Gama autobuzelor urbane compacte a fost completat in 2010 de Sprinter City 77. Vehiculul, de 8,7 m lungime, are trei axe, podea complet coborata si capacitate de 40 de locuri, reprezentand o punte intre versiunea Sprinter City 65 si Citaro K. Usile duble fata-spate si functia de ingenunchere ofera confort sporit pasagerilor. In plus, in functie de configuratie, spatiul dedicat caruciorului cu rotile si rampa de acces pot fi amplasate atat in fata, cat si in spate.
Sprinter City 77 este propulsat de motorul Mercedes-Benz EEV de 163 CP, avand cuplu maxim de 360 Nm, iar transmisia automata cu cinci trepte este standard. De altfel, MB propune o gama completa de minibuze pe platforma Sprinter, ce include 12 modele diferite, cu capacitati intre 8 si 30 de pasageri. Alaturi de City, versiunile Mobility, Transfer si Travel corespund normelor EEV si sunt echipate cu filtru de particule.
Pe segmentul intercity, Tourismo RH, care se situeaza intre Integro si Tourismo RHD, are capacitate de 51 sau 55 de locuri si spatiu generos pentru bagaje – 6,7 sau 7,9 m3. Pentru trenul de rulare, motorul OM 457 hLA Euro 5 este oferit in doua variante de putere, 354 si 408 CP, ultimul recomandat pentru aplicatii in zone cu relief mai dificil. Echipamentul standard de siguranta include ESP cu ABS, ASR, EBS retarder si asistenta la franare (BA). Tourismo RHD este disponibil in versiunile de doua axe si lungime de 12 sau 13 m (M/2), trei axe si lungime de 13 m (M) sau 14 m (L). Vehiculul beneficiaza de pachet complet de sisteme de siguranta in dotarea standard. Toate versiunile Tourismo sunt echipate cu motor OM 457 LA Euro 5: pentru Tourismo standard si M/2 s-a optat pentru montare orizontala si puteri de 354 si 408 CP, iar Tourismo M si L au varianta verticala a motorului, ce dezvolta 428 CP. Transmisia este manuala, cu 6+1 trepte, in variantele GO 190, respectiv GO 210 pentru vehiculul cu motor de 428 CP.
Special pentru traficul interurban, dar si pentru aplicatii turistice, Intouro este disponibil in variantele de 12 si 13 m, cu o capacitate de maximum 55, respectiv 59 de pasageri. Vehiculul are motor OM 926 LA, de 285 CP, si cutie de viteze manuala GO 110. Intouro este echipat cu frane disc pe toate rotile, la care se adauga ABS, ASR si retarder Voith, pentru o uzura mai mica a franei de serviciu.
Travego, varful de gama pe segmentul turistic si lung-curier, este disponibil in 3 variante de lungime – 12,14 m, cu doua axe, 12,96 (Travego M) si 13,99 m (Travego L), cu cate trei axe. Motorizarea de baza este reprezentata de seria OM 457 LA, de 12 l si 428 CP, iar pentru variantele M si L se poate opta pentru OM 502 LA, de 15,9 l si 476 CP. Noul Travego beneficiaza si de motor de 12 l si 456 CP. Pentru consum mic si tractiune imbunatatita, transmisia automatizata PowerShift, cu opt trepte, este cea mai performanta solutie disponibila la aceasta ora.
Vehiculul dispune de EBS, BA, ASR, ESP, retarder Voith cu cinci trepte, activat inclusiv prin apasarea pedalei de frana pentru a reduce uzura sistemului de franare. Sistemele de control al proximitatii vehiculului (ART) si de incalcare accidentala a marcajului care delimiteaza benzile de circulatie ("Lane assistant") sunt disponibile optional, ca si asistenta activa la franare (ABA). Ca siguranta pasiva, FCG (protectie la coliziunea frontala) apara soferul si ghidul in cazul unui accident, gratie structurii de elemente ce absorb energia la impact.
In varianta de 3 stele, Travego poate transporta intre 49 si 57 de pasageri, in functie de versiunea aleasa.

Articole similare