CTE Group a organizat luna trecuta, la sediul sau din Ciorogarla, evenimentul „Open Day“, in cadrul caruia a prezentat noua gama de excavatoare HX si de incarcatoare HL de la Hyundai, benele, semiremorcile si abrollkipper-ele Meiller, camioanele si vehiculele specializate Mercedes-Benz (partener al evenimentului), solutiile de transport agabaritic de la Faymonville, o gama completa de solutii pentru intretinerea drumurilor si, in premiera nationala, excavatorul multifunctional pe pneuri de 14 t de la Mecalac
Pe segmentele pe care este prezent Meiller, Adrian Anghelea, director de vanzari in cadrul CTE Group, arata ca „piata a fost surprinzator de buna in 2016 fata de ultimii 3-4 ani, si am vandut peste 60 de unitati pentru constructii si reciclare, dar, la fel de surprinzator, aproape deloc vehicule pentru agricultura“. Astfel ca la semiremorci basculabile producatorul german are o cota de 10-15%, cu mentiunea ca piata este totusi inca slaba.
Firma are mereu pe stoc astfel de vehicule, ca si competitorii sai, de altfel, „pentru ca toata lumea spera ca vanzarile sa-si revina“, in afara de cele doua unitati expuse mai existand doua pe stoc in strainatate, pentru clientii care prefera plata externa. Deci livrarea se face imediat si pentru sasiuri, si pentru bene basculabile, mai putin pentru abrollkipper-e, care sunt mai specializate.
La Open Day a fost expus si un trailer agabaritic MAXTrailer, un produs standardizat al Faymonville, asa cum a tinut sa precizeze Codrut Negrei, Product Manager Faymonville, care poate transporta utilaje pe pneuri cu inaltimi mai mari, este extensibil in lungime si latime si are rampe simple, hidraulice. In 2016 CTE Trailers a vandut 40 de trailere agabaritice noi Faymonville si MAXTrailer, „mult mai bine decat am estimat la inceputul anului“. Termenul de livrare este de circa trei luni pentru MAXTrailer si patru luni pentru Faymonville, deoarece Faymonville este un vehicul personalizat, dar si pentru ca producatorul belgian primeste cereri numeroase din SUA si Australia.
Compania franceza Mecalac este prezenta de circa cinci ani in Romania – din care de 2-2,5 ani prin CTE – timp in care a vandut la noi 50-60 de echipamente noi.
Excavatorul de 14 t prezentat in premiera in tara noastra se remarca prin bratul sau unic, format din patru segmente, cu cinci axe de miscare, care poate fi folosit aproape la orice fel de aplicatie (excavator, incarcator frontal, stivuitor, graifar de busteni, perie s.a.) si poate face operatiuni pe care niciun alt utilaj nu le poate face, asa cum au tinut sa puncteze reprezentantii CTE Group. Datorita cinematicii bratului performantele de ridicare in vecinatate sunt crescute, astfel ca echipamentul poate incarca pana la 40% din greutatea sa fara sa fie nevoie sa se sprijine pe lame sau cale stabilizatoare. In plus, poate lucra pana aproape de utilaj, ceea ce bratul unui excavator clasic nu poate face, deci se poate folosi la sapari laterale paralele cu utilajul, chiar peste obstacole longitudinale ca parapetii de pe marginea drumurilor. Echipamentul are si capacitatea de a descarca paleti sub nivelul zero, ceea ce nici macar stivuitoarele nu fac.
Reprezentantii companiei puncteaza faptul ca, fiind vorba de o conceptie unica, pretul este mai mare decat al buldoexcavatoarelor, „dar clientii trebuie sa inteleaga ca nu este un buldoexcavator, ci un echipament care poate face orice aplicatii dintr-un santier urban“.
Utilajele de constructii Hyundai sunt produse in Coreea, stocul pentru Europa se afla in Belgia, iar in Romania sunt distribuite din 2010 de CTE Group. Toate modelele au componente de top, asa cum arata Cristian Grigore, director de vanzari Divizia „Statii de sortare. Concasoare. Utilaje pentru constructii“ si pretul este „corect raportat la piata“, la aceste avantaje adaugandu-se costul mai mic de intretinere decat al utilajelor competitorilor si consumul redus de carburant.
Deoarece producatorul coreean a intrat mai tarziu in Romania, cota sa a crescut de la un an la altul, ajungand la circa 11%, un rezultat bun avand in vedere numarul mare de furnizori de echipamente de constructii, mai ales terasiere. „Si vrem sa ne mentinem. Sunt firme mari care folosesc utilajele Hyundai – CRH sau cariera de marmura Ruschita – uneori in conditii extreme, si sunt foarte multumite.“
Vanzarile sunt sustinute si de serviciul buy back, dar si de garantia extinsa de sase ani. Cei mai multi cumparatori o prefera pe cea standard, „dar au fost si unii pe care i-am convins tocmai prin garantia extinsa“.
CTE Group este de doi ani si importator pentru macaralele Atlas (de constructii) si Penz (pentru fier vechi, recycling si busteni), pentru care asigura montaj direct sau prin partenerii sai si, asa cum declara Alexandru Cornea, Product Manager Atlas & Penz Truck Cranes, „am realizat deja cateva configuratii foarte interesante“.
La Open Day a fost expus un camion cu suprastructura cu racoante si macara pentru transport de lemn, aflat pe stoc. Piata de vehicule pentru exploatari forestiere merge mult mai slab in Romania decat in ultimii 10 ani, in 2016 existand un blocaj in sistemul privat, deoarece firmele au nevoie sa vada ce va fi cu noile normative inainte sa investeasca sumele foarte mari pe care le presupun aceste configuratii.
CTE a castigat in 2015 cateva licitatii organizate de Romsilva „si suntem pregatiti si pentru cele care vor urma, dar asteptam si din partea segmentului privat o crestere. Chiar si asa, nu se va mai ajunge la volumele din anii trecuti, insa ne bucuram sa avem constanta pe piata.“
Cu ocazia Open Day au mai fost expuse o sararita Schmidt de mare capacitate (8 m3, in conditiile in care intreaga gama este de la 0,6 la 9 m3), un sistem abrollkipper interschimbabil Meiller, un autotractor MAN folosit vara la transport de semiremorci compactoare de deseuri, un vehicul care imprastie material antiderapant (sare sau nisip, combinat cu solutie lichida, pentru a creste capacitatea de degivrare a carosabilului), o solutie pentru transportul deseurilor reciclabile de mare volum, o autogunoiera Zoeller (de nisa) si una Faun, precum si o maturatoare compacta de la Schmidt, de 2-4 m3, cu doua perii frontale si sarcina totala de pana la 12 t.