AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

Multe probleme post-Brexit pentru transportatori si expeditori. 80% din documentele vamale completate de la 1 ianuarie sunt gresite!

România are cel mai mare excedent al balanţei comerciale cu UK: peste un miliard de euro. Marea Britanie este a 5-a țară între piețele de destinație a exporturilor românești, iar în topul țărilor partenere la import ocupă locul 13 în cadrul statelor UE. Principalele grupe de bunuri exportate: maşini,  aparate, echipamente electrice şi părţi ale acestora; vehicule, aeronave, vase şi echipamente auxiliare de transport; materiale textile și îmbrăcăminte; metale comune; materiale plastice și articole din material plastic, cauciuc și articole din cauciuc; produse alimentare; mobilă.

Cel mai mult, România importă din Marea Britanie medicamente, haine, autoturisme, băuturi aloolice, dar şi de carne de pasăre.

In aceste conditii, Brexit afecteaza major economia romaneasca, cat si fluxurile de transport intre Romania si UK.

Camioanele cu numar de inmatriculare romanesc sunt cele mai numeroase dintre cele care trec granite UE-UK, dupa cele poloneze si cele locale, din UK.

In acest context, va invitam sa urmariti live de la 14:30 o discutie cu reprezentanti ai Autoritatii Nationale a Vamilor din Romania – Cristina Ionescu (sef serviciu Serviciul Tranzit) si Constyantin Trimbez (sef serviciu Serviciul Destinatia Marfurilor, Regimuri si Taxe Vamale), care sunt disponibili oentru intrebarile Dvs. puse direct pe pagina de FaceBook a revistei Tranzit, pe contul de Linked In al revistei, cat si pe canalul de youtube al Trafic Media, editorul revistei Tranzit, unde puteti urmari live discutiile.

Ii vom mai avea ca invitati pe Cosmin Dincă (Senior Consultant Global Trade Advisory Ernst & Young SRL), care va trece în revistă principalele dificultati pe care le-au reclamat firmele care exporta sau importa bunuri din/în Romania pe relatia UK din punct de vedere al formalitatilor vamale/garantii etc., precum si care sunt implicatiile aduse de Brexit in volumele comerciale dintre UE si UK.

Ștefania Nicoară (director general Sty Trans), Mihai Teodorescu (DSV Solutions) și Emil Ion (director general Mainfreight) vor împărtași experiența firmelor pe care le reprezintă în ceea ce privește derularea operațiunilor de transport și a operațiunilor vamale implicate de la începutul anului.

Iar Cătălin Papuc (DSV Solutions) își va oferi perspectiva asupra Brexitului trăită ca rezident al Marii Britanii.

Fiți alături de noi între 14:30 și 16:00!

Urmariti-ne LIVE pe conturile noastre de social media:

Articole similare

Ad