Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IRU vrea ca transportatorii să fie despăgubiți pentru daunele cauzate de fermieri

Asociația olandeză de transport și logistică TLN informează că IRU a solicitat instituțiilor UE să investigheze dacă firmele de transport care au suferit daune ca urmare a protestelor fermierilor din întreaga Europă pot fi despăgubite. Asta deoarece, așa cum știți deja, în timpul protestelor fermierilor multe lanțuri logistice au fost grav perturbate deoarece rute importante au fost blocate.

Costurile pentru șoferi și companii de transport sunt din ce în ce mai mari din cauza protestelor care încă au loc, mai arată IRU, care estimează la 100 de euro/oră cheltuielile unui camion blocat, ceea ce, mai ales pentru șoferii independenți și companiile mici și mijlocii, duce la sume totale imposibil de suportat.

Tot potrivit IRU, costurile economice se ridică deja la multe milioane de euro fără a pune la socoteală încărcătura deteriorată care nu este acoperită de asigurători în caz de proteste.

Manifestațiile fermierilor se desfășoară întotdeauna în același mod, prin blocarea principalelor rute comerciale – autostrăzi, puncte de trecere a frontierei și porturi – pentru a perturba transportul. Astfel, mărfurile sunt livrate cu întârziere și șoferii sunt aproape ținuți ostatici pentru perioade lungi de timp, fără acces la hrană, apă și servicii sanitare.

TLN, ca și IRU, consideră că toată lumea are dreptul să protesteze, dar că asta nu ar trebui să se facă prin blocarea drumurilor și a lanțurilor logistice, deoarece astfel agricultorii împiedică ajungerea la destinație a tuturor tipurile de produse, inclusiv a celor agricole.

Ambele organizații dezaprobă și faptul că protestele au devenit din ce în ce mai violente. În Franța în special, camioanele au fost jefuite și încărcăturile distruse, șoferii au fost atacați în diferite locuri, iar poliția nu a intervenit pentru a împiedica protestele să escaladeze în continuare. Tocmai de aceea ar fi justificată o compensație acordată transportatorilor, iar banii ar trebui să vină, crede IRU, de la guvernele statelor respective, deoarece ele au datoria de a garanta libera circulație a mărfurilor și siguranța șoferilor și a bunurilor. Cele două asociații admit însă că va fi greu să se obțină despăgubiri pentru pierderile suferite din cauza blocajelor și a rutelor ocolitoare.

Articole similare

Ad