Cătălin Drulă, Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, consideră că e nevoie de profesionalizare, de eficiență și de reformă în infrastructură. Acesta susține relația cu mediul privat, mai ales în infrastructură unde lucrările și investițiile pentru realizare și gestionare sunt majoritar externalizate către mediul privat. „Încrederea între cele două părți s-a stricat în anii în care lucrurile nu au mers foarte bine. Am văzut caiete de sarcini cu condiții de riscuri pentru partenerul privat pe care nu le poate gestiona, documentații incomplet definite, discursuri cazone între mediul public și privat“, a spus ministrul Transporturilor în cadrul conferinței AHK prilejuită de Noul An. Acesta observă că administrația a suferit de deprofesionalizare. „Nu putem aduce schimbări peste noapte, dar putem să așezăm lucrurile cât mai bine. Lucrăm la noi modele de caiete de sarcini pentru partea de servicii de proiectare. Ne dorim să atragem și firmele din Germania și din alte țări vestice pe care riscurile inacceptabile și neclaritatea privind responsabilitățile părților le-a ținut departe. Statul are un model rigid de derulare a relațiilor contractuale, deci trebuie îmbunătățit.“
În ceea ce privește calea ferată, MTI va folosi Planul de Reziliență al CE pentru a aduce injecția de capital care lipsește de mai mulți ani. „Avem tendința de a face proiecte fanion cu un impact global redus și să lăsăm de izbeliște ansamblul rețelei. Nu suntem orientați pe rezultat, respectiv pe numărul de pasageri și distribuția lor geografică, ci pe proiecte simbol cu impact mic“, a spus Cătălin Drulă, subliniind că anul acesta și-a propus să atingă un record istoric al investițiilor, de 8 miliarde de lei.