Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O noua victorie Kamaz la Dakar, umbrita de abandonul campionului en-titre

Etapa a sasea, de la Hail la Riyadh, a fost cea mai lunga din intregul Dakar 2020, de 830 km, din care 477 km de traseu special, si a fost caracterizata de o schimbare radicala de peisaj: pistele rapide au fost inlocuite de portiuni off-road in care nisipul si dunele au acoperi 90% din totalul traseului, iar pietrele au lipsit aproape de tot.
Pentru a doua zi consecutiva, trei echipaje Kamaz au pornit de pe primele trei pozitii, la patru minute unul de altul, iar Dmitry Sotnikov, care era la peste doua ore de lider in clasamentul general, a preluat rolul de camion de asistenta rapida si si-a lasat colegii in fata inca de la inceput. La jumatatea cursei, Andrey Karginov (Kamaz) l-a ajuns pe Anton Shibalov (Kamaz) si a preluat conducerea, dar ambele echipaje au mers in acelasi ritm si au terminat cu cele mai bune rezultate ale zilei.

Karginov a fost deci urmat la 4'14" de Anton Shibalov (Kamaz) si la 13'05" de Siarhei Viazovich (MAZ), astfel ca in clasamentul general cei doi piloti rusi ocupa, in aceeasi ordine, primele doua locuri, separati de 19'07", si sunt urmati de bielorus, la 37'03" de lider. Ales Loprais este al patrulea, dar deja diferenta fata de Karginov este de 1 h 49'04", iar de la locul al saselea decalajul este de peste doua ore.
Invingatorul din 2019, care nu a avut oricum un parcurs prea bun nici in primele patru etape din cauza a numeroase probleme tehnice, a ajuns in etapa a cincea mult dupa anuntarea rezultatelor finale, la peste 27 de ore de lider, din cauza ca a oprit pentru a face reparatii la motor, ceea ce a durat 14 ore si s-a realizat inclusiv pe timpul noptii, cand au aprins focul deoarece temperatura scazuse la 3 OC. Cei 200 km ramasi, prin dune, au fost parcursi noaptea, ceea ce numai pilotii de top pot face, si a facut si Nikolaev, fara sa rateze niciun punct de control. Dar a ajuns in bivuac spre dimineata si, nemaiavand timp sa repare motorul, a pornit in etapa a sasea cu numai cinci cilindri functionali, iar la km 33 propulsorul a cedat complet. Camionul s-a impotmolit grav, dar echipajul a fost recuperat in siguranta, si astfel campionul din ultimii trei ani a parasit competitia inainte de jumatatea ei, declarand ca „este un maraton. Este Dakar. Fiecare concurent trebuie sa treaca prin asta. Nu esti pilot de maraton daca nu ai avut pana in desert si nu ai reparat camionul tu insuti. Aceasta este probabil adevarata experienta Dakar. Pacat ca ni s-a intamplat noua, dar vom invata ce e de invatat de aici ca sa nu se repete.“

Articole similare

Ad