Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noua taxă de drum din Olanda mai așteaptă doar aprobarea Parlamentului

Ministrul Infrastructurii și Managementului Apelor din Olanda a elaborat și a trimis Camerei Reprezentanților un proiect de lege care să modifice, din 2026, actuala prevedere referitoare la taxele de drum pentru camioane, așa cum informează asociația olandeză de transport și logistică TLN. Cea mai importantă schimbare este noua structură a taxei, care include și emisiile de CO2, așa cum am văzut deja în Germania și în alte țări.

În Olanda a intrat parțial în vigoare o nouă reglementare privitoare la taxele de drum (Truck Levy Act), dar fără a ține cont de modificările aduse Directivei europene privind eurovinieta, care stabilește normele prin care țările UE pot introduce o taxă de drum pentru vehiculele grele pentru transport de marfă.

Între timp directiva a fost modificată și permite o reducere a taxelor pentru camioanele cu emisii mici de CO, de exemplu Clasa 2, iar noul proiect de lege implementează aceste modificări în taxa de drum din Olanda. Următorul pas este discutarea propunerilor în Camera Reprezentanților și apoi în Senat, iar dacă se aprobă ele vor fi baza pentru viitoarele tarife, care se vor indexa anual în funcție de inflație, așa cum se întâmplă și cu accizele pentru motorină și impozitele pe autovehicule din Olanda. Deci valorile pe care le aveți în tabelul alăturat nu sunt finale – probabil va exista o ajustare a lor conform inflației pe doi ani – dar constituie o bază de pornire pentru viitoarele decizii de a investi în camioane.

Structura tarifară a taxei se va baza pe greutatea totală maxim admisă, clasa Euro și clasa CO2 a vehiculelor. În Olanda există patru clase de greutate și cinci clase de CO2 determinate de valoarea emisiilor menționată la înmatriculare. Clasa 1 este cea mai poluantă, iar clasa 5 este cea mai curată și în ea se încadrează numai camioanele cu propulsie complet electrică, motor cu ardere cu hidrogen sau celulă de combustie cu hidrogen. Un vehicul hibrid poate intra în orice clasă între 1 și 5. Iar clasa 1 este împărțită în diferite clase euro.

În funcție de clasa de greutate, vehiculele electrice plătesc o taxă cu 77-80% mai mică decât cele mai curate vehicule diesel.

Taxa se va aplica pe toate autostrăzile și pe unele drumuri naționale și unele drumuri metropolitane din Olanda, pentru toate camioanele olandeze și străine cu greutatea totală maximă de peste 3,5 t. Iar banii vor fi folosiți pentru inovație și sustenabilitate în transporturi.

Odată cu noua taxă eurovinieta va fi eliminată din Olanda.

Articole similare

Ad