Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

Noile game MAN intra agresiv pe piata din Romania

2016 a fost un an foarte bun pentru MHS Truck&Bus, care a livrat 1.050-1.100 de camioane noi si circa 400 rulate, precum si 12 autocare noi, si a ajuns astfel la o cota de piata de 18,5-20%, fata de 16,3% in 2015 la vehicule de transport marfa, respectiv putin sub 10% la cele pentru transport de pasageri, de la aproape 0% in anii anteriori. In acest context, si in asteptarea lansarii noii game TG, pentru care in 2017 se va face o promovare agresiva, mai ales pentru transport pe distante lungi – pe segmentele de nisa producatorul german sta foarte bine – MHS a organizat la sfarsitul lunii trecute, la Bucuresti si Timisoara, o caravana la care a invitat circa 470 de clienti.
 

Romania a fost singura tara din Europa de Sud-Est unde s-a desfasurat evenimentul international MAN Tour 2016, care a inceput imediat dupa IAA, in Germania, si a ajuns in 12 locatii din Europa, tara noastra si Spania fiind singurele unde a poposit in doua orase: Timisoara si Bucuresti.
In ambele locatii au fost prezenti 470 de clienti, care au avut posibilitatea sa testeze noua gama de vehicule MAN TG. Programul evenimentului a fost impartit in sesiuni de test drive pentru a oferi tuturor clientilor posibilitatea de a pune la incercare intreaga flota de vehicule noi ale producatorului german, fiecare sesiune incepand cu o scurta prezentare teoretica despre noutatile tehnologiei MAN. Pe durata celor patru zile de eveniment au fost parcursi peste 3.000 km de test drive.

2016 a fost un an bun chiar si fara noua gama
Reamintim ca din martie MHS are un nou director de vanzari, Stelian Crit, aceasta nefiind singura schimbare organizatorica din 2016. Dimpotriva, intreaga retea – centrele de competenta dedicate vehiculelor comerciale si reteaua de service, care include si atelierele celor cinci parteneri – a fost reorganizata, au fost aduse echipe noi, au fost create departamente diferite pentru vanzarea de vehicule noi, respectiv rulate, si a fost creata functia de manager operational, responsabil pentru toate vanzarile. Totul pentru ca accentul pus pe client sa fie cat mai puternic, ceea ce s-a vazut si in cresterea cotei de piata fata de 2015. Iar de la 2017 se asteapta o noua crestere, dar mai mica, de 5-10%, in functie si de cum vor evolua economiile tarilor est europene, in conditiile in care se stie insa ca de fapt vanzarile de camioane noi din Romania nu sunt strans legate de PIB si de cresterea economica, masinile fiind folosite preponderent pentru schimbul de marfuri in Comunitate.
Pe segmentele de vehicule specializate, MHS a participat la numeroase licitatii in 2016 si a castigat cateva care presupun livrarea catorva sute de bucati in urmatorii ani.
In concluzie, „am avut un an foarte bun in 2016, iar vanzarile nu au fost afectate de faptul ca nu am avut disponibila noua gama TGX. Dar datorita acesteia ne asteptam ca si 2017 sa fie un an bun, deoarece vorbim de un camion premium, la un pret atractiv, care a confirmat deja in testele de consum ca este mai bun decat competitorii, si toate actiunile de marketing pe care le facem anul acesta si in 2017 urmaresc sa le arate clientilor care este locul pe piata al noului nostru produs. Si interesul mare manifestat fata de acest eveniment ne incurajeaza sa credem ca vom avea vanzari foarte bune“, declara Milos Vujanovic, director general MHS Truck & Bus.

Diferente de pret minore fata de gama veche, in ciuda tehnologiilor noi
MHS a inmatriculat opt camioane demo, iar accentul se va pune pe configuratiile pentru distante lungi – „pe segmentele de nisa suntem deja foarte bine cunoscuti“.
Tot in vederea lansarii din 2017 vor fi pregatite cateva configuratii care sa poata fi livrate imediat, nu in 2-3 luni de la comanda.
Chiar daca noua gama de vehicule MAN TG este disponibila abia din ianuarie 2017, inainte si in timpul evenimentului au fost deja primite comenzi de peste 100 de autotractoare si vehicule de constructii noi, ce vor fi livrate anul viitor. In ceea ce priveste stocurile din vechea gama, acestea sunt mici, iar masinile respective sunt disponibile la preturi promotionale, si inclusiv in cadrul caravanei au existat oferte speciale pentru ele, nu doar pentru noua gama.
Cresterea de pret in cazul modelelor noi va fi simbolica pentru autotractoare si aproape inexistenta la vehiculele specializate, asa cum promit reprezentantii MHS, iar pachetele standard din dotarea acestora includ EfficientLine 3, Efficient Cruise, EfficientRoll.
Noile camioane au tren nou de rulare, motor nou, transmisie noua si cabine mai atractive, si vin cu intervale mai mari de intretinere si cu numeroase echipamente, clientii fiind interesati si de acestea – nu doar de pretul cat mai bun – dar si de training. De altfel, Milos Vujanovic remarca faptul ca, prin comparatie cu acum 10 ani, cumparatorii sunt mult mai bine informati despre produse si vin la negocieri avand mult mai multe cunostinte despre sistemele din dotare si despre costul total de exploatare, astfel ca, „daca vrei sa fii profesionist, trebuie sa fii si mai bine informat decat ei. De aceea facem training pentru personalul de vanzari, sa cunoasca foarte bine atat produsele noastre, cat si competitia. In Bucuresti exista un centru pentru training teoretic si in Sibiu unul pentru partea practica si din Romania sunt pregatiti si specialisti de pe alte piete ale lumii, ca Peru sau Singapore.“
MHS are personal special pentru sistemele telematice si planuieste sa inlocuiasca sistemul traditional cu o aplicatie deschisa, precum androidul pentru telefoane mobile, care sa integreze aplicatiile telematice oferite de producatorii de semiremorci.
In ceea ce priveste autobuzele/autocarele, in 2017 vor fi organizate licitatii in Bucuresti, pentru 500 de unitati – deocamdata nu se stie cate electrice si cate cu propulsie conventionala – Sibiu (25-30 de unitati) si Iasi (25), dar si operatorii privati vor continua sa faca achizitii.
In ceea ce priveste vanzarile de utilitare de 3,5-5,5 t, dezvoltate in parteneriat cu Volkswagen – pentru care ambele companii au investit trei milioane de euro in cercetare si dezvoltare si in noua fabrica din Polonia – acestea vor incepe in 2017 numai pe anumite piete din Europa, iar in Romania startul va fi dat in martie 2018, moment in care MHS va oferi o gama completa de vehicule comerciale in functie de masa maxim autorizata.

Articole similare