Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

NGVA: Gazul metan trebuie luat în considerare pentru o decarbonizare rapidă a transporturilor de mărfuri

Președintele Asociației europene a producătorilor de gaze naturale pentru vehicule (NGVA) susține diversitatea de opțiuni în scopul eficientizării sistemelor energetice

Președintele Asociației Europenr a producătorilor de Gaze Naturale destinate Vehiculelor (NGVA Europe) și membru în Consiliul de conducere al Asociației Europene a Distribuitorilor de Gaze naturale (Eurogas), Timm Kehler, a declarat într-un recent comunicat că ˝Europa a dat dovadă de rezistență într-o perioadă turbulentă de crize multiple, care au împins regiunea să își regândească parcursul˝ aratând totodata că ˝în acest moment de schimbări legislative, este absolut necesar efortul comun al celor două asociații la scară europeană˝.

În contextul actualului război din Ucraina și al necesității unor acțiuni concrete în ce privește schimbările climatice, Kehler consideră că ˝satisfacerea nevoilor energetice europene va implica un amestec de tehnologii noi și deja existente˝ și că în acest moment e nevoie atât de un bilanț al infrastructurii existente cât și de o evaluare a eficienței sistemelor în funcție de întregul lor ciclu de viață.

Potrivit reprezentantului NGVA, este necesară o abordare nuanțată în contextul viitoarelor provocări europene și globale, iar acest lucru se poate realiza numai prin ˝coordonarea unei multitudini de tehnologii complementare˝. Astfel, Kehler consideră că ˝pot fi valorificate avantajele gazelor regenerabile în raport cu cele ale gazelor fosile în loc să fie egalizate toate la țeava de eșapament˝ adăugând că ¨efectele unei astfel de schimbări de perspectivă ar fi vizibile prin reduceri imediate ale emisiilor de CO2 și ar reprezenta o mare îmbunătățire în comparație cu lipsa relativă de progrese în ceea ce privește emisiile de CO2 în transporturi în ultimii douăzeci de ani.˝ 

Totodată, reprezentantul industriei de gaze naturale destinate vehiculelor consideră că fiecare regiune și sector ar trebui să urmărească decarbonizarea un funcție de nevoile și resursele disponibile. Potrivit lui Kehler, ˝biometanul este o soluție fezabilă care prezintă un potențial incredibil pentru decarbonizarea sectorului transporturilor. Un impuls pentru extinderea bioGNL și bioCNG ar contribui la reducerea decalajului dintre combustibilii fosili și soluțiile multiple care sunt discutate pentru viitor˝ a adăugat Timm Kehler. Un imperativ este, potrivit acestuia, menținerea unei diversități de opțiuni energetice având în vedere că fiecare sector are nevoi tehnologice diferite. Președintele NGVA oferă exemplul camioanelor de mare tonaj și navelor maritime de mare adâncime care nu pot fi complet electrificate ceea ce înseamnă că ˝anumite energii alternative nu vor fi disponibile pentru aceste sectoare în același mod în care sunt disponibile pentru altele˝ si atrage atentia asupra faptului că ˝politica UE trebuie să țină seama de nevoile diferitelor sectoare˝. Referindu-se la biometan, Kehler oferă drept exemplu sectorul vehiculelor grele pentru care acest combustibil este ˝o sursă promițătoare și scalabilă, care ar putea economisi până la 42 de milioane de tone de CO2 până în 2050, permițând o altă cale spre decarbonizarea transporturilor, care nu ar fi disponibilă altfel.˝ Diversitatea de soluții este absolut necesară în viziunea Președintelui NGVA, pentru ca industria europeană a gazelor naturale destinate vehiculelor din Europa să poată trece rapid și eficient prin procesul de decarbonizare folosind biometanul. Pentru a realiza acest lucru, corecția emisiilor de carbon este un instrument legislativ util pentru a stimula nu doar extinderea biometanului și a infrastructurii acestuia, ci și a altor opțiuni de decarbonizare. Potrivit lui Kehler, ˝numai în Germania, încă o jumătate de duzină de instalații de biometan lichid, precum și peste o sută de stații de alimentare, sunt pe cale să apară în anul următor, ceea ce va determina o reducere preconizată a amprentei de carbon de la 100 000 la 700 000 de tone de CO2. Acesta este un mare progres, însă dacă dorim să reducem emisiile la nivel general, un efort similar  este crucial la nivel european pentru decarbonizare prin utilizarea și extinderea tehnologiilor existente ˝ a mai spus Kehler. 

Articole similare

Ad